Eixides professionals

El Màster en Ciència, Tecnologia i Aplicacions dels Materials Ceràmics de la Universitat Jaume I, respon en primer lloc a l'enorme importància que la indústria ceràmica posseeix a l'entorn d'aquesta universitat, i que per tant és la destinació professional de gran part dels seus llicenciats actuals. En segon lloc es recolza en l'existència dins de la pròpia universitat d'un centre de R+D especialitzat en el processament de materials ceràmics, l'Institut de Tecnologia Ceràmica, que compta amb una àmplia trajectòria d'investigació aplicada.

El Màster en Ciència, Tecnologia i Aplicacions dels Materials Ceràmics està orientat a cobrir el vast  camp que les ceràmiques abasten en l'actualitat, i introduir als alumnes en les noves aplicacions que estan sorgint. Des dels materials d'ús més comú (vaixella, sanitari, rajoles, rajoles,...), passant per les matèries primeres per a altres aplicacions (refractaris, abrasius, pigments...), fins a les ceràmiques presents en els camps més avançats tecnològicament (electroceràmiques, sensors de gas en automòbils, bioceràmiques...).

Les eixides professionals que s'albiren per als egressats d'aquest màster formen un ventall molt ampli, entre les quals es poden citar:
• Enginyers de procés en indústries ceràmiques, responsables que les operacions transcórreguen sense incidents i del desenvolupament de millores en l'eficiència productiva i energètica.
• Tècnics comercials, encarregats de subministrar i arreplegar informació dels clients, per a ajustar els productes ceràmics a les necessitats canviants del mercat.
• Adreça d'empreses ceràmiques, ja siga en nivells tècnics o gerencials.
• Desenvolupament de nous productes ceràmics, innovació en el processament, així com l'assaig de materials i components ceràmics.
• Investigadors o docents en el camp del procés ceràmic, després de completar la seua educació amb un doctorat.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu