Les investigacions de l’UJI situen a Castelló al capdavant d’Europa en l’àmbit de les curses de muntanya El II Congrés Internacional de Curses de Muntanya va reunir més de 25 experts de prestigi en entrenament, psicologia o estudis de la són

27/10/2014 | SCP

El II Congrés Internacional de Curses de Muntanya, organitzat pel Servei d’Esports de la Universitat Jaume I amb la col·laboració del Club de Curses de Muntanya Desert Amunt i Penyagolosa Trails, va comptar amb més de 25 ponents de reconegut prestigi en l’àmbit de l’entrenament, la investigació, la psicologia o l’estudi de la són que van analitzar al llarg de tres jornades l’organització, normativa i explotació d’aquestes curses; el seguiment mèdic i nutricional del corredor; el desenvolupament i innovació de materials i tecnologies en aquest àmbit, i la preparació física, recuperació i psicologia del corredor.

La inauguració va estar a càrrec de representants de la Diputació de Castelló, l’Ajuntament de Castelló, l’Ajuntament de Vila-real i Infisport com a institucions que han donat suport a aquest projecte. Un dels aspectes més rellevants del congrés va ser la presentació d’estudis d’investigació pioners en aquest àmbit esportiu on Castelló, a través de la Universitat Jaume I, de Penyagolosa Trails i de Desert amunt, es troba al capdavant en l'àmbit europeu.

Així mateix, cal destacar les reflexions de ponents com ara Patrick Basset, cap dels serveis mèdics de l'Ultra trail del Montblanc, qui va posar èmfasi en la importància de millorar l'assistència mèdica per als corredors i corredores en totes les proves i vetllar per la seua salut o d’Eduard Estivill, de la Fundació Estivill Són, qui va reflexionar sobre la importància de la gestió de la són en aquest tipus de proves on els corredors i corredores poden passar vàries nits sense dormir i les seues repercussions sobre el rendiment i la seua salut.

Altres aspectes que es van abordar van ser l’equilibri entre l'espai natural on es disputen aquest tipus de proves, la seua repercussió econòmica i la manera de compaginar els dos aspectes així com qüestions relatives a l’entrenament, materials esportius, aspectes legals, nutrició etc. que van aportar als congressistes les últimes novetats en aquests camps.

Per últim, cal posar de relleu la presència dels autèntics protagonistes, els corredors i corredores per muntanya, que van exposar les seues inquietuds, problemes i punts de vista sobre un món que els aporta moltes satisfaccions i a la vegada els exigeix una gran quantitat d’esforços per tal d’entrenar i compaginar els seus treballs i vida familiar. Per a aquesta taula l’organització va comptar noms destacats com Ana Conde, Eugeni Roselló, Silvia Trigueros, Silvia Miralles, Zaid Ait Malek, Alicia Chaveli, Ivan Ortiz, Melisa Gali i Juan A. Ruiz.