Administració d'Empreses

L’adaptació dels estudis universitaris a l’espai europeu d’educació superior ha portat la Universitat Jaume I a oferir un nou mapa de titulacions que substitueix el ja conegut per les empreses i la societat, per la qual cosa es fa indispensable posar de manifest l’abast d’aquest canvi en les titulacions de l’àmbit empresarial i econòmic. L’UJI oferia des de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques la diplomatura en Ciències Empresarials i la llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, les dues amb un perfil generalista i unes possibilitats d’especialització per la via d’una elevada optativitat. [Llegir més]

Per què estudiar aquest grau a l’UJI?

 

 

INTRODUCCIÓ

Presentació

L’adaptació dels estudis universitaris a l’espai europeu d’educació superior ha portat la Universitat Jaume I a oferir un nou mapa de titulacions que substitueix el ja conegut per les empreses i la societat, per la qual cosa es fa indispensable posar de manifest l’abast d’aquest canvi en les titulacions de l’àmbit empresarial i econòmic. L’UJI oferia des de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques la diplomatura en Ciències Empresarials i la llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses, les dues amb un perfil generalista i unes possibilitats d’especialització per la via d’una elevada optativitat. Els nous plans d’estudis de grau que les substitueixen s’han plantejat des de la perspectiva d’especialització, però mantenint un tronc comú en les tres titulacions (Finances i Comptabilitat, Economia i Administració d’Empreses) durant els primers dos anys en la seua totalitat (120 crèdits) i algunes assignatures de tercer i quart, de manera que els seus titulats poden desenvolupar-se professionalment en les àrees de gestió empresarial i màrqueting tant en empreses com en fundacions i ONG, a més de les administracions públiques. En concret, el grau en Administració d’Empreses permet formar futurs gestors empresarials, caps d’àrees de personal, logística, comercial, i màrqueting, entre altres.

A més, en cursar qualsevol de les tres titulacions, la presència d’assignatures comunes permet l’obtenció de segones titulacions amb un esforç que ronda els 100 crèdits addicionals.

Lluís Callarisa Fiol

Vicedegà del grau en Administració d’Empreses

callaris@uji.es

Per què estudiar aquest grau a l’UJI?

  • Plantilla de professorat amb experiència prèvia en formació en matèries relacionades amb l’administració d’empreses i el màrqueting.
  • Docència adaptada a les noves tecnologies, tant el programa acadèmic com el desenvolupament de les classes, la qual cosa permet aplicar una metodologia docent diferenciada (aula virtual, equipament audiovisual a les aules, etc.).
  • Àmplia oferta de pràctiques integrades en les quals s’entra en contacte amb empreses, despatxos, organismes oficials, institucions, etc., on s’aprèn i comença a conèixer el món laboral.
  • Programes Erasmus amb universitats europees i programes d’intercanvi amb universitats dels Estats Units, Canadà i Austràlia.
  • Segona titulació: es poden obtenir dues titulacions, que poden ser el doble grau amb Finances i Comptabilitat (cursant sols 90 crédits més) o amb el grau en Economia (102 crédits més).
  • Possibilitat d’obtenir un Doble Títol Internacional amb la Università Degli Studi Di Modena E Reggio Emilia-UNIMORE (Itàlia).
  • Docència en anglès en almenys un dels grups des del primer curs, amb l’objectiu de potenciar la formació i l’estudi en anglès, així com algunes activitats específiques de la titulació.
  • Biblioteca centralitzada amb servei interbibliotecari, préstec d’ordinadors portàtils, telepréstec, Centre de Documentació Europea, textos i revistes de l'ámbit econòmic i empresarial especialitzades, bases de dades de l'àmbit econòmic i empresarial.

Què és important conèixer?

Què és?

El grau en Administració d’Empreses ofereix una formació completa, innovadora i de qualitat, orientada a proporcionar les destreses, coneixements i habilitats necessaris per a formar professionals amb capacitat per a crear empreses, exercir llocs de gestió, administració, assessorament i avaluació en tot tipus d’empreses, però també en qualsevol fundació i ONG, a més de poder desenvolupar la seua labor professional en els cossos tècnics en tot tipus d’administracions públiques.

 

En finalitzar els seus estudis les graduades i graduats en Administració d’Empreses coneixeran el funcionament de les empreses i de les seues àrees (producció, administració, recursos humans, comercialització, màrqueting, qualitat, finances, etc.).

 

L’alumnat que finalment es decidisca per Administració d’Empreses podrà exercir la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l’empresa, però estarà exercitat particularment en àrees com ara gestió d’operacions, gestió i promoció comercial, gestió de qualitat, màrqueting internacional, gestió de personal, logística o gestió de compres, direcció d'empreses, administració general de l'empresa.

 

Organització dels estudis

Primer curs

Formació bàsica (FB) 54 crédits ECTS

Obligatòries (OB) 6 crédits ECTS

Segon curs

Formació bàsica (FB) 6 crédits ECTS

Obligatòries (OB) 54 crédits ECTS

Tercer curs

Obligatòries (OB) 60 crédits ECTS

Quart curs

Obligatòries (OB) 24 crédits ECTS

Optatives (OP) 18 crédits ECTS

Pràctiques externes (PE) 12 crédits ECTS

Treball de final de grau (TFG) 6 crédits ECTS

Total de crèdits del grau: 240 crédits ECTS (European Credit Transfer System)

La Universitat Jaume I ha establert que cada crèdit ECTS equival a 25 hores de treball de l'estudiant. D’aquestes, entre 7,5 i 10 hores corresponen a docència presencial (classes, pràctiques, tutories, seminaris, etc.) i la resta són les hores de treball autònom de l’alumne (treballs, projectes, hores d’estudi, etc.).

El preu del crèdit establert per al curs 2015/16 és de 17,60 €. Com que un curs són 60 crèdits, el cost de la matrícula del primer any és de 1.056 € més taxes administratives.

Alguns aspectes del grau que és important que conegues:

TREBALL DE FINAL DE GRAU

El treball de final de grau no es pot realitzar fins que no s’ha superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) i obligatòries (OB) del grau, sense comptar les pràctiques externes.

Consisteix en el desenvolupament d’un treball pràctic aplicat en qualsevol de les línies obertes en la docència del grau, amb aplicació específica dels aspectes de creativitat i memòria addicional en el qual es puga constatar la capacitat relacional, reflexiva i crítica de l’estudiantat. 

TÍTOLS I CERTIFICACIONS

En acabar obtindràs:

 -Títol de graduat o graduada en Administració d’Empreses per la Universitat Jaume I.

 -Suplement europeu al títol (SET). Aquest document acompanya els títols universitaris de caràcter oficial i amb validesa a tot el territori nacional i inclou informació unificada i personalitzada sobre els estudis cursats, els resultats obtinguts, les capacitats professionals adquirides i el nivell de la titulació en el sistema nacional d’educació superior. 

També pots obtenir:

   - Certificat d’Estudis Universitaris Inicials per la Universitat Jaume I, quan superes 120 crèdits ECTS del pla d’estudis del grau.

Els graduats i graduades en Administració d’Empreses poden obtenir un segon títol:

  - Grau en Economia: s'han de superar 102 crèdits ECTS de matèries específiques d’aquest grau de 3r i 4t curs.

  - Grau en Finances i Comptabilitat: s'han de superar 90 crèdits ECTS de matèries específiques d’aquest grau de 3r i 4t curs.

 

 

 

Trets d'identitat

Estar a la universitat no és només assistir a classe de les assignatures en què t’has matriculat. La universitat apareix en un període de la teua vida en el qual t’estàs formant acadèmicament, però també desenvolupant com a persona. Aprofita’l!

Per això és fonamental que conegués una sèrie d’aspectes relacionats amb la titulació, però també altres que són generals, i que com a universitari o universitària no sols has de conèixer sinó també utilitzar.

De la titulació...

El grau en Administració d’Empreses s’imparteix a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, que disposa de les següents instal·lacions i recursos tecnològics per al desenvolupament de l’activitat docent.

