X Jornada d'Anatomia Quirúrgica Fusió lumbar per via lateral mínimament invasiva

23/06/2016 | MED

Data: 24 de juny de 2016

Acte: Curs de formació dirigit als cirurgians de raquis.

Títol: X Jornada d'Anatomia Quirúrgica.

Lloc: Osteoteca i Sala de Disecció de la Facultat de Ciències de la Salut, Universitat Jaume I.

Hora: 8:00h

Entitat: Unitat Predepartamental de Medicina. Facultat de Ciències de la Salut. Universitat Jaume I, amb la colaboració de Globo Medical, iQG, AMGEN i SECOT Societat Espanyola de Cirurgia Ortopédica i Traumatologia

Breu descripció: L'objectiu d'aquestes jornades és millorar el rendiment de les habilitats quirúrgiques dels cirurgians de raquis amb la pràctica quirúrgica en cadàvers. En aquest curs participen cirurgians de columna, tant traumatòlegs com neurocirurgians, de diferents hospitals nacionals. En aquesta ocasió els professors convidats són el Dr. Lluis Aguilar Fernández i el Dr. Sergio Mendoza Lattes, tots dos amb una àmplia experiència en cirurgia complexa de columna.

Els ponents seran:

Dr. Francisco Ros Bernal, professor d'anatomia de la UP de Medicina de la UJI.

Dr. Ismael García, director de la Jornada, professor associat de la UP de Medicina de la UJI i responsable de la Unitat de Raquis en l'Hospital General Universitari de Castelló.

Dr. Lluis Aguilar Fernández. Va ser Cap de secció de cirurgia de columna en el centre Werner Wicker klinik de Bad Wildungen, Alemanya. En l'actualitat és Cap de la Unitat de Columna de l'Hospital Plató de Barcelona. Les seues àrees d'interès són les tècniques d'artrodesis lumbar i cervical, pròtesi de disc, abordatges mínimament invasius, i infiltracions en la columna.

Dr. Sergio Mendoza Lattes, cirurgià ortopédico. El Dr. Mendoza és professor associat del Departament de Cirurgia Ortopédica del DUKE University Medical Center a Estats Units, les seues àrees d'interès són la reconstrucció de la columna vertebral complexa, la cirurgia de revisió i els tumors de la columna vertebral, els traumatismes medul·lars, i la recerca en resultats clínics. L'objectiu de la seua pràctica és tractar als pacients amb un model interdisciplinari, basat en l'evidència. Açò inclou un procés de presa de decisions compartida, l'atenció basada en l'equip i l'educació del paciente.

Informació proporcionada per: Unitat Predepartamental de Medicina