Els alumnes de l'UJI arrasen en la sisena edició del Festival Audiovisual Universitari OCULUS Enguany s'han inclòs dues noves categories: l'espot publicitari i el reportatge periodístic

21/02/2020 | LABCOM
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Paranimf de la Universitat Jaume I ha acollit el passat 13 de febrer la VI Edició del Festival Audiovisual Universitari Oculus al qual s'han presentat un total de 233 peces en les cinc categories establides, recopilant el triple de peces que l'any anterior. Com a novetat, s'han afegit dues noves categories al festival, espot publicitari i reportatge periodístic, de les tres ja existents, producció audiovisual, reportatge fotogràfic i videojocs. Durant l'acte, s'ha procedit al lliurament de premis als guanyadors de cada categoria, donant 200 euros a la peça classificada en primer lloc, 100 euros a la segona seleccionada i 50 a la tercera. 

L'equip que ha integrat el jurat aquesta edició ha sigut: Teresa Sorolla, encarregada de la categoria de producció audiovisual i fotografia, Shaila García, dirigida a l'avaluació dels videojocs, Cristina González, responsable de la selecció dels espots publicitaris i Isaïes Alonso, corresponent a la categoria de reportatge periodístic. Un dels aspectes més nous d'aquesta nova edició ha sigut la concessió del Premi Esment de la Universitat Jaume I al projecte de Gatvaires “per a la Diversitat” de Paula García Torregosa. 

En la categoria de producció audiovisual, el projecte guanyador ha sigut “La vida és Drag” de Glitter Filter Films. En segon lloc, ha quedat “Colorblinds” de WH Productions i en tercer, “La Crua” de Cru Produccions.  

Pel que respecta a la categoria de fotografia, el guardó ha sigut per a Yucoteca “i treballadora” de Natalia Álvarez. “Capvespre” de Sergi Villanueva i “Espill i miratge” de Roos Chen han ocupat el segon i tercer lloc, respectivament. 

Atesa la categoria de videojocs, el guanyador ha sigut Vornik pertanyent al grup ThugGame. Seguidament, “Stray” de Blizzard Wizards ha guanyat el segon premi i “BISIBILITY” de Carlos Royuela s'ha emportat el tercer. 

 En la categoria de reportatge periodístic, “Alternativa X” de Marina Borrás i Natalia Álvarez s'ha emportat el primer guardó. En segona posició ha quedat el reportatge elaborat per Marina Moreno i Manuel Aparici conegut com “La Vall d'Uixó: Poble d'identitat obrera”. Finalment, la tercera peça finalista correspon a Inma Marín amb “La Vall de les Roses”. 

Finalment, en la categoria espot publicitari han eixit un total de quatre premis a causa del nivell de les peces. En primer lloc, la peça guanyadora ha sigut “Bankia eHouse” de l'agència Àgora. “Ámatte” de l'agència BL4CK ha obtingut la segona classificació en aquesta categoria. Finalment, “Futur” de l'agència FemmePubli i “Lays: que no se t'escapen” de Productor Fem s'han emportat el tercer guardó. 

 Després de finalitzar l'acte, els convidats van acudir a l'hall del Paraninmf on el Dj Drumerto va amenitzar el comiat. 

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació