Dansa contemporània i teatre social obrin la temporada del Paranimf La programació inclou la inauguració del Trovam! amb «Botifarra» i Carles Dènia i l’obra «Lluvia constante» amb Roberto Álamo i Sergio Peris-Mencheta

14/09/2015 | SCP

• Interrupted programacio-paranimf interrupted

«Interrupted» de la companyia Teatro en Vilo.

El Paranimf de la Universitat Jaume I inicia el curs 2015-2016 amb una trentena de propostes de teatre, dansa, música i cinema que han estat acuradament seleccionades per l’equip de programació del Servei d’Activitats Socioculturals per a iniciar el curs del 25 Aniversari de l’UJI amb una oferta cultural compromesa i de primer nivell. Companyies de dansa de referència a nivell europeu; teatre que va des de la comèdia a la crítica social; la inauguració del Festival Trovam; barreges de teatre, música i flamenc; l’espectacle d’avantguarda audiovisual del japonès Ryoji Ikeda; propostes infantils amb Teatre de l’home dibuixat, i una completa proposta cinematogràfica que inclou la projecció especial de la pel·lícula Tierra y libertad en el seu 20é aniversari, són algunes de les propostes que ofereix el Paranimf fins a desembre.

La programació arrancarà el divendres 18 de setembre amb Constructivo, una peça teatral que ironitza sobre l’esterilitat de certa arquitectura moderna i d’una societat desubicada en els seus habitatges quotidians.

Després del tret de sortida, també passaran per l’escenari del Paranimf, espectacles de dansa contemporània de companyies de referència a Europa. És el cas de la companyia d’Olga Percicet, que portarà al Paranimf l’espectacle De una pieza; la companyia de Sol Pico, amb One-Hit Wonders, i la Companyia de Sharon Fridman, amb Caiguda Lliure, espectacle guardonat als darrer Premis Max. Un altre gran espectacle que es podrà vore al Paranimf serà La Suite del Reloj on es barreja música, teatre i flamenc contemporani.

En l’apartat teatral, la companyia Teatro en Vilo interpretarà Interrupted, una divertida comèdia on es reflexa l’absurditat de comportaments de la societat contemporània. Entre les actrius de la companyia madrilenya que integren el repartiment es troba Esther Ramos, que es va iniciar en l’Aula de Teatre Carles Pons de la Universitat Jaume I, i ara es dedica professionalment a la interpretació. D'altra banda, la prestigiosa companyia valenciana La Pavana posarà en escena El crim de la germana Bel, una obra de Frank Markus sota la direcció de Rafael Calatayud.

En col·laboració amb El festival Trovam! 2015 el Paranimf acollirà el concert inaugural amb Pep Gimeno “Botifarra” acompanyat de la Banda Municipal de Castelló, que enguany celebra els seus 90 any. El concert es completarà amb l’actuació de Carles Denia. La Universitat Jaume I també col·laborarà amb l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC) amb l’espectacle audiovisual Datamatics del creador japonès Ryoji Ikeda.

Per a tancar la programació d’aquest primer trimestre, s’ha programat Lluvia constante, una gran obra interpretada per dos magnífics actors de reconeguda trajectòria, Roberto Álamo i Sergio Peris-Mencheta.

A més a més, el Paranimf vol donar també cabuda al públic familiar amb l’estrena de l’espectacle Screen Man de la Companyia de Teatre de l’Home Dibuixat, un muntatge de format reduït per a públic a partir de 3 anys.

Col·loqui amb el director Ken Loach

Pel que fa a la programació de cine, cal destacar la projecció especial, pel seu 20 aniversari, de la pel·lícula de Ken Loach Tierra y Libertad, rodada a les comarques castellonenques. Les projeccions especials comptaran, el diumenge 18 d’octubre, amb una presentació i col·loqui on participaran el director Ken Loach, referent del cinema social anglès,  i part de l’equip artístic. L’acte es realitzarà en col·laboració amb el Grup de Recerca per la Memòria Històrica i la Mostra de Llibre Anarquista de Castelló.

El cicle Nou Cinema, dedicat a pel·lícules d’estrena a Castelló, continuarà amb la programació de la pel·lícula guanyadora del Festival de Venècia 2014 Una paloma se posó en una rama a reflexionar sobre la existencia. També es podrà veure una potent proposta catalana com és El camí més llarg per tornar a casa i el documental La mirada del silencio, de Joshua Oppenheimer, continuació de la impactant The Act of Killing que es va poder vore també al Paranimf. El cicle Nou Cinema es completarà amb les noves pel·lícules dels joves, però ja consagrats, Jonás Trueba (Los exiliados románticos) i Mia Hansen-Love (Eden), així com la del grec Giorgos Lanthimos, director de Canino, amb Langosta, premi del Jurat en el Festival de Cannes 2015.

El cicle En pantalla gran estarà dedicat aquest trimestre a la figura d’Orson Welles, en commemoració del seu centenari, amb una selecció de cinc pel·lícules clàssiques de la seua filmografia, quasi totes dirigides per ell, excepte El tercer hombre on es pot veure també la seua faceta d’actor.

D'altra banda, el Paranimf continua participant en el circuït d’El Documental del Mes, en col·laboració amb el Servei de Llengües i Terminologia, en el que cada mes es proposa descobrir un documental inèdit de diverses temàtiques i sempre de qualitat en versió original subtitulades en català. D’altra banda, el dimecres 14 d’octubre es projectaran els curtmetratges realitzats per l'alumnat del grau de Comunicació Audiovisual del curs passat. Quant a la producció pròpia, cal destacar que els dies 14 i 15 de novembre la projecció de Los exiliados románticos, dins del cicle Nou Cinema, s’acompanyarà amb el curtmetratge El camí més llarg per tornar a casa de Ricardo Macián, que compta amb la col·laboració de la Universitat Jaume I.

Les entrades poden adquirir-se en la web www.paranimf.uji.es i en taquilla els dimarts d'11 a 13 hores i de 16 a 18 hores; dues hores abans dels espectacles de teatre, música i dansa, i mitja hora abans de les projeccions de cinema.

Programació completa i entrades: http://ujiapps.uji.es/cultura/paranimf/programacio/