  • Aules ordinàries amb  taula multimèdia i accés a Internet, megafonia i projector de vídeo.
  • Aules d’informàtica
  • Sales d’estudi
  • Seminaris amb capacitat entre 10 i 25 persones, aproximadament, amb pissarra, ordinador portàtil, canó i pantalla per a projecció.
  • Altres recursos d’ús compartit: sala d’actes amb un aforament de 350 persones, sala de graus amb aforament per 112 persones, sala de juntes amb 49 seients, un espai de trobada, sala de lectura, reprografia, vestíbul i cafeteria.
  • El Grau en Administració d'Empreses te un grup de docència en anglés des de primer curs.
  • Línies d’investigació: al Departament d’Administració d’Empreses i Màrqueting es desenvolupen els següents programes d’investigació:
    • IMK — Innovació en màrqueting: màrqueting on i off line, comunicació i publicitat corporativa i de marca, serveis, estudi de mercats, gestió de les xarxes comercials, planificacions estratègiques i comercials, i assessorament empresarial i organitzacional.
    • EXCELLENTIA — Qualitat, innovació i persones: excel·lència empresarial, qualitat total, direcció de recursos humans, gestió del coneixement, direcció de la innovació.
    • GRECO — Estratègia, gestió del coneixement i la innovació, i aprenentatge organitzatiu: competitivitat, estratègia, actius intangibles, gestió del coneixement, gestió de la innovació, aprenentatge organitzatiu, gestió de la qualitat, internacionalització, competència versus cooperació, aliances estratègiques, xarxes interempresarials, districtes industrials, PIME, turisme, indústria ceràmica.
    • MITO — Innovation, technology and operations management: direcció d’operacions, gestió de la innovació, direcció de la tecnologia.
    • AERT — Aliances estratègiques, xarxes i territori: aliances estratègiques, xarxes socials, districte industrial, agrupament regional, capital social, canals de distribució, logística.
    • IDEA: gestió del coneixement, gestió dels sistemes d’informació, aprenentatge organitzatiu, gestió de la innovació, direcció estratègica de recursos humans.
    • ORGANITZACIÓ I APRENENTATGE, RECURSOS HUMANS I CIBERPSICOLOGIA/IIDL: noves tecnologies i organització de recursos humans. Motivació, actituds i interacció virtual, comportament en l’organització, aprenentatge electrònic i entorns virtuals/presencials d’aprenentatge i interacció, ciberpsicologia.
    • CREACIÓ D’EMPRESES INNOVADORES (Màrqueting/Entrepreneurship Interface): entrepreneurship, màrqueting, creació d’empreses, noves empreses globals, estratègies d’internacionalització, capacitats de màrqueting, xarxes.

Els departaments comparteixen unitats de gestió econòmica delegades dels serveis centrals. Les seues funcions respecte als programes formatius són la gestió econòmica de la compra de llibres i d’equipament, que tant el professorat com l’alumnat utilitzaran en el desenvolupament de la seua comesa docent i investigadora, la gestió i publicació d’actes, la difusió d’horaris de tutories presencials i virtuals, la gestió del pla d’ordenació docent, la gestió del Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), la gestió de la producció científica, etc.

Finalment, per a saber més sobre els estudis universitaris

Webs d’interès general

Díptic informatiu del grau en Administració d’Empreses

Què puc estudiar i on

Guia oficial de titulacions i postgraus de les universitats espanyoles (RUCT)

Llibres blancs de les titulacions

Bolonya en secundària

Guia Preocupa’t

 

Webs específics

Departament d’Administració d’Empreses

Web de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques

De la universitat

La informació i suport que et proporciona la Universitat Jaume I s’agrupa en dos grans àmbits, la vessant acadèmica —informació relacionada amb els estudis, etc.— i la vessant personal —informació relacionada amb el propi desenvolupament.

Vessant acadèmica

Unitat de Suport Educatiu (USE). S’ocupa de l’assessorament personalitzat a l’estudiantat sobre temes acadèmics i professionals (elecció d’assignatures, tècniques d’estudi, eixides laborals, etc.) i de l’atenció a les persones amb algun tipus de discapacitat o que presenten alguna problemàtica que afecte la seua integració acadèmica, social i laboral.

Programes que desenvolupa:

Jornada d’acollidaEs porta a terme amb la finalitat de facilitar l’adaptació i la integració de l’estudiantat de nou ingrés.

Estudia i investiga a l’UJI. Des de l’USE s’està treballant perquè els millors estudiants i estudiantes de les olimpíades de secundària que després es matriculen a l’UJI, tinguen, a més d’una formació acadèmica, una formació amb vessant investigadora.

Assessorament personalitzat. Atenció individual sobre qualsevol tema d’orientació acadèmica: elecció d’assignatures, continuació d’estudis, canvi de titulació...

Programa d’acció tutorial universitari (PATU). El Programa d’acció tutorial universitari pretén facilitar la incorporació i adaptació de l’estudiantat a la Universitat Jaume I i comprèn diferents accions en funció de les necessitats de les titulacions i/o centres.

Infocampus. Ubicat en el local nº 15 de l'àgora universitària. Forma part de la Unitat de Suport Educatiu. A Infocampus es pot consultar tota la informació acadèmica relacionada amb els estudis universitaris. A més, també ofereix altres serveis:

  • Canal Futur Estudiantat. És el canal de referència informativa per al futur estudiantat universitari.
  • Canal InfoCampus. És el canal de referència informativa per l’estudiantat de l’UJI.
  • El Rodador. És una aplicació que et dóna accés a la base de dades d’Infocampus, podràs consultar-la o rebre-la al correu o al telèfon (beques, cursos, congressos...).
  • Borsa d’habitatge. És un servei de recerca d’habitatges que t’ofereix la Universitat.
  • Tauler d’anuncis. Per a publicar anuncis classificats, d’acord amb les categories que s’assenyalen: audiovisuals, compra-venda, esports, informàtica, intercanvis, llibres i apunts, oci, treball i altres.
  • Bústia UJI. És el canal obert de comunicació de la Universitat Jaume I. Mitjançant la Bústia UJI i a través d’Internet qualsevol persona, siga membre de la comunitat universitària o no, pot fer consultes o plantejar queixes, suggeriments o felicitacions als serveis i departaments de l’UJI.

Normativa d’avaluació. Tota la informació relacionada amb la normativa d’avaluació i els exàmens de l’UJI.

Estatut de l’estudiantat universitari. L’objectiu d’aquest document és el desenvolupament dels drets i deures de l’estudiantat universitari de les universitats públiques i privades espanyoles.

- Sindicatura de Greuges. És l’òrgan que defensa i protegeix els drets i els interessos dels membres de la comunitat universitària. La seua funció és tramitar les queixes, les observacions i els suggeriments que no han pogut ser atesos per les vies habituals. Si necessites aquest servei pots enviar un missatge electrònic a l’adreça: sindicatura-greuges@uji.es.

Biblioteca-Centre de Documentació. Disposa d’un fons bibliogràfic i documental que comprèn totes les matèries que s’imparteixen a la Universitat Jaume I, al qual podeu recórrer per completar els apunts de la titulació.

A la biblioteca pots estudiar en grup, ja que disposa d'aules condicionades. En període d’exàmens la biblioteca és oberta les 24 hores.

A la biblioteca també hi ha diferents serveis de suport a la formació acadèmica que són de gran utilitat, com ara:

- Mediateca. Dissenyada per a l’ús de la informació electrònica i audiovisual, d’evident rellevància per als graduats i graduades en Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual.

- Hemeroteca. Per a consultar revistes.

- Centre de Documentació Europea. Presta serveis de documentació comunitària.

- Centre d’Autoaprenentatge de Llengües (CAL). El CAL és un espai d’aprenentatge on, de manera autònoma, es pot començar l’aprenentatge d’un idioma sense coneixements previs o s’hi pot ampliar els que ja es tenen d’una altra llengua. Al CAL de la Universitat Jaume I es pot aprendre alemanyanglèscatalàcatalà i espanyol llengües estrangeresfrancès i italià de manera integrada o per habilitats, segons les pròpies necessitats. El CAL disposa de recursos i materials classificats per habilitats, aspectes lingüístics i nivells, i també d’un equip d’assessors que orienten i guien l’aprenent de manera personalitzada. Cada persona pot fixar-se els objectius i les activitats més idònies per assolir-los, i treballar segons el seu ritme i la seua disponibilitat.

Registre General. Per a deixar constància oficial de qualsevol document de la Universitat. Està situat a la planta baixa de l’edifici del Rectorat.

Vessant de desenvolupament personal

Oficina de Relacions Internacionals (ORI). Gestiona els programes internacionals i nacionals d’àmbit educatiu i els programes d’intercanvi. També s’ocupa del foment de l’ocupació i dels programes d’inserció laboral.

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP). Desenvolupa accions dirigides al foment de l’ocupabilitat que faciliten la inserció professional de l’estudiantat i dels titulats i titulades, mitjançant la cooperació amb altres institucions i empreses: gestió de pràctiques en empresa, jornades i fires d’ocupació, programes d’inserció laboral i mobilitat internacional, i seguiment de les trajectòries laborals dels titulats a través de l’Observatori Ocupacional.

Servei d’Activitats Socioculturals (SASC). A la universitat, a més d’estudiar, podeu gaudir d’altres activitats: culturals, lúdiques, esportives...

Servei d’Esports. Té com a objectiu contribuir a la formació integral de l’estudiantat i del personal i oferir la possibilitat de realitzar activitats esportives. El Servei d’Esports ofereix actualment més de 100 activitats diferents. Tens moltes opcions, des de mantindre’t en forma amb la pràctica d’exercicis físics i de millora de la salut, fins a participar en competicions oficials amb altres universitats representant la Universitat.

