La Universitat Jaume I revalida el títol de campiona per equips en el CADU d'atletisme

29/03/2023 | SE

El Campionat Autonòmic d'Esport Universitari (CADU), disputat els dies 24 i 25 de març i organitzat per la Universitat Jaume I, ha comptat amb la presència de 303 atletes de les huit universitats que conformen el CADU i 57 atletes federats que participaven fora de concurs. El nombre més gran d'atletes ha estat el de la Universitat de València, que va inscriure 77 atletes, seguida de l'UJI amb 40 i de la Universitat Politècnica de València amb 37. La inscripció universitària ha comptat finalment amb  246 inscripcions, 125 dones i 121 homes.

El campionat ha estat marcat per la lluita en el medaller entre la Universitat de València, la Universitat Jaume I i la Universitat Miguel Hernández. De les 115 medalles que s'han repartit en el campionat, aquestes universitats han aconseguit respectivament 33, 29 i 12 medalles. Per nombre d'ors, la classificació del medaller va quedar amb València en primera posició amb 16 ors, 7 argents i 10 bronzes. L'UJI va ser segona amb un total de 7 ors, 13 argents i 9 bronzes i la Universitat Miguel Hernández per la seua banda va finalitzar la competició amb 6 ors, 2 argents i 4 bronzes.

Pel que fa a la classificació final per equips, que es basa en la taula hongaresa de punts de la IAAF i que assigna una puntuació en funció de la marca, les tres primeres universitats classificades han sigut la Universitat Jaume I de Castelló amb un total de 9.266  punts, la Universitat de València amb 9.063 i al tercer calaix del pòdium per equips, la Universitat Miguel Hernàndez amb 8.773 punts.

Pel que fa al medaller, la Universitat Jaume I ha aconseguit un total de 29 medalles: els 7 ors de la mà de Rodrigo Sánchez (5.000 m), Ivan Vidal (110 mv), Francisco Manrique (triple salt), Ainhoa Gimeno (martell), Carmen Ramos (javelina), Alejandra Saborit (perxa), Nneka Naomey (disc), i els 13 argents de la mà d'Andreu Boix (salt d'alçada), Hugo Marcelino (salt de longitud), Antonio Garrido (martell), Lucia Gramage (400 ml), Nneka Naomey (martell), Ivan Duarte (salt de longitud), Andreu Boix (javelina) Teresa Salvador (3.000 m obstacles), Mara Herrando (triple salt), Alexia Julve (Javelina), Manel Pages (perxa) i els equips mixtes de 4 x 400 i 4 x 100m. Els 9 bronzes els van aconseguir José Sancho (triple salt i salt de llargada), Elena Pauner (disc), Juan Manuel Perdomo (100 ml), Eduardo Vega (1500 ml), Martí Adell (pes), Ivan Vidal (javelina), Virginia Guillen (perxa), Laura Torca (javelina).

Cal destacar el suport que el campionat ha tingut, com la resta de campionats CADU, de la Generalitat Valenciana a través de la seua Conselleria d'Educació, Cultura i Esports.

Resultats

Fotografies