El personal vinculat a Espaitec en l’UJI s'incrementa un 71% durant 2014

11/05/2015 | SCP

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec) va tancar 2014 amb 64 empreses i entitats vinculades. D'aquestes, 17 estaven físicament situades en les instal·lacions de la Universitat Jaume I, 5 vinculades a través del servei de coworking i 42 ho feien de forma virtual, és a dir, estant connectades a l'ecosistema Espaitec sense estar físicament en l’UJI o a la ciutat de Castelló de la Plana, ampliant l'abast d'Espaitec a la totalitat del teixit empresarial de la província i resta del país.

La facturació total durant 2014 va ser de 60,4 milions d'euros, amb una inversió en R+D de 3,6 milions d'euros, la qual cosa suposa un 6% de la facturació. Aquestes xifres corresponen a la suma de la facturació i inversió en R+D+i de totes les empreses vinculades a l'ecosistema espaitec, exceptuant grans grups empresarials vinculats al parc castellonenc.

Per sectors d'activitat, destaca un any més el de les Tecnologies de la Informació i Comunicacions (TIC) amb 29 empreses i 2 grups de recerca, la qual cosa suposa un 48% del total de l'activitat del parc. El sector de les tecnologies de la producció industrial està representat per 8 empreses, la qual cosa suposa un 13% del total d'activitat. Treballant en materials intel·ligents i nanotecnologia hi ha 2 empreses vinculades, que suposen un 3% d'activitat del parc, el mateix percentatge d'empreses que operen en el sector químic. En la categoria de la sostenibilitat i tecnologies netes, més conegudes com “clean tech” operen 6 empreses, és a dir, un 10% del total. El sector salut es manté igual que anys anteriors amb 4 empreses, un 6% d'activitat. El 17 % de l'activitat del parc se centra en serveis avançats, on operen 2 entitats sense ànim de lucre, un grup de recerca i 8 empreses.

Respecte al nombre de treballadors vinculats a l'ecosistema Espaitec el nombre ascendeix un any més. L'any 2014 va tancar amb 777 persones treballant en les PIMES i startups vinculades a Espaitec, la qual cosa suposa un increment del 31% respecte a l'any 2013. Del total de treballadors, 527 són homes i 250 dones. 211 persones estan dedicades a R+D total o parcialment.

Prenent com a referència les empreses, entitats i grups de recerca instal·lades en Espaitec 1 i Espaitec 2, 2014 va tancar amb 268 persones treballant diàriament en les instal·lacions del Campus de Riu Sec, la qual cosa suposa un increment del 71% respecte a 2013. Aquí destaquen grups de recerca com el INIT que compta amb un ampli nombre de treballadors, i empreses en fase de creixement que ja  comprèn una vintena de persones.

En 2014 el conjunt d'empreses vinculades a Espaitec va acollir 80 estudiants en pràctiques a través de la OIPEP i la FUE, 16 van ser els titulats contractats durant l'exercici.

En l'exercici 2014 les patents registrades per la totalitat de les empreses i entitats vinculades van ser 11 i 8 les llicenciades. A més, el conjunt d'empreses vinculades a Espaitec va col·laborar amb un total de 38 grups de recerca universitaris, mantenint relacions directes (forma part habitual de la plantilla) i indirectes (col·laboracions puntuals) amb 67 investigadors de la Universitat Jaume I i altres Universitats del territori nacional.

Altres notícies:

La “spin-off” de l’UJI Medco obté una nova norma ISO

Espaitec instal·la el primer caixer de a Castelló que convertirà “cryptomonedes” en diners en efectiu