La Universitat Jaume I manté la seua aposta pels cursos oberts massius Prop de 2.900 alumnes van realitzar els primers quatre MOOC organitzats per l’UJI

23/05/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Universitat Jaume I manté la seua aposta pels cursos oberts massius (MOOC). En l'actualitat, són tres els cursos en marxa que es poden cursar a través del portal mooc.uji.es: «Getting started into the labour market», la segona edició del curs «Cálculo de probabilidades en las pruebas de acceso a la universidad» i «Introducción a la informática: codificación de la información».

A aquests tres cursos cal afegir el programa de «Eficiencia energética en instalaciones de iluminación» que es va desenvolupar entre els mesos de novembre i gener de 2015 i va tenir un gran èxit de matrícula. 

D'aquesta forma, l’UJI segueix la tendència de les universitats nord-americanes d'obrir cursos a tothom a través d'Internet, continua amb la seua aposta per un ús intensiu i d'avantguarda de les noves tecnologies de la informació i la comunicació, i reforça el seu compromís amb el coneixement lliure.

Balanç dels primers MOOC

Cal destacar que durant el curs passat l’UJI ja va realitzar altres quatre cursos oberts massius en els quals es van matricular un total de 2.887 persones: «Mujeres coraje. Desafíos de la historia», «Interpretación simultánea inglés-español: ejercicios de preparación», «Europa 2020: regeneración urbana», i la primera edició de «Cálculo de probabilidades en las pruebas de acceso a la universidad». Pel que fa a la procedència dels alumnes matriculats en aquests programes, el 61,6% dels participants van realitzar el curs des d'Espanya, mentre que el 31,1% era de països llatinoamericans. La majoria dels matriculats, el 84%, no són ni han sigut estudiants de l’UJI; el 45% són treballadors i el 33% estudiants i un 60% són menors de 35 anys, l'edat més nombrosa és de 18 a 24 anys. 

Els equips docents de l’UJI han realitzat una valoració positiva d'aquesta experiència per la projecció que ha suposat i per la capacitat dels MOOC per a motivar els participants i generar autoaprenentatge.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions