García Marzá exposa a Xile com l'ètica empresarial pot enfortir les companyies enfront de la globalització

26/04/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El catedràtic d'Ètica Empresarial de la Universitat Jaume I, Domingo García Marzá, ha dictat una classe magistral a Santiago de Xile sobre «Ètica empresarial i construcció de la confiança en la societat contemporània». La sessió s'ha impartit a l'Auditori de la Facultat d'Economia i Negocis de la Universitat de Xile, on ha estat convidat per la Càmera Oficial Espanyola de Comerç de Xile i la Universitat de Xile. García Marzá també ha participat en una sessió de debat en el Senat de la República de Xile, on ha analitzat la relació entre l'ètica i la política.

Durant la seua estada al país llatinoamericà, García Marzá ha analitzat com l'actual procés de globalització augmenta la vulnerabilitat de les institucions, tant al món de l'empresa com al de la política, i ha desenvolupat la seua teoria sobre com l'ètica es pot convertir en un actiu per a redissenyar les institucions i enfortir-les. En aquest sentit, ha abordat l'impacte de la corrupció en la política i en l'empresa i el paper preventiu, de control intern, que pot exercir l'ètica quan s'implementa d'acord a criteris de disseny institucional, un dels conceptes de l'ètica empresarial aplicada que més i millor ha desenvolupat el catedràtic castellonenc.

Domingo García Marzá és catedràtic d'Ètica de la Universitat Jaume I de Castelló i director del Departament de Filosofia i Sociologia. A més, és director del Grup d'Ètica i Responsabilitat Social de l'Empresa (GERSE), amb el qual ha desenvolupat importants treballs pràctics en aquest àmbit per a companyies com Unión de Mútuas o UBE Corporation, entre d'altres. Ha ampliat estudis de Política a Frankfurt (Alemanya) i d'Ètica econòmica a ST. Gallen (Suïssa), a la Universitat de Notre Dame (Estats Units) i al Magee College of the University of Ulster (Irlanda del Nord). Les seves línies de recerca inclouen: democràcia deliberativa, ètica empresarial, disseny institucional, societat civil i hermenèutica crítica. Entre les seves nombroses publicacions destaquen els llibres Teoria de la justícia, L'empresa socialment responsable. Ètica i empresa, Ètica empresarial: del diàleg a la confiança, entre d'altres.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions