Estrategia, Gestión del Conocimiento y la Innovación, y Aprendizaje Organizativo

GRECO

Competitivitat, estratègia, actius intangibles, gestió del coneixement, gestió de la innovació, aprenentatge organitzatiu, gestió de la qualitat, internacionalització, competència versus cooperació, aliances estratègiques, xarxes interempresarials, districtes industrials, PIME, turisme, indústria ceràmica

Codi del grup: 046

Coordinació
Boronat Navarro, Montserrat
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES JURÍDIQUES I ECONÒMIQUES
Departament
Dep. d'Administració d'Empreses i Màrqueting
Personal investigador Dedicació al grup
Forés Julián, Beatriz 100 %
Puig Denia, Alba 100 %

Línies d'investigació

• Estratègia, competitivitat i models d’organització de la producció.
  • La competitivitat internacional de l’empresa. Estratègies d’internacionalització.
  • Gestió i mesurament dels actius intangibles.
  • Govern corporatiu. Assessorament a la direcció general i consells d’administració.
  • Gestió d’empreses familiars.
  • Gestió del coneixement i de la Informació. Construcció de competències tecnològiques.
  • Com es pot fer aflorar el coneixement tàcit dels empleats.
  • Com es poden transmetre les millors pràctiques dins de l’empresa.
  • Implantació de sistemes de vigilància competitiva i prospectiva tecnològica.
  • Desenvolupament d’aliances estratègiques i acords de cooperació.
  • Decisions d’integració vertical i d’externalització, downsizsing and offshoring.
  • Estratègies basades en la qualitat. Costos de la no-qualitat.
  • Certificació, assegurament de la qualitat i el model EFQM.
  • L’economia del coneixement i la competitivitat dels sistemes locals d’innovació.
  • La competitivitat dels districtes industrials.
  • El districte ceràmic castellonenc. Estratègia i competitivitat d’empreses ceràmiques.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Consultoria estratègica i per a la direcció general.
  • Assistència tècnica per a l’elaboració i posada en pràctica de plans estratègics i de millora de la competitivitat.
  • Disseny d’estratègies de cooperació (direcció de: identificació de necessitats, partners, definició de l’aliança, creació de consorcis d’exportació, etc.).
  • Disseny d’estructures organitzatives i elaboració d’organigrames.
  • Diagnòstics de cultura organitzativa. Plans de canvi organitzatiu i cultural.
  • Desenvolupament i millora de la competitivitat d’empreses familiars.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Publicacions científiques dels membres del grup

Articles en revistes