Pràctiques externes

Consulta guia docent de l'assignatura

Objectius: l'assignatura de Pràctiques externes i projecte de fi de grau (Treball de fi de grau) té com a únic objectiu que l'estudiantat elabore individualment un projecte original de naturalesa professional del àmbit de la tecnologia específica d'Enginyeria en Informàtica escollida de entre les quatre ofertades (enginyeria del programari, sistemes de informació, Tecnologies de la informació, enginyeria de computadors). Aquest projecte es desenvoluparà parcialment en el transcurs d'una estada en pràctiques en una empresa que oferirà a l'estudiantat els mijans necesssaris per treballar en la seva realització. El projecte desenvolupat es completarà amb una memòria i una defensa davant d'un tribunal universitari. Aquesta assignatura permetrà a l'estudiant tindre un primer contacte amb el món laboral per així potenciar la seva capacitat d'ocupació, alhora que elaborarà el seu projecte de fi de grau en un entorn professional real.

Consulta les entitats cooperadores.

També hi ha la possibilitat de realitzar les pràctiques a l’estranger amb el programa Erasmus Pràctiques:

Aquesta nova acció Erasmus Pràctiques té com a finalitat la realització de pràctiques en empreses, centres de formació, centres d’investigació i altres organitzacions. Els principals objectius d’aquesta acció són:

1. Adaptar-se a les exigències del mercat de treball a escala europea i millorar les competències professionals.
  2. Millorar la comprensió de l’entorn econòmic i social del país de destinació, en el context de l’adquisició d’experiència laboral.
  3. Adquirir aptituds específiques.

Aquest programa està emparat pels principis del compromís de qualitat de l’European Quality Charter for Mobility i està finançat per l’Organisme Autònom de Programes Europeus, que depèn del Ministeri d’Educació espanyol, a través de fons europeus http://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pi/convocatories/erasmus-plus/erplus2017/

Normatives:

Normativa de pràctiques acadèmiques externes de la Universitat Jaume I

Normativa dels treballs de Final de Grau i de Final de Màster de la Universitat Jaume I

La guia  “PROMOTE Your International Career” elaborada per la OIPEP recull tots els programes de pràctiques internacionals.

Més informació:

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

Informació proporcionada per: Unitat de suport educatiu