La Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI se suma a la reivindicació mundial a favor d’una educació de qualitat i sense barreres

17/03/2014 | SCP

• Campanya educació campanya-educacio foto_03_Expo_Educacio_DLL015-350

La degana de la facultat, Rosa Agost, i un dels representants de la CME, Jorge Sebastián. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I participa, com en anys anteriors, en la Campanya Mundial per l’Educació (CME). L’objectiu de la CME per a aquest curs, amb el lema «Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva», és sensibilitzar la societat i influir davant els poders públics per a garantir una educació de qualitat per a totes les persones. El Deganat de la Facultat s’ha unit a aquestes reivindicacions amb una exposició sobre la campanya, que romandrà en el vestíbul del centre fins al 21 de març.

A l’acte d’inauguració va assistir la degana de la facultat, Rosa Agost, i dos representants de la CME, Jorge Sebastián i María Colorado. Rosa Agost va assenyalar que «el lema d’enguany va en la línia de les reivindicacions de la Facultat sobre la falta de garantia d’igualtat d’oportunitats que ofereixen els governs actuals, un pas previ indispensable perquè totes les persones puguen arribar a l’educació».

Per la seua part, Jorge Sebastián va fer al·lusió al gran repte que implica aconseguir una educació inclusiva, especialment en alguns països on la situació és dramàtica per als xiquets i xiquetes amb algun tipus de discapacitat. «És molt important fer veure que aquestes necessitats educatives són molt fortes, però que tampoc suposen un canvi fonamental de polítiques ni una inversió molt més elevada. Si es realitza una bona planificació, és possible atendre aquestes persones de manera adequada», va afirmar.

Durant aquest curs, les organitzacions membres de la CME treballaran en centres educatius per a transmetre a l’alumnat que cada persona té unes característiques pròpies, diferents i irrepetibles, per la qual cosa cal defensar la inclusió de tots i totes a través d’una educació personalitzada, diferent i adaptada a les necessitats individuals, tal com queda reflectit en la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat. A més, la campanya posa de manifest el valor que l’educació inclusiva aporta a tota la societat en conjunt, ja que redueix els nivells de pobresa i afavoreix el desenvolupament.

La Campanya Mundial per l’Educació (Global Campaign for Education) és una coalició internacional formada per ONG, sindicats de l’entorn educatiu, centres escolars i moviments socials de molt divers signe. Tots coincideixen a reclamar el compliment íntegre dels compromisos del Fòrum Mundial sobre l’Educació  de Dakar (Senegal) de l’any 2000, on la comunitat internacional es va comprometre a garantir l’accés a una educació de qualitat per a tots i totes abans de l’any 2015. El seu objectiu és mobilitzar la ciutadania perquè exigisquen als seus governs i a la comunitat internacional que complisquen les seues promeses i es responsabilitzen de milions de persones a les quals s’exclou del dret a l’educació.

Altres notícies de la FCHS

El grup KeyWay guanya la XIII edició del concurs sobre Publicitat Exterior celebrat en la Universitat Jaume I