L’UJI fomenta l’esperit solidari amb la III Fira UJI-Voluntària

07/10/2014 | SCP

• Fira UJI Voluntària uji-voluntaria _MG_0372in

En la jornada van participar un total de 23 organitzacions. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El vestíbul de la Facultat de Ciències Humanes i Socials va acollir el 7 d’octubre la III Fira UJI-Voluntària, organitzada per l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat. La fira tenia com a objectiu servir d’espai de trobada per a fomentar el voluntariat i la creació de noves vies de col·laboració a través del programa propi de la Universitat anomenat «UJI-Voluntària» i de les diferents associacions, fundacions i organismes que col·laboren en aquest tipus d’accions amb la Jaume I.

En la jornada van participar un total de 23 organitzacions que van oferir informació sobre els seus respectius programes de voluntariat. Els organismes que hi van participar van ser APADAHCAS, l’Associació Síndrome de Down de Castelló, l’Associació SSOM, la Fundació Secretariado Gitano, la Real Hermandad de Veteranos de las Fuerzas Armadas y de la Guardia Civil, l’Associació ACAST, la Compañía de las Hijas de la Caridad de San Vicente de Paúl «Centro Social Marillac», Afanias Castelló, Medicus Mundi, ASPROPACE, la Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana, AANTEA, Ilewasi, Associació del Telèfon de l’Esperança, Serona, la Fundació Primavera, FEDER, l’Associació Ateneu, l’Associació AVAF, el Servei d’Esports, la Unitat de Suport Educatiu, el Servei de Llengües i el Servei de Comunicació i Publicacions.

El programa «UJI-Voluntària» ofereix la possibilitat a tota la comunitat universitària de participar activament a través de diferents alternatives de voluntariat: estudiantat amb necessitats educatives especials; suport i integració escolar; suport a persones majors i dependents; suport a ONG; voluntariat mediambiental, voluntariat lingüístic, voluntariat esportiu, etc. Actualment formen part del programa un total de 345 estudiants.