José Sacristán i Xavi Castillo, protagonistes al Paranimf Les entrades per a aquests dos espectacles es posaran a la venda el 5 de maig i per a la resta de la programació el 14 d'abril

14/04/2015 | SCP

La programació del Paranimf de la Universitat Jaume I per al tercer i últim trimestre del curs 2014-2015 inclou dos actuacions de luxe per a tancar les seues portes abans de l’estiu: la del reconegut actor José Sacristán, que presentarà l’obra Caminando con Antonio Machado, de Los Días Azules al El Sol de la Infancia i la de Xavi Castillo, que oferirà el seu espectacle Especial postcoit electoral. Les entrades per a aquests dos espectacles es posaran a la venda el 5 de maig; per a la resta de la programació, la venda s'iniciarà en línia el 14 d'abril en www.paranimf.uji.es i en taquilla els dimarts d'11 a 13 hores i de 16 a 18 hores; dues hores abans dels espectacles de teatre, música i dansa i mitja hora abans de les projeccions de cinema.

En l’àmbit teatral, musical i de dansa, la programació s'inicia amb l’obra Vamos a hacerte bailar: persiguiendo a Patty Smith de la companyia Taiat Dansa el divendres 17 d’abril. El dia 24 d’abril, la companyia Tanttaka Teatroa Teatre oferirà el seu espectacle de música i teatre Zapzi aldiz elur (Mikel Laboa Elurretan). El concert de final de curs de la Big Band UJI tindrà lloc el dijous 30 d’abril, amb entrada lliure. El 8, 15 i 27 de maig, i el 5 de juny, el Paranimf oferirà els espectacles de final de curs dels tallers de l’Aula de Teatre Carles Pons de la universitat. El 10 de juny serà el torn del tradicional concert de l’Orfeó UJI, sota la direcció de Toni Planelles. La programació teatral continuarà amb l’obra Caminando con Antonio Machado, de Los Días Azules al El Sol de la Infancia, un viatge de tornada a la infància del gran poeta andalús a càrrec del reconegut actor José Sacristán i la violoncel·lista Aurora Martínez, que es representarà el divendres 12 de juny. Per a finalitzar, el conegut actor i humorista Xavi Castillo oferirà el dijous 18 de juny l’espectacle Especial postcoit electoral, una anàlisi de la situació social, política i religiosa després de les eleccions del 24 de maig.

Pel que fa al cinema, la universitat continuarà amb els tres cicles que està desenvolupant aquest curs:  «Nou Cinema», «En Pantalla Gran», i «El documental del mes». Dins del cicle «Nou Cinema» es podran veure pel·lícules actuals que han recollit nombrosos premis a nivell internacional: la coproducció de França i Mauritània Timbuktu, nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa en els Premis Oscar 2015 i guanyadora de 9 premis en els Premis César 2015; Turist, nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa en els Globus d’Or 2015, Premi del jurat (“Un Certain Regard”) en el Festival de Cannes 2014 i Giraldillo d’Or a la Millor pel·lícula i Millor guió en el Festival de Sevilla 2014; el llargmetratge alemany Citizenfour, guanyador de l’Oscar i del Premi Bafta de 205 al Millor llargmetratge documental; i la coproducció israeliana, francesa i alemanya Gett: el divorcio de Viviane Amsalem, nominada a Millor pel·lícula de parla no anglesa en els Globus d’Or de 2015.

«En pantalla gran: autors clàssics», oferirà l'oportunitat de veure en versió original subtitulada algunes obres mestres dels millors directors de la història del cinema com Smultronställev (Fresas salvajes) de Ingmar Bergman; Vertigo (Vértigo, de entre los muertos) de Alfred Hitchcock; 8 ½ de Federico Fellini; i Le mépris (El desprecio) de Jean Luc-Godard.

En darrer lloc, el cicle «El documental del mes» inclourà les projeccions de tres documentals: The Special Need de l’italià Carlo Zoratti; Art & Craft de Sam Cullan i Jennifer Grausman; i Bikes vs Cars (Bicicletes vs cotxes) de Fredik Gertten.