Oferta de places i procediment d’admissió

Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:

Oferta de places

• Del grau en Química s’ofereixen 70 places

La nota de tall o d’accés...

• És la nota de l’última persona que ha accedit a la titulació.

• No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que sol·licita cada titulació.

• Si una carrera té molta demanda, la nota d’accés tendeix a ser alta.

• S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.

Per exemple, si en Química s’han oferit 70 places, i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 7,017, això significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el número 70) tenia aquesta qualificació.

Notes de tall curs 2016/2017 (.pdf)

Preinscripció

• S’han d’indicar les carreres que es desitgen cursar per ordre de preferència.

• La sol·licitud per a cursar una determina carrera s’ha de fer d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma on es vol estudiar.

• Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.

Llista d’espera

• Cada universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.

Matrícula

• Cada universitat té un procediment i un període de matrícula (a l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).

• A l’UJI es pot formalitzar la matrícula de forma presencial o no presencial mitjançant Internet.

Permanència

L’estudiantat ha de conèixer la normativa de permanència , d’aquesta destaquem:

- Permanència en primer curs

1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.

2. L’estudiantat que no supere aquest mínim pot continuar el curs següent en el mateix estudi en la modalitat de matrícula a temps parcial o fer la preinscripció a un estudi de grau diferent.

3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

- Rendiment acadèmic

1. L’estudiantat, a temps complet que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, haurà de matricular-se a temps parcial en els dos cursos acadèmics següents en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats, i se li exigirà la superació del 75% per a poder matricular-se novament en el mateix grau, en qualsevol modalitat de dedicació a l’ estudi.  Si no compleix aquest requisit no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què es va matricular a temps parcial. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.

2. L’estudiant a temps parcial que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.

3. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.

4. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu