L'UJI presenta el seu programa de foment de l'emprenedoria

10/11/2014 | SCP

•  dia-emprenedor diadelemprendedor03in

Inauguració del Dia de la Persona Emprenedora a Castelló. | FOTO: MANUEL CASAÑ

El saló d’actes de l’edifici de Postgrau i Consell Social de la Universitat Jaume I ha sigut l’escenari de les activitats celebrades amb motiu del Dia de la Persona Emprenedora a Castelló i que han sigut organitzades per l’UJI, el CEEI i la Diputació de Castelló com a avantsala del Dia de la Persona Emprenedora de la Comunitat Valenciana previst per al 27 de novembre a Fira València.

Durant la inauguració, la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació de l’UJI, Pilar Garcia Agustín, ha recordat la importància de la creativitat i la innovació per al desenvolupament de la societat del segle XXI. «Són valors imprescindibles i competències claus per a l’èxit personal i professional. Per aquest motiu, la Universitat aposta i promou l’esperit emprenedor, no sols de l’estudiantat, sinó també del professorat» ha manifestat la vicerectora.

A continuació, i després del lliurament dels Premis «Emprende+», la responsable de l’Oficina d’Inserció Professional i Estades en Pràctiques de l’UJI, Maribel Beas, ha exposat les diferents accions impulsades per la Universitat per a fomentar l’emprenedoria entre la comunitat universitària i que formen part del Pla UJI Emprèn en el qual participen la càtedra Increa, l'Oficina d'Inserció Professional i Estades en Pràctiques, la Unitat de Suport Educatiu i el Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa.

Una de les últimes accions en posar-se en marxa és el programa per promoure l’emprenedoria internacional anomenat University Junior International Entrepreneurs, que s'ha llançat per primera vegada com a projecte pilot aquest curs. També dins del programa PATU d'acció tutorial universitària, és el propi estudiantat, tutoritzat per professorat, qui orienta i guia també a un grup d'alumnat dels primers cursos, en temes de creativitat, innovació o emprenedoria.

Una altra de les accions que desenvolupa l’UJI i que és pionera a la universitat espanyola, és donar la possibilitat a l’estudiantat de formar part dels grups de recerca des de la seua incorporació a l’UJI, per viure de prop l'apassionant món de la recerca i aportar la seua creativitat, ja que l’emprenedoria no només és crear empreses, sinó que també és innovar o emprendre accions.

Un altre dels aspectes importants que ha destacat Maribel Beas és la vinculació de les empreses al món universitari, a través del programa Ocuparty, per a oferir la seua experiència emprenedora en les diferents titulacions de la universitat pública de Castelló.

En definitiva, es tracta d’accions que abasten tota la cadena de valor de l’emprenedoria, des de la sensibilització fins a la fase de creació d’una empresa passant per la identificació i filtratge d’idees i determinació d’oportunitats de negoci i que estan dirigides a estudiantat, tant de secundària com de primer curs dels graus i posteriors, de màsters i doctorat; i també a professorat amb formació en temes d’innovació, creativitat i emprenedoria.

La jornada ha continuat amb la taula redona titulada «El futur és nostre» en la qual empresaris i emprenedors de la província de Castelló han compartit les seues experiències i amb el plenari «Focusing on people, les persones primer, abans de res emprenedor» moderat per Salvador Gil Gironés.

Fotografies