Últimes places per al Taller de Documental Sonor de Creació

30/11/2017 | LABCOM

El documental sonor de creació travessa un moment d'explosió creativa en països com Austràlia, Estats Units o Canadà, així com en països llatinoamericans i europeus. El podcasting, els avantatges de l'enregistrament i producció d'àudio amb tecnologies digitals i l'ús de les xarxes socials per difondre històries fan que el “àudio storytelling” estigui guanyant més importància.

Laura Romero imparteix aquest taller de documental sonor en el qual s'analitzaran les narratives i els dispositius creats per a la producció de documentals que ja són referents internacionals, comparant diferents tendències provinents d'emissores dispars (Art Radio, Australian Broadcasting Corporation, CBC, BBC, RNE).

Els alumnes aprendran alguns trucs per emplaçar a l'oïdor en la història, per aconseguir bones entrevistes, per organitzar un bon dispositiu de producció i crear noves i interessants històries. S'aprofundirà en aspectes de la narrativa en so: l'escriptura radiofònica, l'enregistrament, el muntatge, l'ambientació sonora. No deixeu passar l'oportunitat d'apuntar-vos a aquest curs en el qual podreu explorar les possibilitats de la coproducció i la autoproducción de continguts sonors. A més, durant el curs es realitzarà una peça sonora que pugui tenir cabuda en els nous mitjans.

TALLER PRESENCIAL A CASTELLÓ - 2ª Edició

Les dates del curs seran el dilluns 4, dimarts 5, dilluns 11 i dimarts 12 de desembre, de 16h a 21h, i serà un total de 20h. La cintura està dirigida a estudiants, professionals de mitjans de comunicació, artistes, investigadors, creadors, etc. El seu cost és de 90€ i en finalitzar el taller se li atorgarà a l'alumne un diploma acreditat per la Universitat Jaume I de Castelló. A més, els que siguin estudiants de la UJI obtindran crèdits de lliure configuració.

El curs l'imparteix Laura Romero, docent i investigadora de radio i narratives sonores. Doctora en Comunicació, locutora i productora sonora independent. Especialitzada en documental sonor sota la formació de Kaye Mortley a França (ABC Austràlia, Radio France). Ha realitzat programes culturals i de ficció per Cadena SER (Madrid), Radio en Construction (Strasbourg) i ha treballat com sonidista en RTVV i Onda Cero. Primer premi a l'Escola de Mitjans de Montréalen 2016. Ha impartit cursos especialitzats sobre radioarte, ficció sonora i documental a la Universitat Politècnica de València, Universitat Cardenal Herrera, Universitat Carlos III de Madrid, Univ. Minut de Déu a Bogotà o Centre de Tecnologies Avançades a Saragossa.
Podeu trobar més informació al seu LinkedIn personal.

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació