Eixides professionals

Les tecnologies geoespaciales són un àrea professional innovadora de caràcter multidisciplinari, que integren la informàtica amb la geografia i les ciències de la terra.

Les possibilitats d'una carrera en el sector de les Tecnologies Geoespaciales poden considerar-se com molt bones, per exemple, el Departament de Treball dels Estats Units ho identifica com una indústria emergent. (http://www.doleta.gov/brg/indprof/geospatial_profile.cfm)

Els graduats en el Màster internacional desenvoluparan i aplicaran mètodes per a solucionar problemes relacionats amb la IG (àmbit local, regional i global) mitjançant tècniques informàtiques. Més concretament, els graduats adquiriran un coneixement especialitzat en les següents àrees:

• Tecnologies geoespaciales i informació geogràfica.
• Informàtica i Matemàtica.

La IG té una naturalesa clarament multidisciplinària. La IG s'utilitza en nombroses àrees d'aplicació, com la planificació ecològica o del territori, el màrqueting i el transport, i es relaciona amb disciplines com la ciència cognoscitiva, la filosofia o la filologia. Els futurs estudiants del programa procediran de camps diversos, i únicament tindran en comú que utilitzen i apliquen la IG en el seu domini respectiu. Aquesta aproximació s'abordarà en la Tesi de Master, aplicant els coneixements teòrics i l'experiència en la resolució de problemes relacionats amb les tecnologies geoespaciales adquirits en la fase inicial de dos semestres.

El títol de Master en Tecnologies Geoespaciales proposat qualifica als estudiants per a una carrera professional en els següents sectors:

1. Sector privat: aplicacions de la IG i consultoria en les àrees de planificació del territori, paisatgisme, empreses de serveis financers, empreses subministradores d'energia, transport, agricultura i màrqueting.
2. Investigació: ciències aplicades en universitats i altres centres d'investigació.
3. Sector públic: aplicacions de la IG i consultoria en administracions locals i regionals, especialment en cadastre i altres tipus de planificació (com control del tràfic o ecologia).

Els nostres alumnes estan en demanda per institucions (Nacions Unides) i agències governamentals (amb millors coneixements de programació).

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu