Un total de 1.194 joves participen en les jornades «Connecta amb la ciència» a les seus de l’UJI

10/11/2014 | SCP

• Conecta con la ciencia connecta-ciencia connecta-ciencia

Jornada a la Seu del Camp de Morvedre. | FOTO: VOX UJI

La Universitat Jaume I, a través del programa Campus Obert i l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, va organitzar les jornades científiques de divulgació «Connecta amb la ciència» a les seus de l’UJI a Sogorb, Vinaròs, Sagunt, Vila-real i Morella. En les jornades un total de 1.194 alumnes de 4t d’ESO i batxillerat de centres de secundària van tindre l’oportunitat de conèixer l’oferta formativa de l’àrea cientificotècnica de l’UJI i despertar la seua vocació investigadora.

Els alumnes van descobrir l’apassionant món de la ciència mitjançant mostres, tallers i xerrades que van impartir una vintena de membres del professorat de l’UJI. En concret, l’alumnat va visitar mostres sobre maquetes i panells de construcció, herbari i insectari, prototips, energia elèctrica i renovable, videojocs, l’App Estudia UJI i una mostra sobre ETT.

Així mateix, el professorat de la Universitat va desenvolupar més d’una vintena de tallers de diferents àrees: Interactua amb els robots de l’UJI; Matemàtiques als mitjans de comunicació; Crea els teus propis vídeojocs; Les verdures que ens mengem; Producció artificial de fred; Tauletes digitals; Nous materials d’enginyeria; Com respiren les plantes; Camins dels residus sòlids; Vols conèixer el món dels insectes; La pila d’hidrogen, Mirant llum des d’una altra òptica o Calcula l’eficiència energètica de la teua casa, entre d'altres. A més, es van realitzar diferents xarrades com ara «Per què la ciència és notícia?», «Enginyera, per què no?» o «Les matemàtiques que s’amaguen al Google, Photoshop i el Gmail».

Cal destacar que també van col·laborar membres del programa d’ambaixadors i ambaixadores UJI que van ajudar a difondre la seua experiència com a universitaris a la Universitat Jaume I entre l'alumnat de secundària.

«Connecta amb la ciència» és una iniciativa del programa de comunicació corporativa Destí UJI que té com a principal objectiu la promoció i difusió de l’oferta acadèmica de la universitat pública de Castelló. El programa posa especial atenció en els graus de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals amb la finalitat de trencar la barrera de desconeixement sobre els continguts i les destreses que s’han de superar als estudis de les branques de coneixement de Ciències, Enginyeria i Arquitectura.

Més informació: www.jornadescientifiques.uji.es