Valora la teua elecció

En aquest punt, considerem que ja pots tindre una idea real del que implica aquesta titulació i d’algunes coses que ofereix l’UJI, per la qual cosa ja et trobes en condicions de prendre una decisió.

Per tal d’ajudar-te en aquest aspecte d’haver de decidir, llig i reflexiona sobre tot allò que t’exposem en els apartats següents.

Com sóc?

De manera orientativa, per a fer-te una idea d’aquells aspectes que es consideren més adients que un estudiant o estudianta de Relacions Laborals i Recursos Humans ha de tenir, et presentem el qüestionari següent. Per a complimentar-lo, pots respondre a les qüestions d’acord amb la següent escala:

1 Molt en desacord
2 En desacord
3 Ni d’acord ni en desacord
4 D’acord
5 Molt d’acord

1. Tens interessos socials i polítics?     1)  2)  3)  4)  5)

2. Sents interès per les persones i els seus problemes?    1)  2)  3)  4)  5)

3.  Creus que tens capacitat d’anàlisi i síntesi?    1)  2)  3)  4)  5)

4.  Tens capacitat de concentració i atenció?     1)  2)  3)  4)  5)

5. Eres una persona amb bona memòria?     1)  2)  3)  4)  5)

6. Tens bons nivells d’empatia?     1)  2)  3)  4)  5)

7. Tens preferència pel treball sedentari?     1)  2)  3)  4)  5)

8. Et consideres una persona sociable i oberta?     1)  2)  3)  4)  5)

9.  Tens una bona comprensió i fluïdesa verbal?     1)  2)  3)  4)  5)

10. Creus que eres una persona amb facilitat per a tractar amb el públic?     1)  2)  3)  4)  5)

Ha arribat el moment de l’autocorrecció:

PUNTUACIÓ OBTINGUDA

Compta tots els punts que has obtingut:

Si la teua puntuació està entre 40 i 50 tens unes bones característiques per a fer aquesta titulació. En el cas que no arribes a la puntuació de 40, NO ET PREOCUPES, pots cursar aquests estudis, però has de tenir en compte que seria interessant que desenvolupares i potenciares –entre altres– l’interès per les humanitats, la cultura..., ja que en definitiva les persones que volen fer aquest grau són persones amb interès per temes relacionats amb el món laboral, amb habilitat per a la negociació, resolució de problemes i presa de decisions.

Ara toca decidir!

Prompte arribarà el moment d’optar per una titulació universitària. En aquest punt, has de tenir en compte tots els aspectes que poden influir en el teu futur, tant immediat com posterior.

Així que ara només falta que prengues una decisió. Per ajudar-te en aquesta elecció, a continuació tens alguns consells que poden ser-te útils:

- Madura i reflexiona sobre tota la informació que tens de la titulació i pensa també, a llarg termini, en el teu pla de futur: planteja’t objectius i metes.

- Tingues en compte les diferents variables que hi poden influir, entre les quals poden figurar aquestes:

- Interès per la carrera.

- Acceptació de la carrera per part dels pares.

- Cost dels estudis en temps.

- Cost dels estudis en diners.

- Possibilitats acadèmiques per accedir a la carrera.

- Prestigi o estatus professional.

- Dificultat dels estudis.

- Influència d’amics i/o familiars.

- Incorporació al món laboral.

- Disponibilitat per anar-te’n a estudiar fora.

- Altres.

- Per acabar, pensa que tots aquests factors no tenen el mateix pes a l’hora de decidir-te per una opció determinada. Per tant, et proposem el següent exercici de reflexió:

-Analitza els avantatges i inconvenients del grau en Relacions Laborals i Recursos Humans.

-Valora cadascun d’aquests avantatges i inconvenients en una escala d’1 a 5 (1 = molt poca importància, 5 = molta importància).

-Finalment, suma les puntuacions obtingudes en els avantatges i els inconvenients per a aquesta titulació.

-Contrasta els resultats amb els obtinguts en altres titulacions.

GRAU EN RELACIONS LABORALS I RECURSOS HUMANS

Avantatges (Puntuació d’1 a 5)

Inconvenients (Puntuació d’1 a 5)

TOTAL AVANTATGES

TOTAL INCONVENIENTS

Recorda que:

Ets tu qui ha de cursar la carrera.

Estàs planificant el teu desenvolupament personal i professional.

La teua elecció ha d’estar basada en una bona informació.

Has de decidir per tu mateix!

Abans de decidir, si penses que encara no ho tens clar i necessites més ajuda per orientar-te:

PARLA AMB EL DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ DEL TEU CENTRE

O ENVIA UN MISSATGE A LA BÚSTIA

Bústia de consultes, queixes i suggeriments

Recorda clicar on posa Enviar petició.

Rebràs la resposta en un termini màxim d’una setmana.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu