La Universitat obri una nova convocatòria del programa UJIE de desenvolupament de l’emprenedoria en l'àmbit internacional L’UJI, en el marc del projecte UJI Emprèn, coordina el projecte en el que participen les cinc universitats públiques valencianes

27/04/2015 | SCP

•  international-entrepreneurs University_Junior_15DLL07_in

D'esquerra a dreta: Maribel Beas, Pilar García Agustín i María Ripollés. | FOTO: Damián Llorens

La Universitat Jaume I ha obert la segona edició de la convocatòria del programa de mobilitat emprenedora University Junior International Enterpreneurs que s’engloba dins del projecte «Campus de l’emprenedor innovador» impulsat per les cinc universitats públiques valencianes i coordinat per la Jaume I en el marc del Pla UJI Emprèn. La convocatòria, que estarà oberta fins el 15 de maig, ha sigut presentada a l’estudiantat per la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar Garcia Agustín; la subdirectora de la Càtedra INCREA, María Ripollés, i la  responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l’UJI, Maribel Beas.

University Junior International Enterpreneurs, reconegut en el marc d’Erasmus +,  té com a objectiu desenvolupar el talent emprenedor d'estudiants d'alt rendiment acadèmic a més de promoure la mobilitat internacional a través d'iniciatives empresarials globals. Enguany com a novetat, es valorarà les candidatures amb una idea de negoci vinculada a l’emprenedoria social i les candidatures de persones amb necessitats educatives especials. Aquesta és la segona convocatòria després de la del curs passat que ha sigut qualificada «d’èxit» per Pilar García Agustín, qui a més ha subratllat que és «molt important que les cinc universitats públiques valencianes treballem juntes en aquest tema, donat que la coordinació ajuda a traure més profit».

Aquesta convocatòria, a més, s’emmarca en el Pla UJI Emprèn de la Universitat Jaume I que agrupa totes les iniciatives i programes portades a terme per diferents estructures de la Universitat per incrementar les competències emprenedores de tota la comunitat universitària, i en concret, sensibilitzar, motivar, informar, formar, orientar i facilitar les oportunitats de networking. Les iniciatives estan organitzades segons el destinatari (alumnat de secundària, de tots els cicles universitaris, i professorat).

Les diferents fases del programa University Junior International Enterpreneurs per a aquest curs acadèmic són, en primer lloc, la selecció dels estudiants que presenten les seues propostes de negoci i el país de destinació per a realitzar la mobilitat. El següent pas serà la formació en línia per part de l’UJI amb la qual s'obtindrà un certificat d’emprenedoria internacional. Una vegada finalitzada la formació, se seleccionaran dos estudiants perquè realitzen l'estada en una empresa europea d'alt nivell de dos mesos de durada. Quan s'acabe aquest període de mobilitat la Universitat atorgarà un diploma d'especialització en emprenedoria internacional.

Més informació y a la web

Altres notícies:

​AlumniSAUJI i UJI Emprèn col·laboren amb el CEEI Castellón en una jornada sobre models de negoci i pla d’empresa

Aday Gerrero i Paul deGive ofereixen dos tallers als «yuzzers» de l'UJI