El treball després de la universitat: com aprofitar les polítiques actives d'ocupació en el sector públic i privat

04/12/2017 | AlumniSAUJI

L'activitat pretén formar sobre les possibilitats de treball que tenen les persones graduades.

Per una banda, s'abordaran qüestions bàsiques d'àmbit laboral com ara els tipus de contratació més habitual per a persones titulades, el salari, el treball per compte propi, els torns de treball, l'acomiadament del treballador, etc. D'altra banda, es parlarà sobre eines per a buscar treball a través d'agències de col·locació i amb els nous instruments del SERVEF i també es farà una especial referència al règim de les oposicions i del personal que treballa en les administracions públiques.

El curs tindrà lloc el dimarts 12 i dimecres 13 de desembre de 16 a 20 hores a la Sala d'Actes de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques de l'UJI.
Es tracta d'un curs on s'abordarà, en dues sessions de vesprada els contiguts exposats i si alguna persona d'AlumniSAUJI vol ampliar informació se li donarà informació sobre cursos relacionats organitzats per l'UJI o podrà sol·licitar també una primer assessorament gratuït laboral en el gabinet de l'Espai Jurídic d'Estudis Laborals (EJEL).

El preu del curs és de sols 6,5€ i el pagament es pot fer en tarjeta directament en el següent enllaç habilitat des de l'UJI: https://goo.gl/N9FUhP

Programa (descarrega en PDF)

Ocupació​ ​per​ ​a​ ​titulats​ ​i​ ​titulades:​ ​Oportunitats​ ​i​ ​aspectes​ ​bàsics (12​ ​de​ ​desembre,​ ​de​ ​16​ ​a​ ​20​ ​hores)

• L’ocupació dels titulats i titulades de l’UJI: Anàlisi de les dades. Amb la col·laboració de l’OIPEP.
  • Beques per a titulats i titulades.
  • Oportunitats formatives després de la carrera
  • Eines del SERVEF per a la millor inserció professional.
  • El treball per compte propi i per compte d’altri.
  • Tipus de contractació: temporal, fixa, de formació, etc. Especial referència a la contractació més habitual en exuniversitaris.
  • Les empreses de treball temporal.

Treballar​ ​en​ ​el​ ​sector​ ​públic​ ​i​ ​en​ ​el​ ​privat (13​ ​de​ ​desembre,​ ​de​ ​16​ ​a​ ​20​ ​hores)

• Les oposicions: Com informar-se i consells per a superar-les.
  • El personal funcionari, especial referència a les borses de treball públiques i al funcionariat interí.
  • Les agències d’ocupació: Funcionament i oportunitats.
  • El treball per torns i les hores extraordinàries: Com evitar abusos.
  • El salari per a titulats i titulades.
  • L’acomiadament de l’empresa: tipologia.

Informació proporcionada per: AlumniSAUJI