L’UJI celebra la II Setmana pel Comerç Just amb nombroses activitats

11/05/2015 | SCP

• Concurs de Rebosteria de Comerç Just comercio-justo concurs_rebosteria

La guanyadora del primer premi de rebosteria, Concepción Izquierdo, amb Carmen Lázaro, directora de l'OCDS. | FOTO: Vox UJI

La Universitat Jaume I, a través de l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS), va celebrar la II Setmana pel Comerç Just amb diverses activitats per tal de commemorar el Dia Internacional del Comerç Just.

Els actes es van iniciar amb una exposició a càrrec de La Tenda de Tot el Món ubicada al vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. L’exposició constava de diferents panells explicatius sobre comerç just, consum responsable i productes com ara el cacau, cotó, te, sucre, cosmètica o artesania.

A més, al llarg de la setmana a l’Àgora es van poder degustar productes de comerç just com xocolata, cafè o galetes a càrrec d’Intermón i La Tenda de Tot el Món i es van vendre productes d’artesania de la Fundació Vicent Ferrer. L’Àgora també va ser el punt de partida per a les gimcanes que es van organitzar, en les quals els participants van obtenir productes de comerç just en superar les proves.

D’altra banda, les cafeteries dels diferents centres del campus, el Rectorat, el restaurant Ágora, el Cafè dels Sentits i l’Automathiek també es van sumar a aquesta setmana commemorativa i van oferir sucre de comerç just en els cafès i altres begudes.

Així mateix, la OCDS va atorgar els guardons de les receptes guanyadores del II Concurs de Rebosteria Comerç Just UJI en el qual van participar membres de la comunitat universitària i de SAUJI. En aquesta edició es van presentar vuit receptes de postres realitzats almenys amb un ingredient de comerç just, ja que amb aquest concurs es pretenia potenciar i donar suport a aquests productes.

Enguany les guanyadores van ser Concepción Izquierdo amb la recepta «Coca de Castelló», que va obtenir una cistella amb productes de comerç just i ecològics valorada en 100 euros,  i M. José Giménez, que va quedar en segon lloc amb un brownie de xocolata amb fruits secs ecològics i que va guanyar una cistella valorada en 75 euros.