- Centre sanitari. Proporciona assistència sanitària i psicològica.

Servei d’Assistència Psicològica (SAP)Ofereix a totes aquelles persones que ho requereixen els avanços en el tractament que es deriven del coneixement de les últimes investigacions en la psicopatologia i tractament dels trastorns d’ansietat.

L’UJI és més...

  • Estil UJI: formació en llengües estrangeres, en noves tecnologies, en humanitarisme, en ciutadania europea i en foment de l’esperit emprenedor.
  • Situada a Castelló, una ciutat mediterrània i còmoda, amb facilitats d’allotjament.
  • Un campus modern i ben comunicat a cinc minuts de l'estació de trens i autobusos i  a 15 minuts en bicicleta del centre de la ciutat.
  • 100 % d’aules amb equipament multimèdia i laboratoris amb l’última tecnologia.
  • Biblioteca oberta les 24 hores en període d’exàmens.
  • Àmplies instal·lacions esportives amb una oferta de més de 100 activitats.
  • Professorat altament qualificat amb formació pedagògica permanent i nombrosos professionals externs implicats en la docència.
  • Grups reduïts que permeten un tracte personalitzat a l’estudiantat.
  • Aula virtual de suport tecnològic a la docència.
  • Estades en pràctiques per a tot l’estudiantat amb una oferta de 2.700 entitats.
  • Alta inserció professional dels titulats i titulades de l’UJI.

Eixides professionals

Els professionals de l'administració d’empreses poden desenvolupar la seua activitat en qualsevol àrea funcional de l’empresa, però estan preparats particularment per a àrees com ara la gestió d’operacions, gestió i promoció comercial, gestió de qualitat, màrqueting internacional, gestió de personal, logística o gestió de compres. A més, coneixen el funcionament de les empreses i de les seues àrees (producció, administració, recursos humans, comercialització, màrqueting, qualitat, finances, etc.).

Àmbits de treball   

El graduat o graduada en Administració d’Empreses opta a un ampli ventall de sectors que inclouen les diferents branques de l’economia i també organitzacions i tipus d’empreses ben diversos. Les principals eixides professionals són:

  • Llocs de responsabilitat en la gestió general de l’empresa i en àrees relacionades amb: compres, logística, planificació estratègica, qualitat, administració, gestió de la innovació, recursos humans, vendes, promoció, exportació, marxandatge, màrqueting, investigació de mercats, gestió de clientela, comunicació integral, intel·ligència competitiva, entre altres.
  • Empresària o empresari.
  • Exercici lliure de la professió en el camp de la consultoria de gestió empresarial, consultoria de recursos humans, consultoria de màrqueting, en comerç exterior, auditor de qualitat, auditoria organitzativa, coaching empresarial, auditoria de comptes, assessoria administrativa, fiscal i comptable, analista d’inversions, gestió d’entitats no lucratives (ONL), entre altres.
  • Accés a la funció pública en llocs tècnics comercials de l’Estat, inspecció d’institucions de crèdit, llocs tècnics superiors de l’administració general, intervenció i tresoreria de l’administració local, auditoria del Tribunal de Comptes, inspecció d’Hisenda, inspecció de treball, gestió d’entitats públiques, gestió d'entitats no lucratives, entre els més habituals.

En definitiva, la seua formació permet aquests professionals treballar en empreses i administracions públiques i també en organitzacions del tercer sector, cada vegada més professionalitzades.

Tasques professionals

El graduat o graduada en Administració d’Empreses:

  • Coordina, controla, organitza, planifica i dirigeix les activitats d’empreses públiques o privades en els sectors industrial i de serveis.
  • Formula la política general de l’empresa.
  • Determina el programa d’actuació i els mètodes necessaris per a la seua execució en les empreses, principalment industrials o de serveis.

Aquests professionals es dediquen fonamentalment a investigar i a aplicar principis i teories de l’economia per a solucionar problemes econòmics i empresarials. A més, estan preparats per a ocupar llocs de direcció general i per a responsabilitzar-se d’algun departament funcional, però treballen principalment en l’àmbit de l’empresa, dins dels diversos departaments empresarials, com ara:

  • Comptabilitat
  • Producció
  • Recursos humans
  • Màrqueting
  • Comercialització

En general, les tasques que desenvolupen estan molt relacionades amb qüestions econòmiques, polítiques, socials i empresarials.


 

Més informació

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

Com accediré?

Perfil d’ingrés

Amb l’objectiu que es produïsca una adequada adaptació de l’alumnat de nou ingrés al pla d’estudis proposat i, amb la finalitat d’assegurar el seu adequat desenvolupament, s’especifica una relació de característiques personals i acadèmiques que configuren el perfil d’ingrés idoni:

• Compromís social i ètic

• Interès pel coneixement científic

• Habilitats per a les relacions interpersonals

• Capacitat de treball en equip

• Competència en expressió oral i escrita en les llengües oficials

• Competència oral i escrita en anglès bàsic

• Competència en el maneig d’eines informàtiques bàsiques

• Capacitat de síntesi i argumentació

• Comprensió i anàlisi de textos

• Coneixements d’anglès equivalents a un nivell B1 de CEFR (Marc Comú de Llengües Europeu)

 

 

Vies d’accés

L’accés a la universitat es pot dur a terme per diferents vies:

- Batxillerat+ PAU

- Cicles formatius de grau superior

- PAU Persones majors de 25 anys

- Persones majors de 40 anys que acrediten experiència laboral o professional

- PAU Persones majors de 45 anys

- Estudiantat amb titulació universitària

- Estudiantat amb estudis cursats a l’estranger

BATXILLERAT+PAU

Les persones que han cursat el batxillerat s’han de presentar obligatòriament a la fase general de la prova d’accés a la universitat (PAU). Per a superar la PAU s’han de complir dues condicions:

a)  La qualificació de la fase general, com a mínim, ha de ser de 4,000.

b)  La  nota d’accés ha de ser igual o superior a 5,000. Per a calcular-la es tenen en compte: la qualificació de la fase general, que equival al 40% de la nota, i la nota mitjana del batxillerat (que s’expressava amb dos decimals), que equival al 60% de la nota. La puntuació màxima que es pot obtindré és 10,000.

Per a incrementar aquesta nota (fins a un màxim de 4 punts), de manera voluntària, es pot realitzar la fase específica de la PAU. Cada persona ha de triar de quantes (fins a un màxim de 4) i de quines assignatures de modalitat de segon de batxillerat vol examinar-se —la puntuació en aquestes assignatures ha de ser igual o superior a 5,00.

 Per a la nota d’admissió a la universitat s’ha de tindre en compte que:

a) La ponderació de les assignatures (0,1-0,2) és diferent en funció del grau i de la universitat.

b) Només es tindran en compte les dues assignatures més favorables després de la ponderació.

c) La nota d’admissió pot variar en funció dels graus i de les universitats que se sol·liciten.

Pots consultar les ponderacions de les assignatures per a l’accés a la universitathttp://www.uji.es/serveis/use/base/orientacio/webtransiciosecundaria/estudiantat/accedeix/pondera/

Més informació: http://www.uji.es/serveis/use/base/orientacio/webtransiciosecundaria/estudiantat/accedeix/accesbat/

FORMACIÓ PROFESSIONAL

Els tècnics i les tècniques de formació professional tenen accés a la universitat sense haver de fer cap prova obligatòria. I la seua nota d’accés a la universitat és la nota mitjana del cicle formatiu (s’expressa amb tres decimals i ha d’estar compresa entre 5,000 i 10,000).

Per a incrementar aquesta nota (fins a un màxim de 4 punts), de manera voluntària, es pot realitzar la fase específica de la PAU. Cada persona ha de triar de quantes (fins a un màxim de 4) i de quines assignatures de modalitat de segon de batxillerat vol examinar-se —la puntuació en aquestes assignatures ha de ser igual o superior a 5,00.

Per a la nota d’admissió a la universitat s’ha de tindre en compte que:

a) La ponderació de les assignatures (0,1-0,2) és diferent en funció del grau i de la universitat.

b) Només es tindran en compte les dues assignatures més favorables després de la ponderació.

c) La nota d’admissió pot variar en funció dels graus i de les universitats que se sol·liciten.

Pots consultar les ponderacions de les assignatures per a l’accés a la universitat a http://www.uji.es/serveis/use/base/orientacio/webtransiciosecundaria/estudiantat/accedeix/pondera/

L’adjudicació de plaça es porta a terme en funció de la nota d’accés obtinguda.

