Més de 270 alumnes de batxillerat participen a l’UJI en les Olimpíades de Valencià i Economia

12/04/2015 | SCP

•  olimpiades OlimpiadesValencia-14_in

L’objectiu de l'olimpíada de valencià és fomentar la visibilitat, l’interès i el reconeixement de la llengua als diferents nivells educatius. | FOTO: A. PRADAS

Un total de 216 alumnes de batxillerat d’11 instituts van participar en l’Olimpíada local de Valencià que es va celebrar el passat 28 de març a la Facultat de Ciències Humanes i Socials, impulsada per la FCHS amb el suport acadèmic de l’àrea de Filologia Catalana i els centres de batxillerat.

L’objectiu de l'Olimpíada de Valencià és fomentar la visibilitat, l’interès i el reconeixement de la llengua als diferents nivells educatius i en aquest cas als instituts de batxillerat. Amb aquesta iniciativa es pretén a més comptar amb una via per dinamitzar l’ensenyament i a l’aprenentatge en català i del català als centres amb la realització una acció alhora de sensibilització i suport al professorat de Valencià.

Els instituts que van participar en aquesta ocasió van ser el Joan Baptista Porcar, Vilaplana, Joan Coromines, Álvaro Falomir, Penyagolosa, Vila Roja, Ramón Cid, Matilde Salvador, Broch i Llop, Madre Vedruna i Leopold Querol.

D'altra banda, al voltant d’uns 60 estudiants de 14 centres van participar durant la jornada en l’Olimpíada d’Economia. En concret, del Laude British School of Vila-real, Matilde Salvador, Francesc Tárrega, Broch i Llop, Ramon Cid, Alfons XIII, Francesc Ribalta, Agora Lledó International School, Llombai, Colegio Santa Maria, Vicent Castell Doménech, Violant de Casalduch, Colegio Madre Vedruna Sagrado Corazón i Honori Garcia.

Olimpíades acadèmiques

En les Olimpíades acadèmiques l’alumnat de secundària i batxillerat de la província participa, durant un dia, en unes proves comunes per tal de seleccionar a aquells estudiants i estudiantes que representaran Castelló en altres competicions de caràcter autonòmic, estatal i internacional i també s'aconsegueix així una bona projecció del nivell educatiu de l’alumnat i de la bona feina desenvolupada pels seus educadors i educadores.

Les olimpíades representen una oportunitat per a descobrir futurs talents. La Universitat vol contribuir a formar aquest capital humà i per això posa a l’abast d’aquest estudiantat excel·lent diferents programes com per exemple l’accés a la investigació des del primer curs a la universitat (Programa Estudia i investiga a l’UJI), programes d’alt rendiment acadèmic (ARA), tutorització immediata (Pla d’Acció tutorial universitari, PATU), seguiment del rendiment acadèmic, (Programa Millora el teu rendiment acadèmic), oportunitats d’estades a l’estranger, etc.

Durant els últims mesos s’han realitzat a l’UJI les proves en diverses matèries com ara Matemàtica, Biologia, Humanitats, Història i Patrimoni, Física i Química.

Fotografies