Tallers de l'Escola de Doctorat i Doctorat Industrial

27/09/2024 | INVEST
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Vols conéixer com és la carrera investigadora? Saps que s'ha de fer per poder investigar en la universitat? El primer pas és estudiar un grau en una universitat i, després, has de fer el doctorat. El doctorat és la continuació natural dels estudis de màster i té com a objectiu la formació de personal investigador creatiu, crític i autònom, capaç de generar respostes innovadores als diferents reptes i problemes de la societat.  El doctorat industrial, per la seua banda, és un tipus de doctorat en el qual la formació d’investigadors i investigadores té lloc en empreses, estimulant la participació de les empreses i altres entitats no acadèmiques en els programes de doctorat, així com la transferència de coneixement entre les universitats i l’entorn socioeconòmic. 

 Si vols saber més sobre el doctorat i la carrera investigador, vine a aquest taller, en el què, a més, podreu conéixer el treball del personal investigador en formació, Nima Sahraneshinsamani a les 18.30 h i Gema Gayete a les 19.00 h.

Nima utilitza les matemàtiques per abordar problemes realment complexos de dues formes distintes: descomponent-los en parts més petites i manejables (com tallar un gran trencaclosques en peces més petites) o fent una estimació de la solució i després anar refinant-la amb un mètode iteratiu. És com endevinar un número i apropar-se amb cada intent segons les pistes, fins que l'endevines amb precisió. Per fer que tot funcione més ràpid, utilitza GPUs (Unitats de Processament Gràfic). Aquests són ordinadors especials sovint utilitzats en videojocs per renderitzar gràfics de manera ràpida, però en la seua feina, manegen els càlculs matemàtics a gran velocitat. Gràcies a les GPUs, pot resoldre aquests problemes a gran escala molt més eficientment!

Gema estudia com millorar l'aprenentatge de diverses llengües a partir del model ‘pedagogical translanguaging’ en el què les llengües no s’aprenen de forma independent i aïllada, sinó que totes elles s’empren de manera simultània i sistemàtica per a promoure un aprenentatge integrat i multilingüe.  I podreu posar-ho en pràctica amb dues activitats que Gema ha preparat.