(Només en el cas d’empat tindran preferència els estudiants o estudiantes que tinguen el títol adscrit a la branca de coneixement en la qual es troba el grau que es vol cursar. Vinculacions:

Tècnic Superior de Formació Professional (PDF)
Tècnic Superior d’Arts Plàstiques i Disseny (PDF)
Tècnic Esportiu Superior (PDF))

Més informació a http://www.uji.es/serveis/use/base/orientacio/webtransiciosecundaria/estudiantat/accedeix/accesfp/

PAU PERSONES MAJORS DE 25 ANYS

Per accedir al grau per la via de persones majors de 25 anys s’ha de realitzar una prova d’accés que consta de dues fases, una general i una altra específica.

La fase general comprèn quatre exercicis:

1. Comentari de text o desenvolupament d’un tema general d’actualitat.

2. Llengua: castellà.

3. Llengua: valencià.

4. Llengua estrangera (cal elegir entre francès, anglès, alemany, italià i portuguès).

La fase específica consta de dos exercicis que s’han d’elegir segons la branca de coneixement a la qual pertany cada títol de grau. Atès que el Grau en Administració d'Empreses pertany a la branca de ciències socials i jurídiques, has d’elegir dues assignatures entre:

- Història

- Matemàtiques

- Geografia

Si tens interès en diversos títols de grau que pertanyen a branques diferents, pots presentar-te a la prova de més d’una branca de coneixement.

Més informació a http://ujiapps.uji.es/serveis/use/base/orientacio/majorsde/25anys/

A la  Bústia de consultes pots preguntar i resoldre qualsevol dubte.

PERSONES MAJORS DE 40 ANYS QUE ACREDITEN EXPERIÈNCIA LABORAL O PROFESSIONAL

Per a accedir al grau per la via de persones majors de 40 anys s’ha  de superar un procediment de selecció que s’estructura en dues fases:

1a. Fase de valoració on es valora:

a) Experiència laboral i professional

b) Formació

c) Coneixements de valencià

d) Coneixements d’idiomes comunitaris

e) Coneixements d’informàtica

2a. Fase d’entrevista personal.

En aquesta fase es valora i s’aprecia la maduresa i la idoneïtat de les persones que s’examinen per a seguir amb èxit l’ensenyament universitari oficial del grau triat. És condició indispensable superar la fase de l’entrevista per a poder accedir als estudis de grau.

Més informació a  http://ujiapps.uji.es/serveis/use/base/orientacio/majorsde/40anys/

A la Bústia de consultes pots preguntar i resoldre qualsevol dubte.

PAU PERSONES MAJORS DE 45 ANYS

Per accedir al grau per la via de persones majors de 45 anys s’ha de realitzar una prova d’accés que consta de tres exercicis:

1. Comentari de text o desenvolupament d’un tema general d’actualitat;

2. Llengua: castellà;

3. Llengua: valencià;

i d’una entrevista personal on es valora i s’aprecia la maduresa i la idoneïtat de les persones que s’examinen per a seguir amb èxit l’ensenyament universitari oficial del grau triat. És condició indispensable superar la fase de l’entrevista per a poder accedir als estudis de grau.

Més informació a http://ujiapps.uji.es/serveis/use/base/orientacio/majorsde/45anys/

A la Bústia de consultes  pots preguntar i resoldre qualsevol dubte.

ESTUDIANTAT AMB TITULACIÓ UNIVERSITÀRIA

Per a accedir al grau per aquesta via s’ha d’estar en possessió d’un títol universitari de grau o d’una titulació oficial de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent.

ESTUDIANTAT AMB ESTUDIS CURSATS A L’ESTRANGER

Per a accedir al grau per aquesta via s’ha d’estar en possessió dels estudis requerits en funció del sistema educatiu d’un Estat membre de la Unió Europea o d’un altre Estat amb el qual Espanya haja subscrit un acord internacional sobre aquesta matèria, en règim de reciprocitat, i reunir els requisits acadèmics exigits en el seus sistemes educatius, per tal d’accedir a les seues universitats.

Més informació a   http://ujiapps.uji.es/perfils/estudiantat/base/acces-estudisoficials/graus/viespreins-general/estrangers/

PERSONES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS  (NEE)

L'UJI intenta facilitar a l’estudiantat amb necessitats educatives especials (NEE) la plena integració i normalització en la vida acadèmica mitjançant el Programa d’atenció a la diversitat (PAD) i l’adaptació de les normatives acadèmiques. Si tens necessitat d’aquest servei pots dirigir-te a la Unitat de Suport Educatiu (USE) o enviar un missatge electrònic a suport@uji.es.

Oferta de places i procediment d’admissió

Per a accedir a la universitat és important que tingues en compte una sèrie d’aspectes referents al procediment d’admissió a una determinada titulació:

Oferta de places...

En el grau d’Administració d’Empreses s’ofereixen 210 places

La nota de tall o d’accés...

- És la nota de l’ultima persona que ha accedit a la titulació.

- No està predeterminada, ja que depèn de l’oferta de places i de la demanda per part de l’estudiantat que la sol·licita.

- Si una titulació està molt sol·licitada la nota d’accés tendeix a ser alta.

- S’ha de considerar com un referent, ja que varia cada any.

Per exemple, si en Administració d’Empreses s’han oferit 210 places, i la nota de tall per a un determinat any ha sigut 6,880, significa que la persona que va accedir en l’últim lloc (el núm. 210)  tenia aquesta qualificació.

Notes de tall curs 2016/2017 (.pdf)

Preinscripció

- S’han d’indicar les carreres que vols cursar per ordre de preferència.

- La sol·licitud per a cursar una determinada carrera ha de fer-se d’acord amb els procediments, els impresos i els terminis de la comunitat autònoma on es vol accedir.

-  Encara que es tinga una nota inferior a la nota de tall de l’últim any també es pot sol·licitar.

Més informació

Llistes d’espera

- Cada universitat estableix un determinat procediment per a l’adjudicació de les places que queden vacants.

Més informació

Matrícula

- Cada universitat té un procediment i un període de matrícula (a l’UJI sol ser la segona quinzena de juliol).

- A l’UJI es pot formalitzar la matrícula de forma presencial o no presencial per Internet.

Més informació

Permanència

L’estudiantat  ha de conèixer la normativa de permanència ,  d’aquesta destaquem:

- Permanència en primer curs

1. L’estudiantat matriculat per primera vegada en el primer curs d’un estudi de grau a la Universitat Jaume I ha de superar un mínim del 20 % del total de crèdits matriculats.

2. L’estudiantat que no supere aquest mínim pot continuar el curs següent en el mateix estudi en la modalitat de matrícula a temps parcial o fer la preinscripció a un estudi de grau diferent.

3. A aquest efecte, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

- Rendiment acadèmic

1. L’estudiantat, a temps complet que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, haurà de matricular-se a temps parcial en els dos cursos acadèmics següents en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats, i se li exigirà la superació del 75% per a poder matricular-se novament en el mateix grau, en qualsevol modalitat de dedicació a l’ estudi. Si no compleix aquest requisit no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què es va matricular a temps parcial. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.

2. L’estudiant a temps parcial que es matricule per segona vegada o successivament en un mateix grau de la Universitat i que durant dos anys acadèmics consecutius no supere almenys el 50 % dels crèdits matriculats, no es podrà matricular en el mateix grau fins que no passe un curs des de l’últim en què no va superar el 50% dels crèdits matriculats. En tot cas, l’estudiantat pot matricular-se en un altre grau després d’efectuar la preinscripció.

3. No s’aplicaran aquestes normes de permanència a l’estudiantat que haja superat el 80 % dels crèdits del pla d’estudis.

4. A aquests efectes, les assignatures reconegudes no comptabilitzaran com a assignatures superades, excepte les cursades en un programa d’intercanvi.

Què aprendré?

Competències MECES, genèriques i específiques

En el Grau en Administració d'Empreses, es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:

  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi;
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi;
  • Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica;
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat;
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.

Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtenir el títol.

