24/02/2014 | SCP

• Nou president RUVID ruvid RUVID_web

Ismael Rodrigo, nou secretari de RUVID i director de l'OCIT de l'UJI; Antonio Barba, nou president; Fernando Borrás, vicerector de Recerca i Innovació de la UMH i Pilar Durá, gerent de RUVID.

Antonio Barba Juan, vicerector de Recerca i Postgrau de la Universitat Jaume I de Castelló, ocuparà durant els pròxims dos anys la presidència de RUVID, la Xarxa d'Universitats Valencianes per al foment de la R+D+i. Fernando Borrás Rocher, vicerector de Recerca i Innovació de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, es converteix en el nou vicepresident.

La renovació de càrrecs de la Comissió Executiva es va produir el passat 20 de febrer durant la celebració de l'Assemblea General de l'entitat. La Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir va acollir l'acte, al qual van assistir els vicerectors amb competències en recerca de les universitats valencianes i els responsables de les oficines de transferència de resultats de recerca.

Durant la reunió es va aprovar per consens el Pla de Treball i el pressupost per a l'any 2014. Entre els acords més rellevants adoptats, els assistents van pactar l'Estratègia d'Internacionalització de la R+D+i 2014-2020 de RUVID, que compta amb el suport de la Generalitat Valenciana i que està encaminada a compartir recursos i a integrar serveis.

L'Estratègia d'Internacionalització i el seu desenvolupament a Planes d'Acció contribuiran a reforçar la presència i participació de les nostres universitats en el context internacional en els pròxims anys. La construcció de l'Espai Europeu de Recerca proporciona a les universitats valencianes un marc atractiu per a desenvolupar projectes d'excel·lència i de gran envergadura. Especialment, les universitats es proposen aconseguir una alta participació en el nou programa de finançament de la recerca de la Unió Europea, Horitzó 2020.

Els vicerectors van aprofitar l'assemblea per a agrair el treball i dedicació del president sortint, Pedro Carrasco Sorlí, i del secretari, Fernando Sánchez Carmen, que conclouen així els dos anys de mandat estipulats en els estatuts de l'associació.

RUVID es va crear en 2001 i actualment es compon de les cinc universitats públiques i dues privades de la Comunitat Valenciana. La finalitat de RUVID és fomentar la recerca científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació en totes les àrees de coneixement. Així mateix, i amb l'objectiu d'enfortir el paper de les universitats associades com a agents del Sistema de Ciència i Tecnologia, RUVID promou línies de cooperació i es constitueix com a veu única davant les administracions públiques i altres agents del sistema.

Antonio Barba és catedràtic d'Universitat d'Enginyeria Química, investigador de l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica “Agustín Escardino” i vicerector de Recerca i Postgrau. Les seues línies de recerca, emmarcades en l'Enginyeria Química, se centren en la tecnologia de materials, el processament de materials i els productes ceràmics. Llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de València en 1984, es va doctorar en 1989. És catedràtic d'Universitat des de 2003 i vicerector de Recerca des de 2010. Ha participat en projectes de R+D+i nacionals i internacionals finançats en convocatòries públiques, ha participat en desenes de contractes de R+D amb empreses i és autor de nombroses publicacions científiques.

Més informació: www.ruvid.org