El meteoròleg Joan Carles Fortea participa en un seminari sobre la informació de l'oratge a televisió

12/05/2017 | LABCOM

El meteoròleg i llicenciat en Física Joan Carles Fortea ha presentat al plató de televisió del LABCOM de la Universitat Jaume I de Castelló un seminari sobre la secció de l'oratge als informatius de televisió. El taller s'ha dividit en dues parts, una primera pràctica amb la presentació d'una secció reial de l'oratge, realitzada en directe des del control de realització del Labcom i una segona part teòrica amb un recorregut per les diverses seccions del temps que es fan en alguns informatius d'arreu de món.

Durant la primera hora Fortea va presentar en directe davant els alumnes aquesta secció d'uns 6 minuts de durada ajudant-se d'un croma, diversos mapes meteorològics i fotografies enviades pel públic. Cal recordar que Joan Carles Fortea presenta actualment la secció de l'oratge als informatius de Televisió Mediterráneo des de fa tres anys. Antigament també va presentar aquest bloc d'informació especialitzada a Canal 9 durant més de 20 anys.

Fortea va reproduir al plató de televisió del Labcom el mateix format que utilitza actualment en la secció de l'oratge de Televisió Mediterráneo. A continuació el meteoròleg va plantejar els alumnes de Grau de Publicitat i Relacions Públiques la possibilitat d'oferir aquesta secció a una empresa per tal d'aconseguir un patrocini. Els professors organitzadors del Seminari Taller de Televisió sobre la informació de l'oratge, Lola Oliver, Joan Salvat i Abel Campos han encarregat als alumnes la realització d'un vídeo promocional d'1 minut sobre aquest taller. La premissa plantejada pels professors ha sigut que tots els alumnes havien de suposar que els informatius de Tele Uji acabaven de contractar a Joan Carles Fortea com a nou presentador de la secció de l'oratge.

El LABCOM de la UJI dóna suport a les pràctiques docents i els seminaris dels graus en Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual, Periodisme, Disseny i Desenvolupament de Videojocs i al Màster en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació.

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació