Publicacions de l’UJI presenta l’obra «La AMAEM Marías Guerreras. Asociacionismo de mujeres y acción cultural»

22/12/2014 | SCP

Publicacions de la Universitat Jaume I va presentar el passat 16 de desembre a la Llotja del Cànem el llibre La AMAEM Marías Guerreras. Asociacionismo de mujeres y acción cultural de Itziar Pascual, emmarcat en la col·lecció «Sendes» que es publica des de l’Institut Universitari d’Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano. A l’acte de presentació va assistir Wenceslao Rambla, vicerector de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals; Nieves Alberola, professora del Departament d’Estudis Anglesos; Rosalía Torrent, directora de la col·lecció «Sendes», i Itziar Pascual, autora del llibre.

La publicació se centra en l’associacionisme cultural de dones i, més en concret, en l'àmbit del gènere i les arts escèniques. L’obra ofereix un recorregut prolix per la creació escènica de les dones en el segle XX i la primera dècada del segle XXI, i pren com a exemple dos projectes: el Magdalena Project, xarxa internacional de teatre de dones, i Fortaleza de la Mujer Maya (FOMMA), en Chiapas (Mèxic). Aquests exemples serveixen com a referent per a endinsar-se en la història de l'associacionisme teatral a Espanya i en la praxi de l’AMAEM Marías Guerreras, companyia de teatre i associació cultural composta per dones professionals de les arts escèniques que es dedica a visibilitzar la creativitat i el treball de les dones.