L’INIT col·laborarà amb l'Ajuntament de Castelló per a implantar la plataforma smartUJI en la ciutat

19/02/2014 | SCP

• Alcalde i rector visiten INIT init Visita_INIT_DLL040_mw

Els responsables del projecte smartUJI van explicar el funcionament de la plataforma en la visita de l'alcalde de Castelló a Espaitec. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L'alcalde de Castelló, Alfonso Bataller, ha visitat l'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge (INIT), situat en el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (Espaitec), amb l'objectiu de conèixer de primera mà la plataforma smartUJI desenvolupada per l’INIT. El primer edil ha estat acompanyat en la visita pel rector de l’UJI, Vicent Climent; la regidora de Mobilitat, Carmen Albert; el gerent d’Espaitec, Paco Negre, i els responsables del projecte. Bataller ha manifestat el seu interès a treballar conjuntament en el projecte i desenvolupar iniciatives de millora dels serveis a la ciutadania, «tenim a Castelló unes línies de recerca i experts de primera categoria, a l'altura de projectes que s'estan desenvolupant en els centres acadèmics més prestigiosos d'Europa», ha afirmat.

El projecte smartUJI consisteix en una tecnologia basada en mapes intel·ligents per a la integració de les seues dades en un sistema d'informació espacial per a així millorar el monitoratge i la gestió dels seus recursos. Aquest projecte, que va començar com una iniciativa educativa associada al programa del Màster Erasmus Mundus en Tecnologies Geoespacials, ha evolucionat gràcies al treball dels estudiants i investigadors del grup, al voltant de 15 persones que han col·laborat amb el projecte en diferents fases, i el suport institucional de la Universitat, i està llest per a saltar a l'escala ciutat.

Aquesta plataforma permet als usuaris relacionar-se amb tota la informació disponible del seu entorn, des de l'espai de treball fins a la ciutat. El projecte proporciona eines per a realitzar l'anàlisi dels diferents sistemes que componen un entorn intel·ligent: mobilitat, medi ambient, energia, participació, etc. Per exemple, es poden realitzar cerques per nom, espai, departament o edifici; obtenir la ruta de navegació a peu o des de la ciutat usant el servei biciCAS cap a un espai concret; consultar informació sobre serveis de restauració, contenidors de reciclatge o places d'aparcament; denunciar desperfectes o avaries en les infraestructures del campus o monitoritzar en temps real el consum d'electricitat, aigua i gas a nivell d'edifici.

Cal destacar que aquestes eines poden utilitzar-se en web o través de dispositius mòbils, i la informació pot visualitzar-se tant en mapes com en models tridimensionals o mitjançant realitat augmentada a través de la càmera d'un Smartphone.

Altres notícies:

Espaitec i l'empresa Grupo Ceteck assisteixen al III Foro Transfiere de Màlaga