G - COMPETÈNCIES GENÈRIQUES

CG01 - Capacitat d'anàlisi i síntesi
CG02 - Capacitat d'organització i planificació
CG03 - Coneixement d'una llengua estrangera
CG04 - Informàtica relativa a l'àmbit d'estudi
CG05 - Capacitat de gestió de la informació
CG06 - Resolució de problemes
CG07 - Presa de decisions
CG08 - Treball en equip
CG09 - Raonament crític
CG10 - Lideratge
CG11 - Aprenentatge autònom
CG12 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa
CG13 - Iniciativa i esperit emprenedor

E - COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES

EA01 - Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica
EA02 - Capacitat per a la divulgació de les qüestions econòmiques
EA03 - Disseny i gestió de projectes
EA04 - Habilitat cerca d'informació i recerca

EC01 - Conéixer les eines matemàtiques bàsiques per a la presa de decisions empresarials
EC02 - Analitzar, sintetitzar, resumir i interpretar críticament la informació econòmic-patrimonial de les empreses
EC03 - Conéixer els principis metodològics de la direcció i gestió financera de les empreses
EC04 - Sintetitzar, implantar i interpretar els diferents sistemes de càlcul de costos
EC05 - Conéixer el funcionament intern de l'empresa, diferenciar les diferents parts que la conformen i ser capaç de formular estratègies empresarials adequades
EC06 - Definir objectius, estratègies i polítiques comercials i del màrqueting
EC07 - Descriure i analitzar els diferents models micro i macroeconòmics
EC08 - Descriure i analitzar les economies espanyola i mundial, incloent-hi la seua dimensió històrica
EC09 - Dissenyar els mètodes bàsics d'anàlisis i predicció de models econòmics
EC10 - Coneixement bàsic de les normes i regles jurídiques aplicables a l'economia i a l'activitat de les empreses
EC11 - Descriure i analitzar el fenomen migratori i la globalització, incloent-hi la seua dimensió històrica

EP01 - Analitzar la informació comercial per a la presa de decisions
EP02 - Desenvolupament d'estratègies de producte, marca i preu
EP03 - Planificar, gestionar i dirigir els recursos humans de les organitzacions
EP04 - Conéixer el significat de l'Adreça d'Operacions i Gestió de la Qualitat, les seues dimensions i avaluar la seua influència sobre la competitivitat
EP05 - Crear, planificar, gestionar i dirigir les estratègies empresarials atenent als condicionants de l'entorn en el qual opera
EP06 - Planificar, gestionar i dirigir els sistemes d'informació de les organitzacions
EP07 - Conéixer els conceptes d'indústria i entorn competitiu
EP08 - Ser capaç de desenvolupar la iniciativa pròpia per a explotar noves oportunitats de negoci assumint els riscos que comporten
EP09 - Planificar, gestionar i dirigir la política d'innovació de l'empresa
EP10 - Estratègies organitzatives i de gestió del departament de vendes
EP11 - La funció de comunicació integrada en el màrqueting
EP12 - Definir objectius i estratègies en l'àmbit del màrqueting social i polític
EP13 - La distribució comercial i el seu paper en l'economia i en la societat
EP14 - Desenvolupament global del màrqueting internacional
EP15 - Conéixer i comprendre el disseny, la dinàmica del canvi i el comportament organitzatiu.
EP16 - Conéixer i utilitzar l'anglès acadèmic i professional de l'Administració i direcció d'empreses


 

Pla d’estudis

Primer curs

Introducció a la Comptabilitat (FBB)

Introducció a l’Administració d’Empreses (FBB)

Matemàtiques de les Operacions Financeres (FBB)

Introducció a la Microeconomia (FBB)

Matemàtiques I (FB)

Introducció a la Macroeconomia (FBB)

Matemàtiques II (FB)

Història Econòmica (FBB)

Introducció al Dret (FBB)

Introducció als Sistemes d’Informació de l’Empresa (OB)

Segon curs

Estadística (FBB)

Comptabilitat Financera (OB)

Direcció Financera (OB)

Direcció d’Empreses (OB)

Macroeconomia (OB)

Anàlisi d’Estats Financers (OB)

Economia Espanyola i Mundial (OB)

Fonaments de Màrqueting (OB)

Mètodes Quantitatius (OB)

Microeconomia (OB)

Tercer curs

Fonaments d’Econometria (OB)

Comptabilitat de Costos (OB)

Anàlisi i Formulació d’Estratègies Empresarials (OB)

Anglès per a l’Empresa (OB)*

Màrqueting Operatiu (OB)

Dret Mercantil i Tributari de Societats (OB)

Investigació de Mercats (OB)

Direcció de Recursos Humans (OB)

Direcció d’Operacions (OB)

Implantació d’Estratègies Empresarials (OB)

Quart curs

Tècniques de Vendes (OB)

Disseny i Canvi Organitzatiu (OB)*

Optativa 1 (OP)

Optativa 2 (OP)

Optativa 3 (OP)

Gestió de Sistemes d’Informació en les Organitzacions (OB)

Migracions i Globalització (OB)

Treball de Final de Grau (TFG)1*

Pràctiques Externes (PE)1

Optatives

Gestió de Canals de Distribució (OP)

Màrqueting Social i Polític (OP)

Direcció de Vendes (OP)

Promoció Comercial (OP)

Màrqueting Internacional (OP)

Sociologia de l’Empresa (OP)

Dret del Treball (OP)

Comportament Organitzatiu (OP)

Gestió de la Qualitat (OP)

Creació d’Empreses (OP)

Direcció de la Innovació a l’Empresa (OP)

Dinamització de Recursos Humans (OP)

Anàlisi Industrial i Xarxes d’Empreses (OP)

 

Consulta l'oferta d'assignatures optatives de cada curs acadèmic en http://lleu.uji.es.

1Per a cursar les assignatures Pràctiques Externes (PE) i Treball de Final de Grau (TFG) cal haver superat el 80% dels crèdits ECTS de les assignatures de formació bàsica (FB) / formació bàsica de branca (FBB) i obligatòries (OB).

*Docència en llengua estrangera.

 

Grup de docència en anglès

Existeix la possibilitat d’escollir un grup de docència en anglès des de primer curs, amb l’objectiu de potenciar la formació i l’estudi en anglès, així com algunes activitats específiques de la titulació. Les assignatures d'aquest grup que s'imparteixen en anglés són:

Primer curs

Introducció a la Comptabilitat (FBB)

Introducció a l’Administració d’Empreses (FBB)

Matemàtiques de les Operacions Financeres (FBB)

Introducció a la Microeconomia (FBB)

Matemàtiques I (FB)

Introducció a la Macroeconomia (FBB)

Matemàtiques II (FB)

Segon curs

Estadística (FBB)

Comptabilitat Financera (OB)

Direcció Financera (OB)

Direcció d’Empreses (OB)

Macroeconomia (OB)

Anàlisi d’Estats Financers (OB)

Economia Espanyola i Mundial (OB)

Fonaments de Màrqueting (OB)

Mètodes Quantitatius (OB)

Microeconomia (OB)

Tercer curs

Anglès per a l’Empresa (OB)

Quart curs

Disseny i Canvi Organitzatiu (OB)

Treball de Final de Grau (TFG)1

Assignatures, guia docent i horaris

En el Sistema d'Informació Acadèmica (SIA), trobaràs tota la informació relacionada amb cada assignatura del grau (horaris, aules, professorat, temaris, dates d'examen, sistema d'avaluació, guies docents, ....): Consulta SIA.

Continuar la meua formació

Màster

Què és?

Els estudis de màster tenen com a objectiu la formació avançada, especialitzada o multidisciplinària, dirigida a una especialització acadèmica o professional o a la iniciació en activitats investigadores.

Quina és la diferència entre màster oficial i màster propi?

Els màsters oficials tenen una càrrega lectiva de 60 a 120 crèdits europeus (1 o 2 cursos acadèmics) i han de disposar d’una acreditació oficial per part del Ministeri d’Educació.

El màster oficial és reconegut en tota la Unió Europea sense haver de realitzar cap tràmit de reconeixement i, per això, garanteix la mobilitat entre països.

El màster propi acredita un cicle universitari de formació de postgrau no doctoral, i reconeix un nivell qualificat de formació superior a la de grau.

El màster propi de la universitat comprèn, com a mínim, 50 crèdits (un crèdit correspon a 10 hores d’ensenyament teòric, pràctic o de les seues equivalències).

Quins màsters pots cursar a l'UJI relacionats amb el grau en Administració d'Empreses?

- Màsters Oficials:

  • Màster Universitari en Direcció d'Empreses / Master in Management
  • Màster Universitari en Gestió de la Qualitat.
  • Màster Universitari en Màrqueting i Investigació de Mercats
  • Màster Universitari en Gestió Financera i Comptabilitat Avançada
  • Màster Universitari en Sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa
  • Màster Universitari en Psicologia del Treball, de les Organitzacions i en Recursos Humans

-Màsters Propis:

  • Màster Business Administration ( MBA)

Així mateix, amb el títol de grau en Administració d’Empreses també pots accedir a altres màsters...

 

Doctorat

Els ensenyaments de doctorat tenen com a finalitat la formació avançada de l'estudiantat en les tècniques d’investigació. Poden incorporar cursos, seminaris o altres activitats orientades a la formació investigadora i inclouen l’elaboració i presentació de la corresponent tesi doctoral, que consisteix en un treball original d’investigació.   

