Préstec a Domicili | Préstec d'equips i cabines de treball en grup | Reserva de materials bibliogràfics | Renovació de materials bibliogràfics
► Horari de la Biblioteca
A partir del 15 de setembre de 2021 la sol·licitud del Préstec a Domicili es podrà realitzar de manera presencial i també mitjançant la reserva prèvia d'exemplars en el catàleg de la biblioteca. Es manté el servei de reserva prèvia d'exemplars en el catàleg de la biblioteca. Consulteu les instruccions indicades en aquesta pàgina web o aquest vídeo.
El servei de préstec i devolucions es fa a través del taulell de préstec de la Biblioteca o a través de les diferents màquines d'autopréstec situades a l'entrada de l'edifici.
Modalitats de préstec a domicili:
Tipus d'usuari |
Préstec a domicili |
Estudiants de grau, estudiants d'intercanvi, o els que procedint d'altres universitats cursen estudis a l'UJI; membres de Sauji |
Fins a 7 documents durant quinze dies, renovables1 quatre vegades sempre que no estiguen reservats per altres usuaris |
Estudiants de màster i doctorat; estudiants amb beca de col·laboració en departaments o que forme part del programa Estudia i Investiga a l'UJI; professors i investigadors invitats a l'UJI; personal jubilat i senior de l'UJI |
Fins a 10 documents durant quinze dies, renovables1 quatre vegades sempre que no estiguen reservats per altres usuaris |
Professors i personal d'administració i serveis de l'UJI; personal investigador en formació |
Fins a 75 documents en dipòsit indefinit, excepte que algun document siga sol·licitat per un altre usuari. En aquest cas s'haurà de tornar a la biblioteca en un terme màxim de set dies. |
Durant el període de vacances, s'amplia el préstec amb una duració semblant al període no lectiu. S'informarà de l'ampliació del període de préstec en el mateix taulell de préstec, en la pàgina web de la biblioteca o a través de les xarxes socials de Biblioteca UJI.
1En el cas de les renovacions, es permetrà fer-les tant de forma presencial com en línia (seguiu les instruccions d'aquest video)
Atenció: Alguns tipus de documents no es presten (les revistes, enciclopèdies, obres de difícil reposició i alguns manuals de consulta).
Devolucions:
Els usuaris han de tornar els documents quan finalitza el període de préstec. Les devolucions dels exemplars s'efectuaran en el taulell de préstec, registrant la devolució dels mateixos en les màquines d'autopréstec i dipositant-los en la bústia de devolucions o deixant-los directament en la bústia de devolucions.
Mentre dure el retard en les devolucions no es poden traure altres documents en préstec, i a partir de la devolució fora de termini s'apliquen dos dies de bloqueig del servei de préstec per cada dia de retard i per cada exemplar tornat fora de termini. El període de bloqueig del préstec inclou també el préstec d'equips i cabines d'estudi.
Si el document es torna deteriorat o es perd sense una causa justificada per l'usuari, aquest usuari haurà de reposar l'exemplar.
El taulell de préstecs es tancarà 15 minuts abans del tancament de la Biblioteca. Les devolucions es podran realitzar fins a les 22 h.
El préstec dels ordinadors portàtils, cabines de treball en grup, faristols, calculadores científiques, teclats de piano electrònics, càmeres de vídeo i fotografia digital i les càmeres de videoconferència (manual) es gestiona en el taulell de préstec (1a Planta, entrada Biblioteca).
Condicions de préstec:
Tipus d'equipament |
Préstec |
Cabines de treball en grup per a estudiants de grau i SAUJI |
Fins a 6 hores en horari de 8 a 20 h |
Cabines de treball en grup per a investigadors, estudiants de màster, estudiants de doctorat, etc. Des del 6 de maig de 2022 també es prestarà temporalment als estudiants de grau i SAUJI |
Fins a 6 hores en horari de 8 a 20 h |
Ordinadors portàtils |
Termini de préstec des de les 8 fins a les 21 h |
Faristols, calculadores científiques, teclats de piano electrònics, càmeres de vídeo i fotografia digital, càmeres de videoconferència. |
Termini de préstec des de les 8 fins a les 20 h |
Per a més informació cliqui en els següents enllaços: equips multimedia i cabines de treball en grup.
Si el document que necessites està prestat, pots reservar-ho per dues vies:
1. A través del catàleg en línia de la Biblioteca. En aquest cas t'has d'identificar amb el teu nom d'usuari i contrasenya clicant en l'enllaç El meu compte del menú superior del catàleg. Consulteu les instruccions indicades en aquesta pàgina web o aquest vídeo.
2. En taulell de préstec de la 1a planta on es donaran les dades del document a reservar i els propis d'usuari.
Les reserves es mantindran actives durant un període màxim de sis mesos.
Les modalitats de reserves són:
Atenció: Des de Biblioteca se us enviarà un mail amb la confirmació de la reserva quan es retorne l'exemplar. Consulteu en el catàleg l'estat del document per a saber si s'ha tornat i també en la pantalla del meu compte si teniu la reserva. En cas afirmatiu, heu d’arreplegar-ho en el taulell de préstec.
Les reserves, una vegada notificades per correu electrònic, es guardaran en taulell de préstec 48 h (respectant caps de setmana i festius).
Renovació de materials bibliogràfics
La renovació dels documents en préstec es pot realitzar des de dos dies abans de finalitzar el termini de devolució. Si el document té assignada una sol·licitud de reserva per un altre usuari, no es podrà renovar. Podeu fer la renovació per aquestes vies:
1. Mitjançant el catàleg en línia de la Biblioteca. En aquest cas t'has d'identificar amb el teu nom d'usuari i contrasenya clicant en l'apartat Identificar-se situat en la part superior de la pantalla del catàleg de la biblioteca per a accedir al compte d'usuari. Per a més informació, seguiu les instruccions indicades en aquest vídeo.
2. En taulell de préstec de la 1a planta on es donaran les dades del document a renovar i els propis d'usuari.
3. Per telèfon: 964 728 761 / 762