Estudiantat de l’UJI i de la Fundació Síndrome de Down intercanvien experiències

26/10/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  estudiantat-down Sindrome_Down_15DLL22

    L'activitat s'ha englobat dins de l'assignatura de Trastorns del Desenvolupament. | FOTO: Damián Llorens

Els alumnes del programa «Yo me prep@ro», desenvolupat en la Fundació Síndrome de Down de Castelló, amb la col·laboració de la Fundació Vodafone Espanya, l’objectiu de la qual és proporcionar a les persones amb discapacitat intel·lectual la formació en TICs necessària per a facilitar-los l'accés a l'ocupació, han participat els dijous 15 i 22 d'octubre de 2015 en una activitat conjunta amb alumnes de 4t curs del Grau de Mestre/a d’Infantil de la Universitat Jaume I.

L'activitat s'engloba dins de l'assignatura de Trastorns del Desenvolupament, impartida per la professora Clara Andrés Roqueta, i té com a objectiu crear un espai d'intercanvi d'experiències vitals, des de l'etapa escolar fins a l'etapa de cerca d'ocupació, que permeta abordar conjuntament les pors, expectatives, projectes i inquietuds que els ofereix el futur una vegada conclosa la formació que estan realitzant.

A més, els alumnes del grau de mestre han pogut conèixer de primera mà la realitat de joves amb Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual, la qual cosa els ha permès valorar la importància de comptar amb bons professionals i docents en l'etapa escolar, sobretot en el cas de les persones amb algun tipus de discapacitat.

L'activitat ha sigut altament motivadora i gratificant per a l'alumnat de l’UJI i de la Fundació. En aquest sentit, Esmeralda García-Casarrubios, alumna del Grau de Mestre/a d’Infantil, destaca que «l'activitat ens ha permès adonar-nos que cada persona és diferent i de la importància que té que com a docents els proporcionem els suports que necessiten per a aconseguir el que es proposen, perquè puguen derrocar els obstacles necessaris, i poder aconseguir els seus objectius».

Per la seua banda, Adrián Monforte, alumne del curs « Yo me prep@ro », explica que amb aquesta visita ha pogut «conèixer a alumnes de la universitat als quals els preocupa el mateix que a mi: trobar un treball quan acabe d'estudiar».

Després de l'activitat conjunta, els alumnes de la Fundació han abandonat l'aula, i s'ha mantingut un debat en el qual els psicòlegs de la Fundació Síndrome de Down, Elena Escrig, Raquel González i Javier Julve han explicat als alumnes de Mestre/a diferents tècniques inclusives d'intervenció en l'aula, alhora que han resolt dubtes que l’estudiantat ha plantejat a partir de l'experiència.

La Fundació Síndrome de Down és una entitat de caràcter provincial que treballa amb l'objectiu d'assegurar l'autonomia per a la vida de les persones amb Síndrome de Down i/o discapacitat Intel·lectual a través dels seus programes i serveis amb l'oferta de suport a la persona amb Síndrome de Down i discapacitat intel·lectual en totes les etapes de la seua vida, per tal d'aconseguir la seua plena integració en la societat.

 

Altres notícies de la FCHS:

Experts en història antiga analitzen els processos d'integració urbana dels espais portuaris en la Hispània romana

Cristina Rodríguez Samaniego : «Rodin encarna la figura del renovador de l'escultura a finals del XIX»

L’alumnat del grau de Comunicació Audiovisual projecta cinc curtmetrages al Paranimf de l’UJI

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions