Daniel Zomeño
Perfil personal
Ressenya Personal
Professor Ajudant Doctor en el Dpto. de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló. Llicenciat en Belles arts, per la Universitat de Barcelona i Doctor en Comunicació, des de 2022, per la Universitat Jaume I de Castelló.
Actualment imparteix l'assignatura Creativitat II i Vídeo Empresarial en el Grau de Publicitat de la Universitat Jaume I. En postgrau, és professor en Branding i Estratègia Cap al Nou Consumidor en el Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació. Les seves recerques se centren, principalment, en les noves estratègies publicitàries de les marques, que han donat lloc a nous productes creatius com el branded content o la publicitat nativa, així com el disseny de formats i narratives digitals.
En l'àmbit professional ha exercit més de vint anys com a creatiu publicitari, on ha treballat per a agències internacionals com Ogilvy i BBDO i per a agències independents com Rosàs o Oriol Villar, participant en nombroses campanyes d'àmbit nacional i internacional per a importants marques com el Grup Damm, Nike, Honda, Pepsico o Nestlé, entre altres. Els seus treballs han estat reconeguts per diferents festivals com el Sol Iberoamericà o Cannes Lions. En els últims anys s'ha centrat en la creació de contingut per a marques, aproximant-se als nous formats i narratives. Projectes desenvolupats dins del grup Mediapro, el mitjà natiu Playground o la plataforma Domestika, li han servit per a explorar innovadores estratègies de marca i el disseny de nous productes publicitaris.
Càrrecs
Grups d'investigació i Instituts
Docència
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
PU0928 - Creativitat II | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
PU0932 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Publicidad y Relaciones Públicas |
PU0951 - Vídeo Empresarial | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
Publicacions
Publicacions en revistes
Daniel Zomeño Jimenez, María del Rocío Blay Arráez. PROFESIONAL DE LA INFORMACION. Num. 6. Vol. 26. pp. 1184-1191. 2017. Científic.
Daniel Zomeño Jimenez, María del Rocío Blay Arráez. PROFESIONAL DE LA INFORMACION. Num. 1. Vol. 30. pp. 1-12. 2021. Científic.
Daniel Zomeño Jiménez, Rocío Blay Arráez. REVISTA MEDITERRÁNEA DE COMUNICACIÓN (ONLINE). Num. 1. Vol. 13. pp. 299-316. 2022. Científic.
Daniel Zomeño Jiménez, Rocío Blay Arráez. DOXA COMUNICACIÓN. Num. 34. pp. 221-243. 2022. Científic.
Capítols de llibre
Daniel Zomeño Jimenez, María Pallarés Renau. Marca, Territorio y Deporte : Un Triángulo Estratégico en la Gestión de Intangibles Comunicativos. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades. 2020. Col·lecció Plural. ISBN 9788418155697. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Consuelo Balado Albiol, Daniel Zomeño Jimenez. Creatividad en Publicidad. Del impacto al compacto. Madrid (Espanya). Ed. Dykinson. 2018. ISBN 9788491485674. Científic.
María Consuelo Balado Albiol, María del Rocío Blay Arráez, Daniel Zomeño Jimenez. El negocio publicitario en la sociedad digital de la Comunidad Valenciana. Barcelona (Espanya). Ed. Universitat Oberta de Catalunya. 2019. Col·lecció Comunicación. ISBN 9788491804307. Científic.
María Consuelo Balado Albiol, María del Rocío Blay Arráez, Daniel Zomeño Jimenez, María Pallarés Renau, Carlos Fanjul Peyró. IV Jornadas de innovación educativa DIMEU - Camino hacia la virtualidad en la Universitat Jaume I. Ed. Universitat Jaume I. 2020. ISBN 9788418432330. Docent.