La Biblioteca de la Universitat Jaume I participa en el XIII Workshop REBIUN sobre el llibre digital a les biblioteques

07/10/2014 | SCP

• E-book rebiun-zamora e-book_DLL004

Les biblioteques van posar en comú la seua experiència amb el llibre digital. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

REBIUN, la xarxa de biblioteques universitàries i d’investigació espanyola, va celebrar durant els dies 2 i 3 d’octubre a Zamora el XIII Workshop, amb el tema «Els llibres electrònics a les biblioteques». En aquesta trobada les biblioteques van posar en comú la seua experiència en la incorporació del llibre digital a les seues col·leccions, models de distribució i sistemes de lectura.

El director de la Biblioteca de l’UJI, Vicent Falomir, va participar en el debat «Edició de llibres electrònics i la seua oferta per a biblioteques», que va comptar amb la presència de la responsable de llibres electrònics del Ministeri de Cultura i Comunicació de França, Margaux Segre, i la periodista Paula Corroto. Després, la cap d’adquisicions bibliogràfiques de la Jaume I, Ester Agut, va presentar, amb la resta de biblioteques universitàries de la Comunitat Valenciana, la comunicació «La gestión de la colección de libros electrónicos en las bibliotecas de las universidades públicas valencianas».

Aquest workshop ha sigut organitzat per la Línia 3 de REBIUN, amb l’objectiu de potenciar el desenvolupament de la Biblioteca Digital 2.0, Internet i les xarxes socials. En aquesta línia participen 14 biblioteques universitàries coordinades pel director de la Biblioteca de la Universitat Jaume I, Vicent Falomir.

REBIUN (Xarxa Espanyola de Biblioteques Universitàries) és una comissió sectorial de la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles) i constitueix un organisme estable en el qual estan representades totes les biblioteques universitàries i científiques espanyoles. El rector de la Universitat Jaume I és el president del Comitè Executiu de REBIUN des de 2012.

Altres notícies:

La Biblioteca de l’UJI presenta la digitalització de l‘històric setmanari «Vinaròs»