25/04/2015 | SCP

• Isonomia isonomia-tallers IMG_3730

En els tallers han participat 14 Instituts d'Educació Secundària de la província de Castelló. | FOTO: VOX UJI

La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I va realitzar el 16 d'abril els últims tallers «Apunta't al bon rotllo» per al curs 2014-2015. Les últimes sessions es van programar en els IES de Vilafranca i Benassal i en el CES Alt Maestrat d’Albocàsser, localitats que formen part de la Xarxa Isonomia de municipis per a la igualtat efectiva de dones i homes.

En total 703 estudiants (350 xiques i 353 xics) de 14 Instituts d'Educació Secundària de la província de Castelló, s'han beneficiat d'aquests tallers en els quals es promou l'anàlisi de la cultura de l'amor romàntic representada en els mitjans de comunicació per a afavorir la deconstrucció de creences, estereotips de gènere, models d'atracció i dinàmiques de domini-submissió associades a aquest ideal romàntic que estan en la base de moltes relacions amoroses. Junt a això, es defineixen formes d'estimar alternatives a aquest model que excloguen qualsevol tipus de violència, que siguen saludables i desitjables, i basades en els bons tractaments.

Des d’Isonomia destaquen que «resulta urgent abordar l'educació afectiva-sexual des d'un enfocament positiu centrat en els bons tractaments en l'adolescència, ja que en aquesta etapa estan en un període vulnerable caracteritzat per una explosió emocional i hormonal en el qual estableixen els primers vincles amorosos». Per això, «és necessari mostrar-los que existeixen altres formes d'estimar allunyades de la possessió, el control i el sofriment perquè així, transformen aquesta concepció patriarcal de l'amor i l’interioritzen com una vivència plaent basada en el respecte i la cura mútua, que suma alegries» afegeixen.

El projecte «Apunta't al bon rotllo», que compta amb la col·laboració d'Obra Social La Caixa, té com a objectiu potenciar el desenvolupament d'altres maneres alternatives de relacionar-se sexualment i afectivament actuant directament en un dels col·lectius on s'han produït un major augment de les conductes sexistes i les actituds possessives o violentes, els adolescents de 12 a 16 anys. La iniciativa inclou, a més dels tallers per a l'alumnat, capacitació dirigida a la resta d'agents que conformen la comunitat educativa: professorat i famílies. En aquest sentit, el dia 28 d'abril tindrà lloc una acció formativa en el CEFIRE de Vinaròs.

Més informació del programa