Criteris d'admissió

Titulats i titulades (diplomatures, llicenciatures i graus) de les branques d´economia i empresa. Titulats d´altres branques amb interès a especialitzar-se en sostenibilitat i responsabilitat social corporativa.

Els estudiants que no provinguen de Llicenciatures/Diplomatures d'Administració i Direcció d'Empreses; Empresarials i/o Economia, o no puguen justificar sòlids coneixements en aquestes matèries, hauran de realitzar obligatòriament el Complement formatiu denominat Mòdul Formació Complementària.

Es requereixen coneixements d'anglès que permeten comprendre un text, de tall científic o professional, atès que parteix de la bibliografia pot ser oferida en aquest idioma.

En el moment de realitzar la preinscripció, hauran d'enviar, juntament amb els documents que se'ls indiquen, una carta de motivació sobre el seu interès a realitzar aquest Màster, argumentant els motius que els porten a aquesta elecció.

ÒRGAN D'ADMISSIÓ: ESTRUCTURA I FUNCIONAMENT

L'òrgan d'admissió serà el que tinguen establits les dues universitats que gestionaran el títol -la UNED i la Universitat Jaume I de Castelló- respectivament. La seua estructura i funcionament es correspondran amb el previst en els reglaments i la normativa interna de les universitats a dalt esmentades, ajustant-se en tot cas als procediments d'admissió de nous estudiants en els programes de Postgrau que aquestes tenen ja implantades.

PERFIL D'INGRÉS I FORMACIÓ PRÈVIA REQUERIDA QUE HABILITA L'ACCÉS Al MÀSTER

Podran accedir al programa de Màster en Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa els estudiants que posseeixen el títol de grau. La formació prèvia més adequada és la que proporciona el títol de grau en Ciències Econòmiques, Socials i Jurídiques, encara que aquest no és requisit excloent, ja que podran realitzar el títol de Màster també alumnes i alumnes amb perfils formatius, diferents dels a dalt esmentats. Els estudiants que no procedisquen d'estudis de grau de Ciències Econòmiques i Empresarials ni puguen justificar els coneixements mínims requerits, hauran de cursar obligatòriament assignatures de formació complementària en matèries relacionades amb l'Economia i Administració i Direcció d'Empreses, que els donaran els coneixements i nocions necessaris en aquest camp per a poder atendre als mòduls específics de sostenibilitat i RSC.

SISTEMES D'ADMISSIÓ I CRITERIS DE VALORACIÓ DE MÈRITS

Es valorarà la formació, expedient acadèmic i experiència prèvia de l'estudiant en temes de sostenibilitat i RSC.

CRITERIS PER Al RECONEIXEMENT I CONVALIDACIÓ D'APRENENTATGES PREVIS

Els criteris per al reconeixement i convalidació de títols o crèdits de formació prèvia, i d'aprenentatges previs en general, seran els que estableix la legislació nacional vigent sobre aquest tema, juntament amb els criteris específics (si escau) que podrien requerir les universitats participants. En el cas de títols i estudis estrangers d'educació superior s'aplicaran els criteris exposats en el Reial decret 285/2004, de 20 de febrer, pel qual es regula les condicions de la seua homologació i convalidació.

COMPLEMENTS FORMATIUS

El Mòdul Formació Complementària és obligatori per als estudiants que no procedisquen de ADE o Economia, o no puguen acreditar aquests coneixements. En cas d'haver de cursar-ho, el nombre de crèdits per a poder obtenir el títol de Màster Interuniversitari ascendeix a 75.

El Mòdul Formació Complementària equivalent a 15 crèdits ECTS, s'imparteix en el primer quatrimestre i consta dels següents blocs temàtics:

• Introducció a l'Economia
  • Introducció a l'Administració d'empreses
  • Introducció a la Comptabilitat
  • Introducció al Dret Tributari
  • Introducció a les Finances

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

L’estudiantat  ha de conèixer la normativa de permanència, d’aquesta destaquem:

- Matrícula en el Màster Universitari en Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa:

L’estudiantat pot matricular-se en els estudis universitaris oficials que s’imparteixen a la Universitat Jaume I amb una dedicació a l’estudi a temps complet o a temps parcial, encara que el règim de dedicació ordinari de l’estudiantat de la Universitat Jaume I és a temps complet.
L’estudiantat de nou ingrés pot matricular-se, amb una dedicació a l’estudi a temps complet, entre 41 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, o amb una dedicació a l’estudi a temps parcial, entre 6 i 40 crèdits.
En segon i posteriors cursos, temps complet i temps parcial, s’ha de matricular entre 12 i el nombre de crèdits necessaris per a completar el pla d’estudis, excepte en el cas que li quede un nombre inferior de crèdits per a finalitzar els estudis.
Es pot autoritzar la modificació del regim de dedicació als estudis durant el mateix curs acadèmic de matrícula a temps parcial a matrícula a temps complet.

- Permanència i Rendiment

1. L’estudiantat matriculat en un estudi de màster de la Universitat Jaume I ha de superar, cada curs acadèmic, almenys el 40 % del total de crèdits matriculats.
  2. No s’han d’aplicar aquestes normes de permanència a l’estudiantat que ha superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.
  3. L’estudiantat que no supere aquest mínim pot matricular-se, després d’efectuar la preinscripció, en un estudi de màster diferent. Si no supera aquest mínim en el nou estudi, no pot matricular-se de nou a la Universitat Jaume I.
  4. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzen com assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu