L’UJI celebra el Dia Internacional de la Dona amb exposicions, un documental i teatre

13/03/2014 | SCP

• Dones al límit dia-dona UJI-DonesAlLimit-06-350

Exposició «Dones al límit. Resiliència i fortalesa» d'ADONA'T al Museu de Belles Arts de Castelló. | FOTO: A. PRADAS

• Plaers de compartir dia-dona foto01-350

«Els plaers de compartir» a la Llotja del Cànem. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

• De aquellos soles estas lunas dia-dona foto_02_Dia_Dona_DLL003-350

«De aquellos soles, estas lunas» ubicada al vestíbul de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I va commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora, que se celebra el 8 de març, amb diverses exposicions fotogràfiques, la projecció d’un documental i una representació teatral.

Les activitats van començar amb la inauguració de la mostra fotogràfica Els plaers de compartir a la Llotja del Cànem, una acció del Pla d’Igualtat de la Universitat Jaume I per a la promoció de la conciliació i la coresponsabilitat. Les vuit fotografies de Carme Ripollés estaven protagonitzades per vuit homes que formen part de la comunitat universitària de l’UJI i que mostraven l’essència dels «plaers» que es deriven del fet de compartir els quefers quotidians, com són les tasques domèstiques i de cura a terceres persones dependents.

D’altra banda, el vestíbul de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques va acollir les fotografies de l’exposició de Paula Aparisi De aquellos soles, estas lunas, organitzada per l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat i la casa d’acollida Mantay. En la mostra, la fotògrafa contava la història de la casa d’acollida Mantay de Perú, que té com a missió promoure el desenvolupament humà i sostenible d’adolescents embarassades que es troben en estat d’abandó moral i material.

Pel que fa a les arts escèniques, el Paranimf va acollir la projecció de Las maestras de la República, un documental de Pilar Pérez Solano premiat en els premis Goya 2013 que recupera l’important llegat que van deixar les mestres republicanes. Així mateix, es va representar al Paranimf l’obra A solas con Marilyn, de la companyia Atalaya-TNT, en la qual l’actriu Sario Téllez va interpretar una jove caixera de supermercat amb una vida rutinària que comença a perdre el sentit de la realitat després d’una ruptura sentimental.

Finalment, l’associació ADONA’T va celebrar el 8 de març amb la inauguració del projecte Dones al límit. Resiliència i fortalesa, una mostra realitzada per alumnes de l’UJI sota la coordinació de la professora Marta Martín Núñez, que té com a objectiu comunicar l’experiència de dones que han assumit la dificultat, l’adversitat, la malaltia, la pèrdua, la crisi, com una invitació a traure i donar el millor d’elles mateixes. L’exposició es pot visitar al Museu de Belles Arts de Castelló fins al 6 d’abril.

Premi a la Unitat d’Igualtat

La Generalitat Valenciana va atorgar una menció especial en els premis Isabel Ferrer a les unitats d’igualtat de les universitats de la Comunitat Valenciana, entre les quals hi ha la Universitat Jaume I, en reconeixement al seu esforç en l’impuls de la igualtat d’oportunitats en l’àmbit universitari. Els guardons es van lliurar el 8 de març al Museu de Belles Arts de València en un acte al qual va assistir la vicerectora d’Estudis i Espai Europeu d’Educació Superior, Aurelia Bengochea, en representació de la universitat pública de Castelló.