panoramica UJI

Patrimoni-PEU participarà en la II Trobada Cultura i Ciutadania (Madrid)

Última modificació: 06/10/2016 | Font: SASC

Els dies 13 i 14 d'octubre tindrà lloc a Madrid la II Trobada Cultura i Ciutadania i el projecte Patrimoni del Programa d'Extensió Universitària de la Universitat Jaume I de Castelló participarà en l'apartat de Presentació de projectes i experiències. La participació de Patrimoni en la II Trobada Cultura i Ciutadania és el resultat d'una convocatòria pública de projectes en la que van participar més de 300 iniciatives i en la qual finalment han sigut seleccionats 30 projectes culturals.

En 2016 la trobada dirigeix la seua mirada cap a una realitat polièdrica i amb múltiples derives semàntiques: el TERRITORI. Aquest inclou, necessàriament, l'esfera del local, encara que va més enllà en la mesura en què porta implícita una dimensió relacional que emfatitza els intercanvis, negociacions, interseccions i fluxos que es produeixen –o viuen en estat de latència- en un determinat espai cultural. Més enllà de la ciutat o municipi la cultura s'expressa també a partir d'espais de trobada i teixits de relacions que sobrepassen i transcendeixen l'estrictament local. A partir d'aquesta anàlisi pares com centre-perifèria, global-local o urbà-rural rebutgen qualsevol caràcter absolut o antagònic, i apareixen més aviat com a realitats ambigües i polisèmiques, en constant redefinició, basades no tant en atributs definitoris com en relacions i processos. El territori és, també, una realitat flexible en termes espacials i simbòlics, que pot expandir-se o contraure's segons els moments, circumstàncies i interessos concrets.

Tota la informació en: II Encuentro Cultura y Ciudadanía

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals