Sessió de Comunicacions 2: Emprenedoria, mentoria i formació

13/11/2017 | UJI EMPREN

Presenta: Fernando Vidal Giménez. Vicerector d'Economia i Empresa de la Universitat Miguel Hernández

Primera Part

16.45 - 17.00 El Perfil de l'Emprenedor amb Discapacitat a Espanya en 2016. Anàlisi comparativa amb les dades de l'INFORME GEM ESPANYA (2016)

José Antonio Barragán Domínguez (Graduat en Treball Social i Diplomat en Teràpia Ocupacional. Universitat Rey Juan Carlos de Madrid),
Ricardo Moreno Rodríguez (Diplomat en Teràpia Ocupacional. Doctorat en el tractament i estudi del dolor per la URJC. Universitat Rey Juan Carlos)
Antonio Tejada Cruz (Maestro i Llicenciat en comunicació audiovisual. Universitat Rey Juan Carlos)

17.00 - 17.15  L'emprenedoria com a eina d'inclusió sociolaboral de les persones amb discapacitat. Experiència des de la Càtedra de Recerca Fundació Konecta – URJC per al foment de l'emprenedoria de les persones amb discapacitat

José Antonio Barragán Domínguez (Graduat en Treball Social i Diplomat en Teràpia Ocupacional. Universitat Rey Juan Carlos de Madrid)

17.15 - 17.30  Emprendre des de la discapacitat és possible

Vicente D. Nebot Villar (President. SECOT Castelló)

17.30 - 17.45 La mediació laboral: motor en l'emprenedoria d'ocupació per a persones amb discapacitat

María del Pilar Munuera Gómez (Universitat Complutense de Madrid)
José Vicente Gimeno Crespo (Advocat i Mediador de l'ICAV)

17.45 - 18.00 Pausa cafè

Segona Part:

18.00 - 18.15 Estratègies inclusives per a les pràctiques i l'ocupació dels estudiants universitaris amb discapacitat fonamentades en el treball en xarxa

Esther Gallego Baeza  (Grup de Treball d'Ocupació i Pràctiques de la Xarxa de Serveis de Suport a Persones amb Discapacitat en la Universitat. Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles)

18.15 - 18.30 Programa formatiu en competències generals per a estudiants universitaris amb discapacitat

Rosa Espada Chavarria (Prof. Dra. Àrea Mètodes de Recerca i Diagnostique en Educació. Unitat d'Atenció a Persones amb Discapacitat i NEE. Universitat Rey Juan Carlos)
Ricardo Moreno Rodriguez (Prof. Dr. Àrea Mètodes de Recerca i Diagnostique en Educació. Unitat d'Atenció a Persones amb Discapacitat i NEE. Universitat Rey Juan Carlos)

18.30 - 18.45 Les pràctiques externes, el pas previ a la inserció laboral de l'estudiantat amb diversitat funcional de la Universitat Complutense de Madrid

Carmen Miguel Vicente (Unitat per a la Inclusió i la Diversitat. Universitat Complutense de Madrid),
María del Carmen Brihuega Sánchez (Oficina de Pràctica i Ocupació. Universitat Complutense de Madrid)
Wilson David Granada Pulamarin (Oficina per a la Inclusió de Persones amb Diversitat. Universitat Complutense de Madrid)

18.45 - 19.00 L'impacte de les experiències de mobilitat en l'empleabilitat: La importància de la seua comunicació

Javier Monferrer Benlloch (Màster en Màrqueting i Recerca de Mercats. Universitat Jaume I)
Mercedes Segarra Ciprés (Dep. Administració d'empreses i Màrqueting. Universitat Jaume I)
Teresa Martínez Fernández (Dep. Administració d'empreses i Màrqueting. Universitat Jaume I)
Mª Isabel Beas Collado (Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques. Universitat Jaume I)

19.00 - 19.15 Aprenentatge recíproc entre universitaris i persones amb diversitat funcional

Luisa Tolosa Robledo (Professora titular del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica. Universitat Politècnica de València)
Carlos Hernández Franco (Professor del Departament de Comunicacions. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació. Universitat Politècnica de València)
José Ramón Díaz Sáenz (Professor jubilat del Departament de Comunicacions. Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació. Universitat Politècnica de València)

19.15 - 19.30 La gestió de la diversitat en l'empresa a través del Coaching i Mentoring

19.30 - 19.45 Dones i càncer: Mil vides en un mocador

Montserrat Chesa Carda (Estudiant. Universitat Jaume I)