24/07/2015 | SCP

Quinze emissores, entre elles Vox UJI Ràdio, han participat en la trobada que per segon any consecutiu ha organitzat l'Associació de Ràdios Universitàries (ARU) del 6 al 10 de juliol en el marc dels Cursos d'Estiu de la Universitat Complutense en San Lorenzo del Escorial. Com a novetat, en aquesta ocasió s'han unit Radio France Internacional i dues emissores argentines: Radio Universitat Nacional d'Entre Ríos i Radio UNDAV, en representació de la Xarxa de Ràdios Universitàries de Llatinoamèrica i El Carib (RRULAC).

Durant la trobada, coordinada pel professor de la UCM i president d’ARU, Miguel Ángel Ortiz, les emissores de ràdio de diferents universitats s'han encarregat de realitzar en directe el magazine Diálogos desde el Escorial  pel qual han passat els protagonistes i convidats dels Cursos d'Estiu de la Universitat Complutense de Madrid, entre ells, el President de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), Manuel López, el qual ha destacat la importància d'aquest tipus d'iniciatives. El programa s'ha completat amb un taller-emissió de ficció sonora impartit per Federico Volpini, guionista, escriptor i presentador.

Així mateix, la Trobada ha servit per a plasmar la signatura d'un conveni de col·laboració entre ARU i Radio France Internacional (RFI), sota la premissa que les emissores universitàries espanyoles puguen rebre formació del personal de RFI i usar els continguts d'espanyol d'aquesta emissora internacional.

ARU és una associació sense ànim de lucre que integra a 22 ràdios que emeten des de diferents universitats espanyoles, tant públiques com privades, i que treballa en la creació d'un sistema per a compartir experiències, recerca, formació i determinats continguts relacionats amb la creació i la divulgació científica.

Els programes Diálogos desde el Escorial  es poden escoltar en: http://www.ivoox.com/podcast-podcast-dialogos-desde-el-escorial_sq_f1178494_1.html