Comitè d'Ètica e Integritat de la Investigació (CEI)

26/07/2023 | Ètica en la investigació

Context de Creació

Amb motiu de l´acreditació de qualitat HR Excellence in Research (HRS4R) reconeguda a la UJI en 2020 per part de la Comissió Europea, s´han dut a terme diverses accions  amb la finalitat d´alinear la Institució amb els principis de la Carta de Europea del Investigador. Entre d´altres, i després d´un procés participatiu, s´ha creat un Codi de Bones pràctiques en Investigació i Doctorat (CBPID)  i s´ha modificat l´estructura de gobernança ètica cristalitzant finalment en la creació de diferents Comités d´Ètica de la Investigació.

En un primer nivell es trova el Comitè d´Ètica e Integritat de la Investigació (CEI)  òrgan central amb  la finalitat d´ afavorir una investigació ètica, de qualitat, íntegra, responsable i accessible. Al mateix temps,  ha de guiar l´activitat dels altres comités,  encarregats de la valoració del les investigacións amb humans i animals.

D´aquest emanen els comités específics encarregats de l´ànilisi ètic, normatiu i de seguretat de les investigacions.
a) Comitè d’Ètica de la Investigació amb Éssers Humans (CEISH).
b) Comitè d’Ètica d'Experimentació Animal (CEEA).

Funcions

a) Potenciar la investigació i innovació responsable a la Universitat Jaume I i  l’exercici dels comitès específics.
b) Vetllar pel compliment de les normatives i principis corresponents a una investigació ètica, de qualitat, íntegra, responsable i accessible, com també les bones pràctiques científiques (BPC) necessàries amb aquesta finalitat.
c) Prevenir les males pràctiques en l’activitat investigadora en la Universitat Jaume I i fomentar les bones pràctiques en matèria d’innovació i investigació responsable.
d) Millorar el coneixement i el nivell de formació prenent com a referència, entre altres elements, el CBPID de l’UJI, considerant-ne les àrees destacades: integritat, igualtat de gènere, compromís públic i accés obert.

Reunions

Per determinar.

Persones integrants

Consulta ací.

Considerant les temàtiques dels aspectes a tractar, els perfils que integren el CEI tracten de respondre a aquestes necessitats.

Reglament

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació