La Llotja del Cànem viatja al Japó amb l’exposició «Ekō [fotografia sonora]» de Rauelsson

10/11/2014 | SCP

La Llotja del Cànem acull fins el 5 de desembre l’exposició «Ekō [fotografia sonora]» de l’artista Rauelsson, una mostra que combina fotografia i música d’aquest artista i que aconsegueix capturar i reproduir la pau i la complexitat del Japó, un país acostumat al cultiu de a terra i al respecte per la natura. L’acte d’inauguració va comptar amb la presència del vicerector de Cultura, Extensió Universitària i relacions Institucionals, Wenceslao Rambla.

La mostra consta d’una selecció de 100 imatges fetes amb càmeres d’un sol ús que relaten les experiències viscudes per l’artista durant 2012 en el seu viatge a Tokio. A més, aquestes fotografies estan acompanyades del so minimalista característic de Rauelsson, concretament per una peça de 50 minuts de música instrumental composta per l’artista expressament per a la col·lecció a partir de les gravacions de camp fetes durant el seu viatge.

Raúl Pastor Medall «Rauelsson» és doctor en Psicologia, professor de neurociència del Departament de Psicologia, Bàsica, Clínica i Psicobiologia de l’UJI, i investigador invitat de la Oregon Health & Science University dels Estats Units. A més de la seua carrera professional com a docent i investigador, Raúl porta aproximadament una dècada utilitzant el pseudònim Rauelsson per a la seua faceta creativa com a músic, amb la qual ha recollit moltes bones critiques i ha aconseguit guanyar-se el respecte de la premsa especialitzada tant als Estats Units com a Espanya.

La primera experiència que va permetre a Raúl treballar la combinació d’imatge i música va arribar en 2012, quan va publicar la banda sonora del documental nord-americà «From River to Sea», dirigit per la fotògrafa i documentalista Susan Fink i presentat en directe en el festival Cinemascore. Cal destacar que el treball artístic de Raúl no es limita només a la música, també ha dirigit el disseny gràfic per als seus àlbums i ha participat en la direcció d’alguns dels seus vídeos musicals. No obstant, la labor artística més activa de Raúl fora de la música és la fotografia.

L’exposició, impulsada pel Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Jaume I en col·laboració amb l’Ajuntament de Castelló es pot visitar de dimarts a dijous de 18.30 a 20.30 h, menys el divendres 28 de matí que la sala romandrà tancada.