 

Més informació sobre Estudis de Postgrau a l'UJI:  https://www.uji.es/serveis/cepfc/

 

Per a continuar la teua formació professional

Consulta els programes per a titulats/des en la guia PROMOTE your International Career elaborada per la OIPEP

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/?urlRedirect=http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/promote/&url=/societat/laboral/promote/

Consulta la Guia PREOCUPA’T: Com millorar l’empleabilitat?

http://ujiapps.uji.es/societat/laboral/preocupat/preocupat/millora/

Més informació:

www.uji.es/serveis/oipep

Coordinació docent

Quant als mecanismes de coordinació docent, la titulació preveu que les funcions de coordinació les exercirà la comissió de titulació (CT), responsable del títol. 
Segons la modificació del reglament marc sobre el funcionament dels centres de la Universitat Jaume I, la composició de la CT garantirà que haurà representació de cadascun dels departaments implicats en la docència. Entre els seus components, s'assignarà la coordinació de cadascun dels cursos de la titulació, de manera que hi haurà un coordinador per curs, un responsable de les pràctiques externes, un responsable del treball de final de grau i un representant dels estudiants, evitant així duplicitats horitzontals i verticals i realitzant el seguiment de l'aprenentatge dels estudiants al llarg del procés.
Les reunions de curs es duran a terme mitjançant, almenys, dues sessions. En la primera sessió, a l'inici del curs, el responsable de curs sol·licitarà a cada professor un llistat de les activitats que preveu organitzar en la seua assignatura i el seu corresponent calendari, amb la finalitat d'evitar coincidències entre les diferents activitats proposades. D'aquesta manera s'aconsegueix una distribució de tasques molt més equilibrada al llarg del curs acadèmic. 
Al final del curs acadèmic es durà a terme una segona reunió per fer balanç i anotar les qüestions a millorar en l'inici del següent curs. En aquesta segona reunió s'analitzen els resultats i el compliment de les programacions i distribució de tasques i activitats.

 

Com aprendré?

Metodologia docent i sistemes d’avaluació

Cada assignatura té la seua metodologia. El professorat pot utilitzar, entre les següents, aquelles que considere més adients per a la seua assignatura.

- Ensenyament teòric. Exposició de la teoria per part del professorat i estudiantat que pren els apunts o amb participació de l’estudiantat (implica l’ús de tècniques com ara lliçó magistral, debats i discussions, etc.).

- Ensenyament pràctic. Classes on l’estudiantat ha d’aplicar continguts apresos en les sessions de teoria. Inclou tant classes de problemes i exercicis com pràctiques de laboratori (implica l’ús de tècniques com ara la resolució de problemes, casos, simulacions, experiments, ús d’eines informàtiques, etc.).

- Seminaris. Es tracta d’un espai per a la reflexió i/o aprofundiment dels continguts ja treballats per l’estudiantat amb anterioritat –teòrics i/o pràctics– (implica l’ús de tècniques com ara tallers monogràfics, cinefòrum, taller de lectura, convidar experts, etc.).

- Tutories. Treball personalitzat amb un estudiant o estudianta o grup, a l’aula o en un espai reduït. Normalment la tutoria suposa un complement al treball no presencial: negociar/orientar el treball autònom, seguir i avaluar el treball, orientar ampliació, etc. (implica l’ús de tècniques com ara l’ensenyament per projectes, supervisió de grups d’investigació, tutoria especialitzada, etc.).

- Avaluació. Activitat que consisteix en la realització de proves escrites, orals, pràctiques, projectes, treballs, etc., utilitzats en l’avaluació del progrés de l’estudiantat.

- Treball personal. Preparació per part de l’estudiantat, de forma individual o en grup, de seminaris, lectures, investigació, treballs, memòries, etc., per a exposar o lliurar en les classes tant teòriques com pràctiques.

- Preparació d’exàmens. Revisió i estudi per als exàmens. Inclou qualsevol activitat d’estudi: estudiar per a l’examen, lectures complementàries, fer problemes i exercicis, etc.

A l’hora de fer l’avaluació cada professor o professora pot utilitzar alguna d’aquestes formes:

- Carpetes d'aprenentatge i/o portafolios. Conjunt documental elaborat per un estudiant o estudianta que mostra la tasca realitzada durant el curs en una matèria determinada.

- Contracte d’aprenentatge. Alumnat i professorat de forma explícita intercanvien opinions, necessitats, projectes i decideixen en col·laboració la forma de dur a terme el procés d’ensenyament/aprenentatge i ho reflecteixen oralment o per escrit.  El professorat ofereix unes activitats d’aprenentatge, resultats i criteris d’avaluació, i negocia amb l’alumne el seu pla d’aprenentatge.

- Elaboració de treballs acadèmics. Desenvolupament d’un treball escrit que pot anar des de treballs breus i senzills fins a treballs amplis i complexos i fins i tot projectes i memòries propis d’últims cursos. Opcionalment es pot requerir la defensa oral dels treballs.

- Entrevista de tutorització i/o informes de personal expert. Testimoni escrit per un o una professional o tutor o tutora, sovint sobre la base de qüestionaris, on es valora la competència de l’estudiantat. Pot incloure reunions individuals o de grup per al seguiment i valoració del procés de treball realitzat (a més del resultat / producte).

- Examen escrit (test, desenvolupament i/o problemes). Desenvolupament o resposta llarga (prova escrita de tipus obert o assaig, en la qual l’alumnat construeix la seua resposta amb un temps limitat però quasi sense limitacions d’espai); resposta curta (prova escrita tancada, en la qual l’alumnat construeix la seua resposta amb un temps limitat i amb un espai molt restringit), i/o tipus test (prova escrita estructurada amb diverses preguntes o ítems en els quals l’alumnat no elabora la resposta, només ha d’assenyalar la correcta o completar-la amb elements molt precisos, com per exemple omplir buits).

- Memòries i informes de pràctiques. Treball estructurat que té la funció d’informar sobre els coneixements i competències adquirits durant les pràctiques i sobre els procediments seguits per a obtindre els resultats. Pot tindre des de format lliure a seguir un guió estructurat o, fins i tot, respondre a un qüestionari pràcticament tancat. Inclou la memòria de pràctiques externes.

- Observació/execució de tasques i pràctiques. Estratègia basada en la recollida sistemàtica de dades en el context d’aprenentatge: execució de tasques, pràctiques, etc. Pot ser sobre la base de qüestionaris i escales de valoració, registre d’incidents, llistes de verificació i/o rúbriques que definisquen els nivells de domini de la competència, amb els indicadors respectius (dimensions o components de la competència) i els descriptors de l’execució (conductes observables). Pot incloure el control d’assistència i/o participació a l’aula.

- Presentacions orals i pòsters. Exposició i/o defensa pública de treballs individuals o en grup per a demostrar els resultats del treball realitzat i interpretar les seues pròpies experiències.

- Projectes. Situacions en les quals l’alumnat ha d’explorar i treballar un problema pràctic mitjançant l’aplicació i integració de coneixements interdisciplinaris.

- Resolució de casos: Suposa l'anàlisi i la resolució d'una situació professional amb la finalitat de realitzar una conceptualització experiencial i cercar solucions eficaces

- Resolució d’exercicis i problemes. Prova consistent en el desenvolupament i interpretació de solucions adequades a partir de l’aplicació de rutines, fórmules, o procediments per a transformar la informació proposta inicialment.

Fixa’t bé en el programa de l’assignatura on apareix clarament la metodologia i l’avaluació que es durà a terme.


 

Pràctiques externes

Consulta guia docent de l'assignatura

Durant les pràctiques l’estudiantat observa la realitat institucional, empresarial i laboral del seu entorn dins de les seues respectives professions. Els objectius més específics són el desenvolupament de competències (coneixements, habilitats i destreses, actituds) i la facilitació de la transició al mercat de treball. Al llarg de l’estada, cada estudiant o estudianta comptarà amb una doble tutoria: un professor o professora de la universitat i un o una professional de l’organització a què s’incorpora. La durada de l’estada ve determinada pel pla d’estudis.

Aquestes pràctiques les pots fer quan superes el 80% dels crèdits d’aquest grau, sense comptar l’assignatura Treball de Final de Grau.

L’estudiantat del grau pot desenvolupar qualsevol activitat de gestió i/o estudis en qualsevol organització empresarial o institucions públiques en les quals puga desenvolupar activitats relacionades amb el contingut propi de la titulació. Consulta les entitats cooperadores.

Per a l'estudiantat que estiga interessat en realitzar les seues pràctiques externes curriculars en microempreses, PIMES i autònoms existeixen unes ajudes econòmiques al respecte: "Programa Beques Santander-CRUE-CEPYME".

També hi ha la possibilitat de realitzar les pràctiques a l’estranger amb el programa Erasmus Pràctiques:

Aquesta nova acció Erasmus Pràctiques té com a finalitat la realització de pràctiques en empreses, centres de formació, centres d’investigació i altres organitzacions. Els principals objectius d’aquesta acció són:

  1. Adaptar-se a les exigències del mercat de treball a escala europea i millorar les competències professionals.
  2. Millorar la comprensió de l’entorn econòmic i social del país de destinació, en el context de l’adquisició d’experiència laboral.
  3. Adquirir aptituds específiques.

