Guillermo Sanahuja Peris
Perfil personal
Ressenya Personal
Guillermo Sanahuja Peris és Doctor en ciències de la comunicació, llicenciat en publicitat i RRPP en la Universitat d'Alacant, Màster en direcció de màrqueting i comunicació a l'escola de negocis Ide-Cesem i Màster en nous processos i innovació en comunicació a la Universitat Jaume I. En l'actualitat exerceix com a professor ajudant doctor en el departament de ciències de la comunicació de la Universitat Jaume I.
Anteriorment va treballar com a consultor de comunicació estratègica (2012-2018) i com a director de màrqueting i comunicació en el CD Castelló S,A,D. (2003-2010), col·laborant amb marques locals, regionals i nacionals. En 2012 va defensar la seva tesi doctoral que estudiava la comunicació corporativa i el màrqueting en els clubs esportius professionals a Espanya. En aquest mateix any va començar la seva carrera docent com a professor associat, posició que ha ocupat en l'UJI en tres períodes des d'aquest moment i fins a 2020, impartint -fins a l'actualitat- 10 assignatures de grau o llicenciatura diferents.
Al mateix temps, ha exercit la docència en quatre màsters diferents vinculats a la comunicació corporativa, el màrqueting esportiu i la gestió esportiva en la Universitat Politècnica de València, la Universitat Europea, ESIC així com la pròpia UJI. Motivat per la seva experiència professional, les seves línies de recerca se centren en la comunicació estratègica i el màrqueting de l'esport. Ha publicat 23 comunicacions científiques entre articles, capítols de llibre, edició de monogràfics i ponències en congressos. Forma part del grup de recerca “Engagement and Communication” (ENCOM). Ha codirigit dues tesis doctorals, dirigido15 treballs de fi de grau i ha desenvolupat una estada de recerca a la Universitat de València. Actualment dirigeix un projecte d'innovació docent i ocupa carrego de gestió en la seva facultat.
Forma part d'associacions professionals com Ad Comunica, Colegio de Publicitarios de la Comunidad Valenciana y Dircom.
Links
Càrrecs
Grups d'investigació i Instituts
Grups d'innovació educativa
Docència
Assignatures amb docència
Assignatures | Titulació |
---|---|
CA0932 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Comunicación Audiovisual |
PU0910 - Fonaments de Teoria de la Comunicació | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
PU0925 - Comunicació Corporativa i Gestió de Marca | Grau en Publicitat i Relacions Públiques |
PU0932 - Trabajo de Final de Grado | Grado en Publicidad y Relaciones Públicas |
PU0952 - Prácticas Externas | Grado en Publicidad y Relaciones Públicas |
SBP025 - Comunicació Corporativa: el Pla de Comunicació i la Gestió d'Intangibles | Màster Universitari en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació (Pla de 2016) |
Publicacions
Publicacions en revistes
Francisco Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris, Sandra Arias Montesinos. OBRA DIGITAL. Num. 24. pp. 73-91. 2023. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María Elvira Antón Carrillo, Magdalena Mut Camacho. ESTUDIOS SOBRE EL MENSAJE PERIODISTICO. Num. 3. Vol. 29. pp. 701-715. 2023. Científic.
Sandra Arias Montesinos, Francisco Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris. ÁMBITOS. Num. 60. pp. 33-51. 2023. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Víctor Agulló Calatayud, Rocío Blay Arráez. SUSTAINABILITY. Num. 24. Vol. 13. pp. 1-18. 2021. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Eva Breva Franch, Santiago Mayorga Escalada. HISTORIA Y COMUNICACIÓN SOCIAL. Num. 2. Vol. 26. pp. 345-356. 2021. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, María Consuelo Balado Albiol. PRISMA SOCIAL. Num. 34. pp. 165-186. 2021. Científic.
Eva Breva Franch, Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Carlos Campos López. REVISTA INTERNACIONAL DE RELACIONES PÚBLICAS. Num. 17. Vol. 9. pp. 139-164. 2019. Científic.
