En el Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació per la Universitat Jaume I es garantirà el desenvolupament per part dels estudiants de les competències bàsiques recollides en el RD1393/2007:
-
CB6 Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
-
CB7 Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
-
CB8 Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
-
CB9 Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
-
CB10 Que els estudiants posseïsquen habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències avaluables i exigibles per a obtenir el títol
COMPETÈNCIES GENÈRIQUES
-
CG01 - Aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb els camps emergents de la comunicació
-
CG02 - Comunicar idees, informacions i conclusions –i els coneixements i raons últimes que les sustenten– a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats en els camps de la publicitat, de la comunicació audiovisual i del periodisme
-
CG03 - Analitzar en profunditat, a través del coneixement teòric-pràctic dels codis deontològics vigents en els àmbits de la publicitat, de la comunicació audiovisual i del periodisme, l'ètica professional, l'autorregulació i la responsabilitat social i cultural en l'àmbit comunicatiu
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES
-
CE01 - Sintetitzar coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals i innovadors en el desenvolupament i/o aplicació d'idees en l'àmbit de la comunicació, tant en el context professional com d'investigació
-
CE02 - Dirigir administrativa, organitzativa i funcionalment empreses de comunicació, potenciant l'autoocupació i l'emprenedoria
-
CE03 - Analitzar en profunditat el camp de l'adreça estratègica de la comunicació d'empreses i institucions, tant en la seua naturalesa intangible –identitat visual, comunicació i cultura corporativa– com en les seues interrelacions funcionals –financera, comercial, de producció, etc.–.
-
CE04 - Idear i engegar projectes de producció de nous serveis o productes audiovisuals, publicitaris, periodístics i d'animació infogràfica.
-
CE05 - Aplicar dinàmiques innovadores en els processos de comunicació, per a dur a terme nous enfocaments creatius en les tasques assignades, i en els diferents suports i formats audiovisuals, periodístics i publicitaris
-
CE06 - Aplicar les diferents tècniques i eines per a oferir serveis o per a produir continguts periodístics, audiovisuals i publicitaris en els actuals entorns digitals i multimèdia des d'una perspectiva innovadora
-
CE07 - Avaluar les oportunitats de negoci i els àmbits del mercat comunicatiu digital més apropiats per a engegar projectes originals i innovadors
-
CE08 - Avaluar les transformacions comunicatives en l'entorn digital per a desenvolupar una perspectiva creativa i innovadora que aprofite les oportunitats que aquests nous escenaris ofereixen