Aquest programa està emparat pels principis del compromís de qualitat de l’European Quality Charter for Mobility i està finançat per l’Organisme Autònom de Programes Europeus, que depèn del Ministeri d’Educació espanyol, a través de fons europeus http://www.uji.es/serveis/oipep/base/programes/pi/convocatories/erasmus-plus/erplus2016/

 

La guia  “PROMOTE Your International Career” elaborada per la OIPEP recull tots els programes de pràctiques internacionals.

 

Més informació:

Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques (OIPEP)

Mobilitat i programes d’intercanvi

Es pot cursar part dels estudis del grau en Administració d’Empreses en altres universitats, tant espanyoles com estrangeres, mitjançant els programes d’intercanvi en els quals participa l’UJI. Es gestionen des de l’Oficina de Relacions Internacionals i cobreixen un ampli ventall d’opcions i països. Al web de l’ORI pots trobar informació sobre els requisits i criteris de selecció (acadèmics, lingüístics, etc.) per a participar en els diferents programes.

 

Mobilitat en universitats estrangeres

PROGRAMA ERASMUS+

El programa Erasmus+ contempla la mobilitat de l’estudiantat que cursa els últims anys dels estudis de grau amb la finalitat d’oferir una experiència d’aprenentatge a Europa. Les estades poden tindre una durada des d’un semestre fins a un curs acadèmic (24 mesos en el cas d’estudiantat de Medicina), amb les finalitats següents:

  • Fomentar l'adquisició de competències (coneixements, habilitats i aptituds) de l'estudiantat, per a la millora del seu desenvolupament personal i ocupabilitat.
  • Contribuir a la creació d’una comunitat de joves i futurs professionals ben qualificats, amb ments obertes i amb experiència internacional.
  • Adquirir major consciència i comprensió d’altres cultures i països per tal de desenvolupar un sentit de la ciutadania i la identitat europea.
  • Millorar notablement la competència en llengües estrangeres.
  • Cursar estudis reconeguts relacionats amb el seu programa d’estudis.

Université de Picardie-Jules Verne
Amiens (França)

Université d’Angers
Angers (França)

Université de Cergy-Pontoise
Cergy-Pontoise (França)

Université du Littoral - Côte d’Opale
Dunkerke (França)

Université Lumière, Lyon 2
Lion (França)

IFSAC Groupe Ecole Superieur de Comerce de PAU
Pau (França)

Athlone Institute of Technology
Athlone (Irlanda)

Dublin Institute of Technology
Dublín (Irlanda)

Università degli Studi di Bologna
Bologna (Itàlia)

Università degli Studi di Brescia
Brescia (Itàlia)

Università degli Studi di Genova
Gènova (Itàlia)

Università degli Studi Di Foggia
Foggia (Itàlia)

Università degli Studi di Modena
Mòdena (Itàlia)

University of Roma “La Sapienza”
Roma (Itàlia)

Università degli Studi di Napoli Federico II
Nàpoles (Itàlia)

Università degli Studi “G.d’Annunzio”
Chieti (Itàlia)

Università degli Studi L’Aquila
L’Aquila (Itàlia)

Arnhem Business School
Nijmegen (Països Baixos)

Saxion University of Applied Sciences
Deventer (Països Baixos)

Hanzehogeschool Groningen
Groningen (Països Baixos)

Technical University of Lodz
Lodz (Polònia)

Instituto Superior Da Maia
Avioso São Pedro (Portugal)

Aston business School
Birmingham (Regne Unit)

University of Applied Sciences Northwestern Switzerland
Windisch (Suïssa)

Bahcesehir University
Istanbul (Turquia)

Izmir University of Economics
Izmir (Turquia)

Universitat Bamberg: Otto-Friedrich
Bamberg (Alemanya)

Hochschule Bochum
Bochum (Alemanya)

Hochschule Heilbronn
Heilbronn (Alemanya)

FOM Hochschule fuer Oekonomie & Management gemeinnuetzige Gmbh
Berlín (Alemanya)

Georg-August-Universität Göttingen
Göttingen (Alemanya)

Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
Kiel (Alemanya)

Karel de Grote-Hogeschool
Anvers (Bèlgica)

Katholieke Hogeschool Leuven
Leuven (Bèlgica)

Centria University of Applied Sciences
Kokkola (Finlàndia)

SeinäjokiUniversityof Applied Sciences
Seinäjoki (Finlàndia)

Vives University College
Kortrijk (Bèlgica)

KU Leuven
Leuven (Bèlgica)

Hochschule Koblenz RheinAhrCampus Remagen
Remagen (Alemanya)

Università Degli Studi Di Sassari
Sassari (Itàlia)

Lapland University of Applied Sciences
Rovaniemi (Finlàndia)

Alcide de Gasperi University of Euroregional Economy
(Polònia)

University of Hamburg
(Alemanya)

 

PROGRAMA D'INTERCANVI AMB AMÈRICA DEL NORD

Aquest programa promou la mobilitat de l’estudiantat de grau durant un semestre acadèmic a alguna de les universitats sòcies amb les quals s’ha establert conveni als Estats Units.

The University of Oklahoma
Norman, Oklahoma (Estats Units)

Murray State University, KY
Murray, Kentucky (Estats Units)

Shawnee State University
Portsmouth, Ohio (Estats Units)

Alfred University
Alfred, Nova York (Estats Units)

Marshall University
Huntington, West Virginia (Estats Units)

Tomsk Polytechnic University
Tomsk (Rússia)

Western Illinois University
Macomb, Illinois (Estats Units)

The University of Texas at Dallas
Dallas, Texas (Estats Units)

 

PROGRAMA D'INTERCANVI AMB ÀSIA I OCEANIA

L’objectiu del programa és la mobilitat de l’estudiantat de grau en universitats d’Àsia i Oceania durant un semestre acadèmic (generalment les estades es realitzen al segon semestre del curs acadèmic).

University of Malaya
(Malàisia)

University of Muhammadiyah Yogyakarta
(Indonèsia)

Sejong University
(Corea)

National Chung Hsing University
(Taiwan)

Jinan University
(Xina)

La Trobe University
(Austràlia)

 

PROGRAMA D'INTERCANVI AMB AMÈRICA LLATINA

L’objectiu d’aquest programa és la mobilitat de l’estudiantat de grau a universitats sòcies d’Amèrica Llatina per a realitzar estades d’un semestre acadèmic (generalment durant el segon semestre del curs acadèmic).

Universidad de Costa Rica
San Jose (Costa Rica)

Universidad Mayor
Santiago (Xile)

Universidad Nacional del Litoral
Santa Fe (Argentina)

Universidade Federal de Santa Catarina
Santa Catarina (Brasil)

Universidad de Belgrano
Buenos Aires (Argentina)

Universidad del Museo Social Argentino
Buenos Aires (Argentina)

Universidad de Santiago de Chile
Santiago (Xile)

Universidade de Brasilia
Brasilia (Brasil)

Universidade Sao Paulo
São Paulo (Brasil)

Universidad Diego Portales
Santiago (Xile)

Universidad Nacional del Sur
Buenos Aires (Argentina)

Universidad del Estado de Rio de Janeiro
Rio de Janeiro (Brasil)

Universidad de la República
Montevideo (Uruguai)

Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (UNICEN)
Tandil (Argentina)

Universidad de la Cuenca de la Plata
Corrientes (Argentina)

Universidade  Federal  Fluminense
(Brasil)

 

Mobilitat en universitats espanyoles

SICUE

El programa SICUE té com a objectiu la mobilitat de l’estudiantat que cursa estudis de grau de realitzar part dels seus estudis (estades d’un mínim de cinc mesos i d’un màxim de nou) en qualsevol altra universitat pública o privada de l’Estat espanyol amb la qual hi haja un conveni signat, amb la garantia de reconeixement acadèmic i d’aprofitament així com d’adequació al seu perfil curricular. Es pretén aconseguir que l’estudiantat experimente sistemes docents diferents i que conega la societat i cultura d’altres autonomies, amb la finalitat, sobretot, de formació curricular i de projecció professional.

Universitat Rovira i Virgili
Tarragona

Universidad Miguel Hernández
Elx

Universidad de la Coruña
La Corunya

Universidad pública de Navarra
Pamplona

Universidad Rey Juan Carlos
Madrid

Universidad de las Palmas de Gran Canaria
Palmes de Gran Canaria

Universitat de Girona
Girona

Universidad de Almería
Almeria

Universidad de Córdoba
Còrdova

Universidad de Cádiz
Cadis

Universidad de Zaragoza
Saragossa

Universidad Complutense de Madrid
Madrid


Oficina de Relacions Internacionals (ORI) 

Més informació: 

http://ujiapps.uji.es/serveis/ori/

Treball final de grau

És imprescindible haver cursat el 80% dels crèdits obligatoris de la carrera (incloent-hi les assignatures obligatòries de formació bàsica) per poder matricular-se en aquesta assignatura, excloent-hi d’aquest còmput el treball de final de carrera i els crèdits de les pràctiques externes.

