La Jaume I i BP Oil España renoven la Càtedra BP d’Estalvi i Eficiència Energètica Ambdues entitats signen un conveni per a la continuïtat de les activitats de la Càtedra

13/04/2015 | SCP

• Conveni BP catedra-BP 20150401_21461

José Luis García Galera i Vicent Climent en la signatura del conveni.

La Universitat Jaume I i BP Oil España han signat el conveni de col·laboració empresarial que té com a objectiu la continuació de la Càtedra BP d’Estalvi i Eficiència Energètica. L’acord ha sigut subscrit pel rector de la Universitat, Vicent Climent, i el director de la refineria de Castelló, José Luis García Galera. A l’acte han acudit el director de la Càtedra Enrique Belenguer i el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner. Per part de BP, també hi han assistit Pablo Matas, director tècnic; Virgilio Esparza, director de comunicació i relacions institucionals, i Juan Carlos Navarro, cap de relacions externes.

La Càtedra BP d’Estalvi i Eficiència Energètica té com a objectius generals el foment de la docència, la investigació i la difusió del coneixement en l’àmbit de l’energia per fomentar l’estalvi i l’eficiència energètica en la indústria i en la societat en general. D’aquesta manera, des de la Càtedra es pretén contribuir a crear una cultura d’estalvi energètic entre la població, fomentar el debat sobre temes energètics i actuar com a observatori de la situació energètica en els àmbits provincial, nacional i mundial.

Durant la firma del conveni, el rector de l’UJI, Vicent Climent, ha agraït a BP la continuïtat d’aquesta col·laboració. «Representa molt per a la Universitat perquè ens permet prosseguir amb les activitats de la Càtedra fonamentals per a l’àmbit no sols empresarial i econòmic, sinó també formatiu i per a conscienciar a la societat sobre la importància de la sostenibilitat del nostre planeta i de l’estalvi energètic» ha assenyalat.

Per la seua part, el director de la refineria a Castelló, José Luis Galera, ha mostrat la seua satisfacció per renovar la col·laboració amb la Universitat. «Estem encantats de signar aquesta renovació que permetrà fomentar activitats de sostenibilitat energètica, una de les nostres responsabilitats com a empresa del sector energètic» ha afegit.

Entre les activitats previstes per la Càtedra per a 2015 es troben activitats vinculades al Club de l’Energia, l’organització d’un curs sobre «Sistemes de gestió de l’energia», la implantació d’un projecte pilot d’un sistema de monitorització energètica per a la indústria ceràmica, projectes vinculats amb estalvi de combustible, la participació en la competició Ecoseries i concursos en centres de batxillerat de Castelló i província, entre d'altres.

Adscrita orgànicament al Vicerectorat d’Economia i PAS, la Càtedra BP d’Estalvi i Eficiència Energètica de l’UJI esta dirigida per Enrique Belenguer, professor titular de la Universitat d’Enginyeria Elèctrica, del Departament d’Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny de l’UJI.

Altres notícies:

La Càtedra BP d'Estalvi i Eficiència Energètica avaluarà les actuacions d'estalvi energètic en habitatges de Castelló