Eixides professionals

El màster s'ha dissenyat amb una orientació professional i de recerca.

Les eixides professionals específiques de l'Especialitat en Instal•lacions Industrials són:

• Expert en el disseny i desenvolupament de projectes d'instal•lacions de cogeneració, recuperació d'energia, transport eficient de fluids, instal•lacions de combustió i instal•lacions frigorífiques o de producció artificial de fred en la industria.
  • Tècnic en manteniment i revisió d'instal•lacions tèrmiques.
  • Auditor energètic d'instal•lacions industrials.
  • Auditor o consultor en l'aplicació de mesures d'eficiència energètica en la indústria.
  • Gestor de projectes en empreses de serveis energètics.
  • Responsable comercial de sistemes i productes d'estalvi energètic en la indústria.
  • Responsable d'eficiència energètica i gestió mediambiental en la indústria.
  • Responsable de la gestió ambiental i energètica en la indústria.

Les eixides professionals específiques de l'Especialitat d'Edificació són:

• Projectista, director d'obra, director de l'execució material o coordinador de projectes d'eficiència energètica en edificació nova, rehabilitació d'edificis existents i urbanisme.
  • Projectista, director d'obra, director de l'execució material o coordinador de projectes d'arquitectura sostenible en edificació.
  • Tècnic en entitats de control de qualitat de l'edificació (ECCE) en els camps de Compliment CTE, Avaluació prestacions vida útil, Avaluació Energètica de l'Edificació i Avaluació de la Sostenibilitat.
  • Auditor de certificacions energètiques en edificació.
  • Responsable comercial de sistemes i productes d'eficiència energètica en edificació.
  • Expert en el disseny del condicionament d'edificis mitjançant sistemes naturals.
  • Expert en el disseny, gestió i desenvolupament de projectes d'instal•lacions solars fotovoltaiques, solars tèrmiques, de geotermia, sistemes eficients de climatització en l'edificació.
  • Expert en el disseny i implantació de mesures sostenibles i bioclimàtiques en edificació.
  • Tècnic en avaluació de la sostenibilitat global de projectes d'edificació a partir de criteris establits en marques de qualitat.

Respecte al perfil de recerca, el màster ofereix un mòdul de recerca, que al costat del desenvolupament d'un treball fi de màster orientat a la recerca, l'alumne pot prosseguir la seua carrera investigadora en qualsevol dels grups de recerca que donen suport al màster i dins del programa de doctorat en Tecnologies Industrials i Materials de la Universitat Jaume I.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu