La professora de l’UJI, María Luisa Burguera, presenta el seu llibre sobre Mingote a Castelló

12/04/2015 | SCP

La professora María Luisa Burguera Nadal, del Departament de Filologia i Cultures Europees de la Universitat Jaume I, va presentar el 27 de març, a la Llibreria Babel de Castelló, el seu llibre Mingote y su tiempo. La difícil facilidad del humor, editat a València per l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).

El delegat del diari ABC a València, David Martínez Jordà, va ser l’encarregat de fer la presentació de l’obra en la qual la professora de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada aborda l’estudi de la trajectòria artística d’Antonio Mingote, simultàniament a les diverses facetes històriques i personals de la biografia de l’autor.

María Luisa Burguera Nadal és doctora en Filologia Romànica per la Universitat de Salamanca. Ha publicat diversos llibres com a autora i com a editora i ha escrit nombrosos articles sobre temes molt variats, des de la literatura comparada i la teoria del teatre, fins a la literatura hispanoamericana o la literatura d'avantguarda europea.

Ha participat en nombrosos congressos internacionals sobre literatura i teoria de la literatura i ha pronunciat conferències tant en universitats europees com nord-americanes. Ha col·laborat amb l'UFR de Literatura General i Comparada de la Sorbonne Nouvelle (París) i ha participat en els cursos de CAPES d'espanyol a França. Membre de diverses associacions nacionals i internacionals de literatura i de teoria de la literatura, també ha organitzat diversos congressos sobre temes molt variats.