Javier Zamora Saborit, Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. I. Vol. 20 . pp. 101-116. 2015. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. SPHERA PUBLICA. Num. 14. Vol. 1 . pp. 70-96. 2014. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. DOXA COMUNICACIÓN. Num. 18. pp. 55-82. 2014. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. 19. Vol. 1 . pp. 16-34. 2014. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. ADRESEARCH ESIC. Num. 8. Vol. 8. pp. 110-129. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. QUESTIONES PUBLICITARIAS. Num. 18. pp. 126-143. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. COMUNICACIO-REVISTA DE RECERCA I D ANALISI. Num. 2. Vol. 30. pp. 77-98. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. REVISTA MEDITERRÁNEA DE COMUNICACIÓN (ONLINE). Num. 1. Vol. 4. pp. 53-84. 2013. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. PENSAR LA PUBLICIDAD. Num. 2. Vol. 7 . pp. 295-316. 2013. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris. ADCOMUNICA. Num. 3. pp. 171-189. 2012. Científic.
Llibres
Guillermo Sanahuja Peris, Santiago Mayorga Escalada, Javier Herrero Gutierrez. 2022. Edició. Científic. Col·lecció Tirant Humanidades. ISBN 9788418802911. València (Espanya). Ed. Tirant Lo Blanch.
Santiago Mayorga-Escalada, Fernando Peinado-Miguel, Guillermo Sanahuja Peris. 2021. Edició. Científic. Col·lecció Biblioteca de Ciencias de la Comunicación,150. ISBN 9788470749131. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2020. Edició. Científic. Col·lecció Plural. ISBN 9788418155697. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. 2019. Edició. Científic. Col·lecció Plural. ISBN 9788417973056. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades.
Capítols de llibre
Guillermo Sanahuja Peris, Pascuall Martínez Fernández-Pedraza, María Lorena López Font. Deporte y Comunicación. Una mirada al fenómeno deportivo desde las Ciencias de la Comunicación en España. València (Espanya). Ed. Tirant Lo Blanch. 2022. Col·lecció Tirant Humanidades. ISBN 9788418802911. Científic.
Santiago Mayorga-Escalada, Eva Breva Franch, Guillermo Sanahuja Peris. Deporte en las ondas. Una mirada al fenómeno radiofónico español durante el siglo XXI. Madrid (Espanya). Ed. Fragua Editorial. 2021. Col·lecció Biblioteca de Ciencias de la Comunicación,150. ISBN 9788470749131. Científic.
María del Rocío Blay Arráez, María Teresa Benlloch Osuna, Guillermo Sanahuja Peris. Marca, Territorio y Deporte : Un Triángulo Estratégico en la Gestión de Intangibles Comunicativos. València (Espanya). Ed. Tirant Humanidades. 2020. Col·lecció Plural. ISBN 9788418155697. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, Magdalena Mut Camacho, Eva Breva Franch, Carlos Campos López. Integrated Marketing Communications, Strategies, and Tactical Operationsin Sport Organizations. Hershey PA, USA (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2019. ISBN 9781522576174. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Informe Anual 2014. La comunicación empresarial y la gestión de intangibles en España y Latinoamérica. La marca España desde la Teoría de la Reputación. Barcelona (Espanya). Ed. Editorial Gedisa. 2014. ISBN 9788497848725. Científic.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. Strategies in Sports Marketing: Technologies and Emerging Trends. Hershey (Estats Units de l'Amèrica del Nord). Ed. IGI Global. 2014. ISBN 9781466659940. Científic.
Tesis
Direcció de tesis
Autoria: Beltrán Gallego, Saray. Institució: Universitat Jaume I (Espanya). Data lectura: 05/02/16. Direcció: María Lorena López Font, Guillermo Sanahuja Peris.
Autoria: Zamora Saborit, Francisco Javier. Institució: Universitat Jaume I (Espanya). Data lectura: 12/01/15. Direcció: Rocío Blay Arráez, Guillermo Sanahuja Peris.
Altres activitats
Altres congressos
Guillermo Sanahuja Peris. XI Congreso Internacional de investigación en Relaciones Públicas. "Las Relaciones Públicas para el cambio social". Sant Joan- Alacant (Espanya). 08-05-2014. Científic. 2014.
Guillermo Sanahuja Peris, María del Rocío Blay Arráez. INNTED 2021. Congreso Internacional de Innovación y Tendencias Educativas (II Edición). online (Espanya). 15-07-2021. Docent. 2021.
Guillermo Sanahuja Peris. Vi Congreso Internacional Comunicación y Pensamiento. La revolución de los prosumers: Youtubers e instagramers .VI EDICIÓN. virtual i online (Espanya). 28-04-2021. Docent. 2021.
Comités de congresos
I Congreso Internacional Marca, Territorio y Deporte . Castelló (Espanya). 17-05-2018. Comité científic. Científic.