Valora la teua elecció

Arribat a aquest punt, pensem que ja pots tindre una idea real del que implica aquesta titulació i d’algunes coses que ofereix l’UJI, per la qual cosa ja et trobes en condicions de prendre una decisió.

Per tal d’ajudar-te en aquest aspecte d’haver de decidir, llig i reflexiona sobre tot el que t’exposem en els apartats següents.

Com sóc?

De manera orientativa, per tal de fer-te una idea d’aquells aspectes que es consideren més adients que un estudiant o una estudianta de Publicitat i Relacions Públiques ha de tenir, et presentem el qüestionari següent. Per a complimentar-lo, pots respondre a les qüestions d’acord amb la següent escala:

1 Molt en desacord
2 En desacord
3 Ni d’acord ni en desacord
4 D’acord
5 Molt d’acord

1. Creus que eres bon/a comunicador/a?     1)  2)  3)  4)  5)

2. Tens molta imaginació?    1)  2)  3)  4)  5)

3. Creus que eres creatiu/iva?    1)  2)  3)  4)  5)

4. Sents interès pels temes socials i culturals?     1)  2)  3)  4)  5)

5. Eres una persona amb capacitat de persuasió?     1)  2)  3)  4)  5)

6. La teua memòria auditiva i visual és bona?     1)  2)  3)  4)  5)

7. Tens interès pel comportament i els hàbits de consum de la societat?     1)  2)  3)  4)  5)

8. Et consideres una persona amb la ment oberta?     1)  2)  3)  4)  5)

9. Tens capacitat d’observació i d’atenció pels detalls?     1)  2)  3)  4)  5)

10. T’agrada treballar en equip?     1)  2)  3)  4)  5)

Ha arribat el moment de l’autocorrecció:

PUNTUACIÓ OBTINGUDA

Compta tots els punts que has obtingut:

Si la teua puntuació està entre 40 i 50 tens unes bones característiques per a fer aquesta titulació. En el suposat que no arribes a la puntuació de 40, NO ET PREOCUPES, pots cursar aquests estudis, però has de tindre en compte que seria interessant que desenvolupares i potenciares –entre altres– la creativitat, la comunicació, la imaginació... ja que en definitiva l’estudiantat que vol cursar aquest grau són persones interessades a la comunicació i la creativitat, amb bona expressió oral i escrita, amb capacitat de reflexió i argumentació.

Ara toca decidir!

Prompte arribarà el moment d’optar per una carrera universitària. En aquest punt, has de tindre en compte tots els aspectes que poden influir en el teu futur, tant immediat com posterior.

Aleshores, ara només falta que prengues una decisió. Per ajudar-te en aquesta elecció, a continuació tens alguns consells que et poden ser útils:

- Madura i reflexiona sobre tota la informació que tens de la titulació i pensa també, a llarg termini, en el teu pla de futur: plantejat objectius i metes.

- Tingues en compte les diferents variables que hi poden influir, entre les quals poden figurar aquestes:

- Interès per la carrera.

- Acceptació de la carrera per part dels pares.

- Cost dels estudis en temps.

- Cost dels estudis en diners.

- Possibilitats acadèmiques per accedir a la carrera.

- Prestigi o estatus professional.

- Dificultat dels estudis.

- Influència d’amistats i/o família.

- Incorporació al món laboral.

- Disponibilitat per anar-te’n a estudiar fora.

- Altres.

- Per acabar, pensa que tots aquests factors no tenen el mateix pes a l’hora de decidir-te per una opció determinada. Per tant, et proposem el següent exercici de reflexió:

- Analitza els avantatges i inconvenients del Grau en Publicitat i Relacions Públiques.

- Valora cadascun d’aquests avantatges i inconvenients en una escala d’1 a 5 (1 = molt poca importància, 5 = molta importància).

- Finalment, suma les puntuacions obtingudes en els avantatges i els inconvenients per a aquesta titulació.

- Contrasta els resultats amb els obtinguts en altres titulacions.

GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES

Avantatges (Puntuació d’1 a 5)

Inconvenients (Puntuació d’1 a 5)

TOTAL AVANTATGES

TOTAL INCONVENIENTS

Recorda que:

Eres tu qui ha de cursar la carrera.

Estàs planificant el teu desenvolupament personal i professional.

La teua elecció ha d’estar basada en una bona informació.

Has de decidir per tu mateix o mateixa!

Abans de decidir, si penses que encara no ho tens clar i necessites més ajuda per orientar-te:

PARLA AMB EL DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ DEL TEU CENTRE

O ENVIA UN MISSATGE A LA BÚSTIA

Bústia de consultes, queixes i suggeriments

Recorda que, quan acabes, ha de fer clic on posa Enviar petició.

Rebràs la resposta en un termini màxim d’una setmana.

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu