La Universitat Jaume I, exemple de bones pràctiques en comunicació universitària

27/04/2015 | SCP

L'activitat de la Universitat Jaume I en l'àmbit de la comunicació institucional ha sigut exposada com a exemple de bones pràctiques en la I Conferència Internacional “Building Universities' Reputation”, organitzada per la Universitat de Navarra en col·laboració amb el British Council i l'associació de directius de Comunicació Dircom, entre altres 10 institucions de diferents països. En aquesta trobada, que s'ha celebrat a Pamplona del 22 al 24 d'abril, el director del Servei de Comunicació i Publicacions, Francisco Fernández Beltrán, ha sigut un dels 40 experts nacionals i internacionals convidats a participar per a analitzar les relacions entre la comunicació i la gestió de la reputació, i ha participat en la sessió dedicada a les bones pràctiques dels departaments de Comunicació de les universitats juntament amb Mark Sudbury, director de Comunicació de la University College London (UCL).

La Universitat Jaume I s'ha situat sempre a l'avantguarda en la gestió professional de la comunicació i la reputació corporatives, aspectes en els quals treballa de manera capdavantera des que l'any 2000 es creara el primer Pla d'Imatge i Comunicació d'una universitat pública espanyola. Així mateix, ha participat activament en l'expansió d'aquest model a la resta d'universitats del país, especialment des de la Xarxa de Gabinets de Comunicació de les Universitats Espanyoles, la creació de les quals precisament va promoure l'UJI.

La reputació, com referència obligada en la gestió d'intangibles, és un actiu estratègic cada vegada més benvolgut per tot tipus d'organitzacions. En les últimes dècades, tant el concepte com la seua gestió s'han col·locat en primera línia i ha genera debats granats tant en l'àmbit corporatiu com en l'acadèmic. Les universitats, com organitzacions complexes l'activitat de les quals té un impacte directe sobre multitud de públics, no escapen a aquesta situació i durant la trobada es debatrà obertament sobre el concepte de reputació universitària i les seues implicacions en l'escenari global actual, des d'una perspectiva internacional, interdisciplinària, participativa i amb visió de llarg termini.

En la seua exposició, el director de Comunicació de l'UJI ha exposat el model de gestió desenvolupat pel centre castellonenc, en el qual es treballa amb una visió holística de la comunicació i una gestió per públics. Durant la seua intervenció ha explicat el sistema de funcionament intern del Servei de Comunicació i Publicacions i ha posat l'èmfasi en els mecanismes de treball per a la integració de la tasca comunicativa amb les accions de planificació estratègica de la institució.