Treball de final de carrera que demostre el resultat final o la consecució dels objectius proposats després de finalitzar la carrera.

Consulta la guia docent de l'assignatura

La Universitat Jaume I ha elaborat una normativa que conté les directrius bàsiques relacionades amb la definició, organització, elaboració, tutela, presentació, defensa, avaluació i gestió administrativa dels TFG a la Universitat Jaume I.

 

Amb qui aprendré?

Direcció del títol

Lluís Callarisa Fiol ( callaris@emp.uji.es)

Vicedegà del Grau en Administració d'Empreses

Coordinació de curs

1r curs: Juan Carlos Fandos Roig ( jfandos@emp.uji.es)

2n curs: Juan Carlos Fandos Roig ( jfandos@emp.uji.es)

3r curs:  Miguel Ángel Gimeno Navarro (ngimeno@uji.es)

4t curs: Miguel Ángel Gimeno Navarro (ngimeno@uji.es)

Coordinació de pràctiques

Montserrat Boronat Navarro

mboronat@emp.uji.es

Coordinació d’intercanvi/mobilitat

Alba Puig Denia

puiga@uji.es

Coordinació de treball de final de grau

Diego Monferrer Tirado

Delegats i delegades

Curs 2016 - 2017

Grau en Administració i Empreses

  • 3A Delegat Perez Ortega, David Christian
  • 3A Subdelegada Quintana Terrazas, Grecia
  • 3D Delegada Barba Iranzo, Paula
  • 3D Subdelegat Espinosa Gallego, Cristian
  • 4A Delegat No hi ha, candidatura
  • 4A Subdelegat No hi ha, candidatura
  • 4B Delegat Pérez García, José Miguel
  • 4B Subdelegada Buonamisis Flores, Alejandra

 

Grau en Administració i Empreses, en Economía i en Finances i Comptabilitat

  • 1A Delegat Monfort Jurado, Adrian
  • 1A Subdelegat Lorenzo Miguel, Sergio
  • 1B Delegat Assaraji, Youssef
  • 1B Subdelegat No hi ha, candidatura
  • 1C Delegat Tomàs Vilanova, Marc
  • 1C Subdelegat GIMENO SIMÓ, SERGIO
  • 1D Delegada Ventura Aguilella, Barbara
  • 1D Subdelegat Prior Clavero, Juan Manuel
  • 1E Delegat Andreu Aliaga, Miguel Angel
  • 1E Subdelegat No hi ha, candidatura
  • 1Eb Delegada Man, Adelaida Iosefine
  • 1Eb Subdelegada Grigorita, Rebeca Catalina
  • 1F Delegat García Laarbi, Oscar
  • 1F Subdelegat Pérez Sánchez, Joaquín
  • 2A Delegada Forner Carreras, Teresa
  • 2A Subdelegat Saca Lozano, Luis Miguel
  • 2B Delegat Sancho Ferrer, Juan Vicente
  • 2B Subdelegada Martinez Juarez, Jenifer
  • 2C Delegada Nebot Ibáñez, Neus
  • 2C Subdelegada Serrano Valles, Lidia
  • 2D Delegat Martinez Sanchez, Carlos Andres
  • 2D Subdelegat Alemany Marín, Juan
  • 2Db Delegat Gil Capella, Pablo
  • 2Db Subdelegat González Orellano, Nelson Emanuel
  • 2E Delegada Lozano Pinto, Miriam
  • 2E Subdelegat No hi ha, candidatura
  • 2F Delegat No hi ha, candidatura
  • 2F Subdelegat No hi ha, candidatura

Proclamació definitiva de resultats delegats/des i subdelegats/des (.pdf)

Sistema de qualitat del títol

Indicadors del títol

Els membres de la comunitat universitària de la Universitat Jaume I poden consultar els indicadors en:
https://e-ujier.uji.es/pls/www/euji22702pi.indicadores_avap?est=210

Sistema de garantia de qualitat

 

 

Satisfacció dels grups d'interès

Es pot consultar la informació en aquesta adreça https://e-ujier.uji.es/pls/www/euji22702pi.evidencias_avap?&est=210

Altres

Valora la teua elecció

Ara pensem que ja pots tindre una idea real del que implica aquesta titulació i d’algunes coses que ofereix l’UJI, per la qual cosa ja et trobes en condicions de prendre una decisió.

Per tal d’ajudar-te a decidir, llig i reflexiona sobre tot el que t’expose’m en els apartats següents.

Com sóc?

De manera orientativa, per a fer-te una idea d’aquells aspectes que es consideren més adients que un estudiant o estudianta d'Administració d'Empreses ha de tindre, et presentem el següent qüestionari. Respon a les qüestions d’acord amb la següent escala:

1 Molt en desacord
2 En desacord
3 Ni d’acord ni en desacord
4 D’acord
5 Molt d’acord

 

1. Gaudisc amb les matemàtiques i l’estadística     1)  2)  3)  4)  5)

2. M’agraden els temes socials    1)  2)  3)  4)  5)

3.  Tinc bona memòria    1)  2)  3)  4)  5)

4.  Crec que sóc tolerant     1)  2)  3)  4)  5)

5. Tinc bona capacitat de persuasió     1)  2)  3)  4)  5)

6. M’agraden els temes polítics     1)  2)  3)  4)  5)

7. M’agrada molt l’economia i la comptabilitat     1)  2)  3)  4)  5)

8. Tinc capacitat d’atenció     1)  2)  3)  4)  5)

9.  M’agraden els temes de gestió empresarial i de màrqueting     1)  2)  3)  4)  5)

10. M’agraden els aspectes econòmics i empresarials.     1)  2)  3)  4)  5)

 

 

Ha arribat el moment de l’autocorrecció:

PUNTUACIÓ OBTINGUDA

 

 

Compta tots els punts que has obtingut:

Si la teua puntuació està entre 40 i 50 tens unes bones característiques per a fer aquest grau. En el cas que no arribes a la puntuació de 40, NO ET PREOCUPES, pots cursar aquests estudis, però has de tindre en compte que seria interessant que desenvolupares i potenciares —entre altres— els temes socials, l’economia... ja que en definitiva els estudiants i estudiantes que volen cursar aquest grau gaudeixen amb aquests temes, són tolerants, tenen bona memòria i també capacitat d’atenció.

Ara toca decidir!

Prompte arribarà el moment d’optar per una carrera universitària. En aquest punt, has de tindre en compte tots els aspectes que poden influir en el teu futur, tant immediat com posterior.

Per això, ara només falta que prengués una decisió. Per a ajudar-te en aquesta elecció, a continuació tens alguns consells que et poden ser útils:

- Madura i reflexiona sobre tota la informació que tens de la titulació i pensa també, a llarg termini, en el teu pla de futur: planteja’t objectius i metes.

- Tingues en compte les diferents variables que hi poden influir, entre les quals poden figurar aquestes:

  • Interès per la carrera.
  • Acceptació de la carrera per part de la teua família.
  • Cost dels estudis en temps.
  • Cost dels estudis en diners.
  • Possibilitats acadèmiques per a accedir a la carrera.
  • Prestigi o estatus professional.
  • Dificultat dels estudis.
  • Influència d’amistats i/o família.
  • Incorporació al món laboral.
  • Disponibilitat per anar-te’n a estudiar fora.
  • Altres.

- Per acabar, pensa que tots aquests factors no tenen el mateix pes a l’hora de decidir-te per una opció determinada. Per tant, et proposem el següent exercici de reflexió:

  • Analitza els avantatges i inconvenients del grau en Administració d'Empreses.
  • Valora cadascun d’aquests avantatges i inconvenients en una escala d’1 a 5 (1 = molt poca importància, 5 = molta importància).
  • Finalment, suma les puntuacions obtingudes en els avantatges i els inconvenients per a aquesta titulació.
  • Contrasta els resultats amb els obtinguts en altres titulacions.

 

GRAU EN ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES

Avantatges (Puntuació d’1 a 5)

 

Inconvenients (Puntuació d’1 a 5)

 

TOTAL AVANTATGES

 

TOTAL INCONVENIENTS

 

Recorda que:

 Ets tu qui va a cursar la carrera.

 Estàs planificant el teu desenvolupament personal i professional.

 La teua elecció ha d’estar basada en una bona informació.

Has de decidir per tu mateix!

Abans de decidir, si penses que encara no ho tens clar i necessites més ajuda per a orientar-te:

 

CONSULTA-HO AMB AL DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ DEL TEU CENTRE

O ENVIA UN MISSATGE A LA BÚSTIA

Bústia de consultes, queixes i suggeriments

http://www.uji.es/CA/infopre/trans/e@/22070/

Recorda que, quan acabes, has d’enviar la petició

Rebràs la resposta en el termini màxim d’una setmana.

 

Normatives

Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16