Miguel Batalla insta els emprenedors a cercar nous nínxols de mercat i ser creatius i únics

22/12/2014 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

El Màster en Noves Tendències i Processos d’Innovació en Comunicació, junt amb l'associació adComunica, va celebrar el passat 11 de desembre el I Seminari sobre Emprenedoria en Comunicació «Si no veus futur, crea’l».

El seminari es va iniciar amb la ponència de Luis Miguel Batalla, del Centre Europeu d’Empreses Innovadores de Castelló, que va abordar la validació dels models de negoci mitjançant l'anàlisi del nivell de competitivitat de les empreses en funció de la innovació. Així, Batalla va explicar que «no és que no hi haja treball, és que estem passant per un període de transició entre el treball industrial i l’artesanal especialitzat», i va animar a cercar nous nínxols en un mercat on «un 95% del que existeix és d’abans del segle XXI», és a dir, «cal ser creatius i únics».

Durant la seua intervenció, Batalla va repassar els conceptes bàsics que s’han de conèixer per a escollir, en primer lloc, el model de negoci que es vol fer i, més tard, concretar els recursos i materials necessaris per a realitzar un pla d’empresa. També va destacar que és important conèixer l’entorn de l’empresa. En aquest sentit va afirmar que «s’ha d’estudiar al públic i comunicar bé en el canal que el públic ho necessita» així com «avaluar l’entorn i veure què està passant en el món i quines són les tendències, les forces econòmiques i industrials i el cost del mercat». Així, va apuntar que «és necessari adonar-se dels canvis de mercat el més aviat possible per tindre temps d’adaptar el negoci». Per a facilitar aquest anàlisi de l’entorn i el mercat, va mostrar els diferents programes i aplicacions que s’utilitzen per a aquesta tasca.

D’altra banda, va analitzar els diferents models de negoci i propostes de valor que ofereixen  exemples com Amazon, Starbucks, Wikipedia o Spotify, per a entendre la clau del seu èxit, que principalment radica en ser els primers en trobar un nínxol nou en un mercat en el qual «hi ha cada vegada més canvis i cada vegada més ràpids», perquè segons Batalla «no és el gran qui guanya, sinó el més ràpid».

En el seminari també es va abordar el tema del finançament de projectes empresarials, a càrrec de Paco Negre, director d’Espaitec i es va celebrar una taula d’experiències empresarials en la qual van participar David Hernández Beltrán, de Nomepierdoniuna.net; Sandra Brunoni, de Meridiana Estudio; Patricia Rodríguez, de Desde la barrera; i Verónica Llorens, de Vincle Comunicació.

Altres notícies de la FCHS:

Col·lectius professionals i acadèmics denuncien que el govern no vol traductors i intèrprets professionals ni a les comissaries ni als jutjats espanyols

La VII Diada de la Cultura Catalana de l’UJI reivindica la llengua i cultura catalana

 

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions